Oversteek Saalbach en Hinterglemm

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Net terug uit SHLF. Wat me tegenviel was dat het niet mogelijk is om zonder te lopen de oversteek in Saalbach (Schattberg-Bernkogel/Kohlmais) en Hinterglemm te maken (Reiterkogel-Westgipfel). Ik wist dit al van jaren terug maar het valt toch tegen dat je helemaal om moet skiën om de kinderen van de les te halen. Ervaren meer mensen dit als irritant? Skies zijn gemaakt om te skiën en niet om in je nek te leggen en te lopen? zijn er meer gebieden met dit soort oversteken?

Lech…

Livigno, géén verbinding tussen Carosello- en Mottolino-zijde. wel zéér goede busverbindingen gedurende de gehele dag.

Born to run. B.S.

Net terug uit SHLF. Wat me tegenviel was dat het niet mogelijk is om zonder te lopen de oversteek in Saalbach (Schattberg-Bernkogel/Kohlmais) en Hinterglemm te maken (Reiterkogel-Westgipfel). Ik wist dit al van jaren terug maar het valt toch tegen dat je helemaal om moet skiën om de kinderen van de les te halen. Ervaren meer mensen dit als irritant? Skies zijn gemaakt om te skiën en niet om in je nek te leggen en te lopen? zijn er meer gebieden met dit soort oversteken?

Skizoeker op 22 mrt 2019 15:24

Ik ervaar eigenlijk dit alleen dit soort gejammer als irritant.

echte mannen lopen naar boven,

Net terug uit SHLF. Wat me tegenviel was dat het niet mogelijk is om zonder te lopen de oversteek in Saalbach (Schattberg-Bernkogel/Kohlmais) en Hinterglemm te maken (Reiterkogel-Westgipfel). Ik wist dit al van jaren terug maar het valt toch tegen dat je helemaal om moet skiën om de kinderen van de les te halen. Ervaren meer mensen dit als irritant? Skies zijn gemaakt om te skiën en niet om in je nek te leggen en te lopen? zijn er meer gebieden met dit soort oversteken?

Skizoeker op 22 mrt 2019 15:24

Ik ervaar eigenlijk dit alleen dit soort gejammer als irritant.

martijnuiterwijk op 23 mrt 2019 12:17

Bijna net zo irritant als mensen die inhoudelijk niets aan een discussie toevoegen. Reageer dan niet en ga ergens anders je aandacht vandaan halen.

Als ik mij goed herinner kan je toch volledig rondskiën zonder een stuk te moeten lopen?
Je neemt de Schattberg naar boven en gaat dan via Vorderglemm naar de andere kant van Saalbach,naar de de Kohlmais.Ook de keren dat we vanuit Saalbach naar Hinterglemm geskied zijn hebben we gewoon terug langs de andere kant naar Saalbach kunnen skiën dus ik weet niet goed wat je bedoelt.Je moet gewoon je dag zo plannen dat je op het juiste uur uitkomt op de plaats waar je moet zijn,maar dat heb je in elk groter gebied.

Zowel in Saalbach als in Hinterglemm moet je een stuk lopen. Echter zijn er best veel gebieden waar je dat moet. En een kluunpad is echt niet veel beter.
In Madonna di Campiglio heb je dat best veel bijvoorbeeld. In Selva moet je ook gewoon lopen. In Brixen steek je de straat over. In KitzSki neem of een lange vlakke sleeplift om vervolgens een lange liftoversteek te maken, of moet je een erg vlakke piste omlaag prikken na het uitkomen van de lift om verder te gaan.
Of je zit in skipasverbonden zoals in de ZugspitzArena, waar je behoorlijke afstanden moet afleggen van gebied naar gebied.

@Bennie,je moet inderdaad lopen als je rechtstreeks van het dalstation van de Schattberg naar het dalstation van de Kohlmais wil,maar je kan er ook op je skis geraken,alleen moet je dan voldoende tijd inplannen.Ik ken geen enkel groter gebied waar je van het ene dalstation naar het andere effectief kan skiën,je zal altijd verbindingsliften of pistes moeten nemen.

