Hinterglemm ski routes

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Hallo,

Is het mogelijk om een ski route te volgen in Saalbach Hinterglemm. We willen met onze groep op vakantie in Hinterglemm. We willen niet steeds de zelfde piste hebben. We willen een beetje rond kunnen in het gebied.

We verblijven in een hotel in Hinterglemm. Is het mogelijk om in Hinterglemm te beginnen. En dan helemaal rond te skieen en vervolgens in Hinterglemm weer uit te komen?

En hoe zit het met de skiliften in dit gebied? Sta je continu weer bij een lift of dat niet? Wie heeft er wat tips voor dit gebied?

ben er een paar jaar geleden een lang weekend geweest, een aanrader is om de ene dag met de klok mee het gebied rond te gaan, en de volgende dag de andere kant, zo kom je veel verschillende piste’s tegen. tip: goaßstall in hinterglemm, heel gezellig!

Wat ook leuk is, een mooie lange trip is van Hinterglemm helemaal naar Leogang te skien en weer terug, ben je lekker de hele dag aan het skien. In Leogang in het midden van piste 90 zit een uitzonderlijk goed restaurant. De moeite waard om heen te gaan!

Tim.

Wat ook leuk is, een mooie lange trip is van Hinterglemm helemaal naar Leogang te skien en weer terug, ben je lekker de hele dag aan het skien. In Leogang in het midden van piste 90 zit een uitzonderlijk goed restaurant. De moeite waard om heen te gaan!

Tim op 17 sep. 2012 14:02

Als ik het dus goed begrijp. Dan start je in Hinterglemm. Skie je naar Saalbach. Want op de map kom je dan eerst in Saalbach uit. Dan pak je de lift weer omhoog en skie je naar Leogang. Maar kun je vanuit Leogang ook weer helemaal terug komen naar Hinterglemm?

null

Tim.

Wat ook leuk is, een mooie lange trip is van Hinterglemm helemaal naar Leogang te skien en weer terug, ben je lekker de hele dag aan het skien. In Leogang in het midden van piste 90 zit een uitzonderlijk goed restaurant. De moeite waard om heen te gaan!

Tim op 17 sep. 2012 14:02

Als ik het dus goed begrijp. Dan start je in Hinterglemm. Skie je naar Saalbach. Want op de map kom je dan eerst in Saalbach uit. Dan pak je de lift weer omhoog en skie je naar Leogang. Maar kun je vanuit Leogang ook weer helemaal terug komen naar Hinterglemm?

null

Gast574 op 17 sep. 2012 14:25

Als je niet tot sluitingstijd in de après-ski hangt van Leogang zal dat toch wel moeten lukken ja ;)
Skiroutes zijn er overigens bijna niet in het gebied. Daarvoor zal ik toch naar een ander gebied gaan. Zie dit gebied als een volkswagen, het is degelijk, maar spannend is het niet. De liften zijn allen echt ultramodern, je bent snel bij de lift, je hebt veel autobahn-pistes etc. Maar echt heel spannend: nee.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Op het kaartje staan wel wat skiroutes. Als je kijkt op de skimap zoals deze staat op Skimap.org dan zijn er minimaal 3 routes. En volgens mij staat er op de achter nog een paar.

null

@Gast574 jaa dat kan prima hoor, als je rond 9 uur begint kun je met de middagpauze al lang in Leogang zitten, dan heb je de middag nog om helemaal terug te komen.

Wat ik persoonlijk de mooiste pistes van het hele gebied vind, is de rode 6 Westgipfelabfahrt (Hinterglemm), zwarte 14 Zwolfernord-abfahrt (Hinterglemm), zwarte 1 Schattberg-Abfahrt (Saalbach) en de pistes bij Spieleck in Hinterglemm.

Ik zou bij de zwolfer starten als je vroeg bent, deze gaat een uur eerder open dan de rest; ben je wat later pak de west-gipfel.

het snelste is via de west-gipfel schatberg vorderglemm
vanaf daar kun je naar leogang gaan om daar een rondje te maken; als je goed kunt skien ben je met 2.5 uur makkelijk terug via saalbach.

ik zou helemaal doorskien om bij de zwolfer-nord weer omhoog te gaan, daar lekker je dag afmaken met die blauwe of rode pistes.

mits je natuurlijk bij de gaosstal blijft hangen (supertent! komt rond vier/vijf uur pas echt op gang)

ga je de andere kant op word je gelijk geconfronteerd met een stevige zwarte, no14 onderlangs de zwolfernord baan. (wel de mooiste piste v/h gebied naar mijn mening)
denk er om dat je hier een oversteek moet maken van saalbach naar de schatberg, wat een stukje klunen is!
LET WEL: er is een ski-route/pad achtig ding vanaf de zwolfer rode WM strecke naar de onderzijde vd zwolfernord baan, dit is eerder een wandel/klim pad dan een route, je zult daar een stevig stuk moeten lopen/ sjauwen tegen een flauwe helling op.

27-1 ga ik naar hinterglemm, kijk er al naar uit ;)

Addict.

op de kaart merk ik dat er een skiroute staat aangeduid helemaal tot in Leogang. Iemand ervaring met deze route? Welk niveau van skiën moet je zo in je hebben om een dergelijke route af te gaan?

Reden is omdat wij resideren in centrum leogang en het einde van deze skiroute uitkomt bij ons verblijf. Moeten we niet meer die verdomde bus op of auto in maar kunnen we tot aan onze achterdeur skiën.

Lijkt aanlokkelijk maar als het natuurlijk een grote hoop met bulten is waar ik om de vijf minuten op mijn bakkes lig, tegen bomen opknal en hopeloos in verdwaal hoeft het ook niet meer.

je zou kunnen denken: gewoon doen maar als het dan toch niet "het je dat is" dan sta ik daar wel mooi te schimmelen op een route. :)

kortom, iemand ervaring met route stockalm -leogang??

Plaats een reactie