Blauwe pistes Saalbach Hinterglemm

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Hallo,

Wij gaan op wintersport in Saalbach Hinterglemm. We zijn beginners en gaan voor onze 2e keer skieen. Vorig jaar zijn we in Frankrijk geweest.

Wat zijn de mooiste blauwe pistes in Saalbach Hinterglemm. Er zijn er tochten te maken in dit gebied. Dat je vooral blauwe pistes tegen komt?

je kan alle kanten op, pisten daar zijn niet moeilijk.

er is daar een zeer brede piste in saalbach zelf !! wij noemen het de familie piste ! Enige nadeel is dat iedereen daar start ! zeer tof skigebied hoor

Je kunt inderdaad een heel eind komen met een bescheiden techniek,
advies is wel vroeg starten; kun je optimaal gebruik maken van de goed geprepareerde pistes, smiddags willen de knelpunten (zoals bijna overal) nogal druk en moeijk zijn.

En volledige dalronde met blauwe afdalingen is mogelijk. Route:
1.Schonleitenbahn (kabine) omhoog vanuit Vorderglemm, blauwe afdaling naar , door het dorp naar…
2.Bernkogel 1(kabine) en Bernkogel 2 (niet te steile sleeplift), kort blauw afdalen naar…
3.Reiterkogel ost, blauw afdalen naar Wieseralm
4.Hasenauerkopfl (stoel), blauw afdalen naar Hochalmhutte, blauw afdalen langs Hochalmbahn naar…
5.Zwolfer nord (kabine), blauw afdalen naar Hinterglemm
6.Westgipfelbahn (kabine) naar Schattberg west, blauw afdalen langs Schattberg ost
7.Limberglift (stoeltjeslift), blauwe ‘Jauzern abfahrt’ naar dalstation van Schonleitenbahn
Zeker als beginner ben je hiermee een dag zoet. Wij hebben er veel plezier aan beleefd…

Vorig jaar in maart in Saalbach geweest; prachtig skigebied en mooi om tochten te skieën. Al zou ik als beginner naar een kleiner gebied gaan. Tochten skiën vind ik al een hele uitdaging voor beginners. De apres ski is erg gezellig. Veel plezier!

En volledige dalronde met blauwe afdalingen is mogelijk. Route: 1.Schonleitenbahn (kabine) omhoog vanuit Vorderglemm, blauwe afdaling naar , door het dorp naar… 2.Bernkogel 1(kabine) en Bernkogel 2 (niet te steile sleeplift), kort blauw afdalen naar… 3.Reiterkogel ost, blauw afdalen naar Wieseralm 4.Hasenauerkopfl (stoel), blauw afdalen naar Hochalmhutte, blauw afdalen langs Hochalmbahn naar… 5.Zwolfer nord (kabine), blauw afdalen naar Hinterglemm 6.Westgipfelbahn (kabine) naar Schattberg west, blauw afdalen langs Schattberg ost 7.Limberglift (stoeltjeslift), blauwe ‘Jauzern abfahrt’ naar dalstation van Schonleitenbahn Zeker als beginner ben je hiermee een dag zoet. Wij hebben er veel plezier aan beleefd…

Razende Ronnie op 8 okt. 2012 21:27

Dit is idd een mooie tocht om hinterglemm heen, als je in hinterglemm zit kun je op elk gewenst punt opstappen.

tussen 3 en 4 opstappen en dan aan het einde van de rit stoppen bij de goasstal voor een afzakkertje ;) maakt je dag compleet!

De combinatie van tochten maken en blauwe piste vind ik een rare combi. Begrijp me niet verkeerd, gun ieder zijn plezier maar leer eerst goed te skiën. Je hoeft echt niet op de kinderweide te blijven met één week ski-ervaring maar blijf wel realitisch.
Maar Saalbach Hinterglem heeft voor de beginnende skiër genoeg vertier te bieden. Vooral de zonzijde is heel goed geschikt voor beginnende skiers.

ik ben vorig jaar ook voor mijn 2de keer skien naar saalbach hinterglemm geweest en het was mij super bevallen! ik heb ook iemand die graag meer van het gebied ziet dan alleen de makkelijkste berg van het hele gebied. in saalbach hinterglemm heb ik mij perfect vermaakt! geweldige pistes en of ze nu blauw of rood waren maakte voor mij niet uit. ben begonnen met 2 dagen skiles en daarna zijn we met een groepje van 4 zelf op pad gegaan. als je jezelf niet overschat en geen gevaarlijke capriolen uithaald (als beginner zijnde) is dit een perfect gebied! de route die ronnie aangaf is een aanrader! wij waren er in maart en hadden een hotel in hinterglemm.
p.s.hebben toen de blauwe dalafdaling 2b (bij schattberg ost) niet te laat in de ochtend gedaan. (voor de piste kwaliteit) (zijn toen bij punt 6 begonnen)
veel plezier!

Plaats een reactie