@Elsvr Skiënd gaat dat toch echt niet; de hoofdweg en de rivier zitten altijd in de weg… Maar wat is nu 2 minuutjes lopen…

Klopt, je kan niet van Saalbach (of Leogang) terug naar Hinterglemm zonder even door het centrum van Saalbach te wandelen. Omgekeerd is er wel de mogelijkheid om via Vorderglemm richting Leogang te gaan.
Maar of me dit nu stoort … Neen, eigenlijk niet. Als je op de juiste plaats van de piste stapt, is de afstand te wandelen zeer beperkt. Bvb er is aan de oefenweide van Saalbach een afslagje naar de Bernkogelbaan, zodat de wandelafstand beperkt is tot ± 150m.

@Bennie In Hinterglemm kan je perfect van de zuidhellingen naar de andere kant via de Zwölfer-Nordbahn. En omgekeerd lukt het ook via de pistes op de noordkant van Zwölferkogel. (Een straat oversteken tel ik niet als wandelen)

Portes du soleil moet je in Morzine door het dorp lopen of met het treintje. Afgelopen week in brixen met bandje en touwliftje om bij de lift te komen, ook niet ideaal. Maar ach, ik heb het overleefd.

In Hinterglemm kan je perfect van de zuidhellingen naar de andere kant via de Zwölfer-Nordbahn. En omgekeerd lukt het ook via de pistes op de noordkant van Zwölferkogel. (Een straat oversteken tel ik niet als wandelen)

SnowboardingSamson op 23 mrt 2019 16:06

Welke straat is dat? Oversteken naar welke lift?

In Hinterglemm kan je perfect van de zuidhellingen naar de andere kant via de Zwölfer-Nordbahn. En omgekeerd lukt het ook via de pistes op de noordkant van Zwölferkogel. (Een straat oversteken tel ik niet als wandelen)

SnowboardingSamson op 23 mrt 2019 16:06

Welke straat is dat? Oversteken naar welke lift?

DrPhil op 23 mrt 2019 16:56

hochalm bahn naar zwölver nordbahn
van reiterkogen naar u bahn is exact 1 min en 23 seconde lopen.

echte mannen lopen naar boven,

van reiterkogen naar u bahn is exact 1 min en 23 seconde lopen.

martijnuiterwijk op 23 mrt 2019 17:23

Dat loop je wel heel hard. Het is 400m, schat ik? En een stukje omhoog.
Ik heb vorig jaar in hotel Am Reiterkogel gezeten.

*bericht bewerkt door DrPhil op 23 mrt 2019 17:35

In Kronplatz moet je in St-Vigil ook effe de straat over via een leuke houten brug. Niks irritant hoor.

Born to run. B.S.

In Hinterglemm kan je perfect van de zuidhellingen naar de andere kant via de Zwölfer-Nordbahn. En omgekeerd lukt het ook via de pistes op de noordkant van Zwölferkogel. (Een straat oversteken tel ik niet als wandelen)

SnowboardingSamson op 23 mrt 2019 16:06

Welke straat is dat? Oversteken naar welke lift?

DrPhil op 23 mrt 2019 16:56

Als je beneden komt van de noordafdaling van Zwolferkogel moet je de hoofdbaan doorheen het dal oversteken naar de Hochalmbahn.

van reiterkogen naar u bahn is exact 1 min en 23 seconde lopen.

martijnuiterwijk op 23 mrt 2019 17:23

Dat loop je wel heel hard. Het is 400m, schat ik? En een stukje omhoog.
Ik heb vorig jaar in hotel Am Reiterkogel gezeten.

DrPhil op 23 mrt 2019 17:34

Dat is inderdaad wel heel hard gelopen. Ik denk dat niemand dit haalt, zelfs niet met gewone schoenen. Het is inderdaad een 400tal meter.

