Saalbach of Hochkoning Maria Alm

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Dit jaar met zn 2en op vakantie.
jaren naar Saalbach, nu kriebelt het om ergens anders te gaan kijken, keuze is Maria Alm met het gebied Hochkoning…ik snowboard mijn vriendin op ski,s, ik kom overal vanaf(netjes) en zei houd meer van Blauw en soms beetje Rood… maarja nu zitten we te boeken en de twijfel komt op zetten…gaan we toch weer naar Saalbach dat kennen we, of is Maria Alm ook goed…

wie kan ons pro en cons geven, zit al dagen te zoeken en kan geen echt oordeel vormen over Hochkoning…en als je Saalbach gewent bent met alles te doen zonder bus…

wie o wie red ons uit de dilema…

Saalbach. Never change a winning team…

One life. Live it.

Saalbach. Never change a winning team…

Gazza op 17 jan. 2013 14:04

My thoughts exactly…

Ga er tussenin zitten. Kan je een paar dagen Saalbach en een paar dagen Maria Alm. Ligt toch vrij dicht bij elkaar

Ga er tussenin zitten. Kan je een paar dagen Saalbach en een paar dagen Maria Alm. Ligt toch vrij dicht bij elkaar

Jan op 17 jan. 2013 16:53

hadden wij ook aan gedacht, maar aangezien wij tegenwoordig incl skipas boeken wordt dat beetje duur…

Ga er tussenin zitten. Kan je een paar dagen Saalbach en een paar dagen Maria Alm. Ligt toch vrij dicht bij elkaar

Jan op 17 jan. 2013 16:53

hadden wij ook aan gedacht, maar aangezien wij tegenwoordig incl skipas boeken wordt dat beetje duur…

Dennis op 17 jan. 2013 17:00

Valt reuze mee, een Salzburger super skipas (of zoiets…) kost 232 euro voor 6 dagen, de pas van Saalbach is niet veel goedkoper ;)

Jarenlang naar hetzelfde gebied…ik zou het nooit doen.
Er zijn zoveel andere mooie gebieden om te ontdekken…

In Maria-alm is niet zoveel te beleven, Het is een dorp voor het gezin of iemand voor wie de apres ski niet zo uitbundig hoeft. Ik ben nog nooit in Saalbach geweest maar al wel heel wat keer in Maria-alm en je kunt leuke tochtjes maken. (Ik kom hier omdat ik als begeleider met lichamelijk gehandicapte ski maar heb zelf ook al heel wat zaterdagen er geskiet)

Ga er tussenin zitten. Kan je een paar dagen Saalbach en een paar dagen Maria Alm. Ligt toch vrij dicht bij elkaar

Jan op 17 jan. 2013 16:53

hadden wij ook aan gedacht, maar aangezien wij tegenwoordig incl skipas boeken wordt dat beetje duur…

Dennis op 17 jan. 2013 17:00

Valt reuze mee, een Salzburger super skipas (of zoiets…) kost 232 euro voor 6 dagen, de pas van Saalbach is niet veel goedkoper ;)

Gast193 op 17 jan. 2013 19:45

Als je naar 2 Saalbach en Hochkoning gaat koop je toch 2 skipassen…dagpassen zijn al veel duurder dan 6dagenpas… veels te duur dus halverwege

Jarenlang naar hetzelfde gebied…ik zou het nooit doen.
Er zijn zoveel andere mooie gebieden om te ontdekken…

Gast468 op 17 jan. 2013 22:22

Noem er dan een paar met de uitleg erbij, roepen kunnen we allemaal…onderbouw het maar

In Maria-alm is niet zoveel te beleven, Het is een dorp voor het gezin of iemand voor wie de apres ski niet zo uitbundig hoeft. Ik ben nog nooit in Saalbach geweest maar al wel heel wat keer in Maria-alm en je kunt leuke tochtjes maken. (Ik kom hier omdat ik als begeleider met lichamelijk gehandicapte ski maar heb zelf ook al heel wat zaterdagen er geskiet)

Gast366 op 17 jan. 2013 22:39

Wij gaan ook puur voor de pistes en niet voor de drank cq apreski…

Jarenlang naar hetzelfde gebied…ik zou het nooit doen.

Er zijn zoveel andere mooie gebieden om te ontdekken…

Gast468 op 17 jan. 2013 22:22

Noem er dan een paar met de uitleg erbij, roepen kunnen we allemaal…onderbouw het maar

Dennis op 18 jan. 2013 07:07

https://www.wintersport.nl/skigebieden#filter:eyJzbG9wZXMiOl…

nog even over Maria-alm. Je hebt een paar pistes (Natrun) in het dorp (aansluiting met A-berg is maar 1 kant op en heel vaak gesloten) maar wil je meer en vanuit Maria-alm naar Mulbach en Dienten (zeer leuke tocht ) dan moet je vanuit het dorp een bus pakken naar de A-berg (10 minuutjes met de bus) Ben je echter op de A berg dan kun je je de hele dag vermaken. Kom je in bijv. Dienten of Mulbach uit en heb je geen zin meer om terug te skien naar de A-berg dan kun je met de bus terug.Je kunt ook in Hintertal gaan zitten (halverwege Maria-alm en Mulbach en ong. 10 km van Maria-alm) en dan kun je wel vlak bij de pistes zitten en heb je de aansluiting met het "grotere" gebied. Hintertal is nog kleiner en minder te beleven dan in Maria-alm.
gast 366

nog even over Maria-alm. Je hebt een paar pistes (Natrun) in het dorp (aansluiting met A-berg is maar 1 kant op en heel vaak gesloten) maar wil je meer en vanuit Maria-alm naar Mulbach en Dienten (zeer leuke tocht ) dan moet je vanuit het dorp een bus pakken naar de A-berg (10 minuutjes met de bus) Ben je echter op de A berg dan kun je je de hele dag vermaken. Kom je in bijv. Dienten of Mulbach uit en heb je geen zin meer om terug te skien naar de A-berg dan kun je met de bus terug.Je kunt ook in Hintertal gaan zitten (halverwege Maria-alm en Mulbach en ong. 10 km van Maria-alm) en dan kun je wel vlak bij de pistes zitten en heb je de aansluiting met het "grotere" gebied. Hintertal is nog kleiner en minder te beleven dan in Maria-alm.
gast 366

Gast366 op 18 jan. 2013 07:50

kijk dit zijn argumenten waar ik wat mee kan, iemand die er is geweest en een goed beeld schetst…thanks mate

gelijk geboekt…

NAAR jeb Saalbach, hier komen we nog een keer.

Plaats een reactie