Logistieke vragen Landal Rehrenberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Over anderhalve week vertrekken we met een groep vrienden naar Landal Reherenberg (Saalbach)

Omdat Landal best een stukje van Saalbach af ligt (een kilometer of 7 begreep ik) zit ik met een paar vragen:

Hoe makkelijk is het om aan het einde van de dag nog vanaf Saalbach naar Landal (viehofen) te komen? En andersom?

Na een dag skieen vinden we het wel gezellig om nog ergens een biertje te doen. We hebben dan 2 opties:

  • Via de blauwe piste terug naar het appartement, daar de ski spullen dumpen en naar Saalbach
  • Direct naar Saalbach en na een biertje en wat eten (rond een uur of 8) terug naar het appartement.

Ik ben dus benieuwd tot hoe laat de skibus rijdt en of er buiten de taxi nog andere goedkope opties zijn om van Saalbach naar Viehofen te komen.

Daarnaast zijn andere ervaringen & tips omtrend Landal Rehrenberg van harte welkom!

Ik zou sowieso voor optie 2 gaan, je zit redelijk afgelegen in Landal en kan me niet voorstellen dat je nog zin hebt om na 't skieen een taxi/bus te pakken om weer naar Saalbach terug te gaan.
Het ligt aan de sneeuwcondities of de afdaling naar jullie Landalpark wel open is maar dat kun je
ook nu al zien op saalbach.com.

zal mn maat is vragen hier naar te kijken, hij is net terug vanuit landal rehrenberg

Addict.

parkeren in saalbach schijnt nogal moeilijk te wezen, kwa spits, saalbach uit moet meevallen,
en er rijden gewoon skibussen heen en weer, een parkbus naar de receptie en de reguliere skibus vanaf rehrenberg naar saalbach en terug.

Addict.

Zou zeker voor optie 2 gaan. Aan het einde van de middag naar Bauer of HexenHausl (die heeft mijn voorkeur) en daarna wat eten. De helft van de eters loopt nog op skischoenen. Daarna de taxi naar Landal. Wij zaten niet bij Landal, maar wel een stukje die kant op en dat was allemaal prima te doen, Volgens mij rijdt er geen skibus meer zo laat, maar de taxi’s zijn goed te doen vond ik zelf.

Ik spaar liever mooie herinneringen dan materiele zaken

gaan zelf al 4 jaar naar Landal !! Qua parking valt deze mee ( je staat in de berg ) en als je skipas laat zien parkeer je gratis !! Wij reden ook altijd met de auto naar daar , en ikzelf deed de afdaling naar Viehoven . Maar dit is echt geen leuke afdaling , en er moet al genoeg sneeuw liggen anders kom je er niet ! Wj zelf namen gewoonlijk de laatste lift naar boven , en bleven even plakken om nadien de apreski in landal zelf te doen ! Het is daar ook best gezellig en daar we nog met 2 kids zaten , konden deze buiten glijden , terwijl wij lekker aan het boemelen waren :)

Veel plezier daar . Dit jaar zitten we iets dichter in Vorderglemm ( TirolerBaum ) ; Daar je in Landal altijd dat bergje op moet , en voor het minste verplicht kettingen moet leggen dus

Bedankt voor alle ervaringen & tips!

Weet iemand of er in Saalbach lockers o.i.d. beschikbaar zijn (eventueel bij een ski verhuurder) waar we na het skieen onze ski spullen kunnen stallen zodat we deze niet mee terug naar het appartement hoeven te nemen?

Plaats een reactie