Als ze verwarmde liften kunnen maken dan verwacht ik eigenlijk ook gewoon rolbanen en tunnels. Het is een skivakantie, geen wandelreis 😎

Maar serieus, zo ver is het helemaal niet lopen In Saalbach

Als ze verwarmde liften kunnen maken dan verwacht ik eigenlijk ook gewoon rolbanen en tunnels. Het is een skivakantie, geen wandelreis 😎

marklit op 23 mrt 2019 19:35

In Ischgl loopt wel een lopende band door het dorp, waarom daar niet dan?
🤣

Serieus?? Ben er nog nooit geweest maar geloof het meteen. Dit jaar voor het eerst in een verwarmde stoeltjes lift gezeten. Daar heb ik al hard om moeten lachen. (Jaja heb 8 jaar niet geskied)

Dit jaar voor het eerst in een verwarmde stoeltjes lift gezeten. Daar heb ik al hard om moeten lachen.

marklit op 23 mrt 2019 21:01

Ik vind er niks grappigs aan. De belachelijkste “innovatie” in wintersport ooit.

Annoying skiers since 2003

Zo belachelijk is 't niet hoor, niet voor de verwarmde billen maar misschien tijdens lichte sneeuwval zodat de liftbedienden niet steeds de zetels moeten proper wrijven. En zoveel electriciteit zal 't echt niet kosten hoor(zie andere topics.

Elk nadeel voor de één hep zen voordeel voor de ander. J. C.

Born to run. B.S.

Het is een skivakantie, geen wandelreis 😎

marklit op 23 mrt 2019 19:35

👍👍👍

Bla, bla, bla.

van reiterkogen naar u bahn is exact 1 min en 23 seconde lopen.

martijnuiterwijk op 23 mrt 2019 17:23

Dat loop je wel heel hard. Het is 400m, schat ik? En een stukje omhoog.
Ik heb vorig jaar in hotel Am Reiterkogel gezeten.

DrPhil op 23 mrt 2019 17:34

Dat is inderdaad wel heel hard gelopen. Ik denk dat niemand dit haalt, zelfs niet met gewone schoenen. Het is inderdaad een 400tal meter.

SnowboardingSamson op 23 mrt 2019 18:26

volgens Google Maps 300m, 4 minuten. Afstand van niks.

Oke, Ik liep op gewone schoenen. Moest het gister echt even testen.
Heb gelopen van dalstation reiterkogel naar de lift van de ubahn ( er is zelfs een lift gemaakt yodat je geen 20 traptredes hoeft te lopen). ( vanaf t punt dat je uit de skis moet tot het punt dat de skis weer aankunnen.

Maar 4 minuten is wel heel overdreven. Loop dat stukje bijna iedere dag.
Wel mooi overigens, hele dag skieen en sportief bezig zijn, maar een stukje lopen is dan weer vervelend.

echte mannen lopen naar boven,

400m in 4 minuten, is 100m/minuut, is 6km/u.
Dat haal ik echt niet op skischoenen met ski’s.

Klagers over een stukje lopen in Saalbach (meeste bedden van Oostenrijk) en Lech (duurste bedden van Oostenrijk)
Ik zou zeggen: sterkte ermee!

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 24 mrt 2019 19:23

400m in 4 minuten, is 100m/minuut, is 6km/u.
Dat haal ik echt niet op skischoenen met ski’s.

DrPhil op 24 mrt 2019 12:21

dat is toch echt wel mogelijk

Dat haal ik echt niet op skischoenen met ski’s.
DrPhil op 24 mrt 2019 12:21

dat is toch echt wel mogelijk quote @Jelski

Ik wil het je zien doen “skischoenen MET ski’s” (aan)😜😁😝

Born to run. B.S.

Ik wil het je zien doen “skischoenen MET ski’s” (aan)😜😁😝

dan58 op 24 mrt 2019 20:32

ik zie ze toch wel s voorbijkomen op hun huur ski’s. Geen enkel probleem voor sommigen om vaart te houden. Zelfs zonder sneeuw 😏🤪

Plaats een reactie