Hoe is het zomerskigebied van Saas Fee?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saas-Fee

Zie titel. Wie is er geweest/wat vond je ervan?

Jaren lang geweest, jaren terug. Leuk gebied, maar groot deel kan afgezet zijn voor skiteams. Wil je alleen skiën of ook klimmen/wandelen?

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Thx. Alleen skiën, in november, buiten de vakanties.

2 jaar geleden geweest in september. Hinterux is beter, Zermatt slechter. Paar leuke pistes, maar natuurlijk ook wat teams die aan het trainen waren.
Mocht je willen: er is wel een enorm funpark met serieus grote kickers. Als je het zelf niet durft zoals ik, ook leuk om gewoon naar te kijken.

Hoe rood zijn de rode pistes in het zomerskigebied van Saas fee? De rode pistes op klein Matterhorn zijn allesbehalve rood. Vandaar.

Niet heel rood.

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Thx. We gaan het beleven. Aangemeld voor de Wintercardactie.

Wel iets roder dan Zermatt, maar inderdaad niet superrood. Gezien de sneeuw nu zal er misschien nog wel wat extra open zijn.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 29 okt 2018 16:25

Dat hoopte ik ook. Maar ik zie nu dat de Alpin expres vanaf 18.11 tot 15.12 alleen in het weekend loopt (ivm onderhoud). En laat ik nou net in die periode daar naar toe willen om ski’s te testen. Dat kan tot 2.12. En op woensdag en donderdag niet. Erg handig maar niet heus.

*bericht bewerkt door DrPhil op 29 okt 2018 17:42

Timetable.
https://d3oh23olawhmms.cloudfront.net/fileadmin/user_upload/…
Heb ze maar even een mailtje gestuurd.

*bericht bewerkt door DrPhil op 29 okt 2018 17:44

Antwoord gehad. De Felskinlift gaat de 19 november open. Dat is dan de vervanging. Dat had ik even gemist. Nu hopen dat de wintercardactie doorgaat. 24 november gaat Zermatt open. Hopelijk kan ik het dan combineren.

De wintercardactie gaat door. Is gisteren al bevestigd.

https://www.saas-fee.ch/wintercard/en/

Ik zie het. Ik heb hem gisteren gereserveerd. Toen stond de teller op 44duizendnogwat. Ver verwijderd van het streefgetal van 66.666. Vorig jaar was het ook minder (dus was er sowieso vanuit gegaan dat het doorging) maar ik dacht (ruim) meer dan 44.000.

Edit. Even gegoogled. Vorig jaar lag de grens op 77.777 deelnemers. Die zou wel zijn gehaald, zelfs twee dagen van te voren:
“Den Winterskipass gibt es auch in der Saison 2017/18 für 222 Franken. Die erforderliche Anzahl von 77’777 Personen wurde bereits zwei Tage vor Ablauf der Crowdfunding-Aktion erreicht, wie Saastal Marketing in einer Mitteilung vom Donnerstag schreibt. ”

Gisterenmiddag stond hij dus pas op 44nogwat. Overigens was hij vorig jaar maar CHF 222. Wat er van zij. Ik ben er blij mee.

*bericht bewerkt door DrPhil op 30 okt 2018 15:32

Heerlijk skiën op de gletsjer van Saas-Fee! Ik ben er half april geweest tijdens het eerste jaar van de skipas actie. Naar het dal toe werd het wel wat papperig na de lunch, maar dat is vrij logisch in april.

Ik vond het ook een leuk dorpje in een indrukwekkend dal met die hoge jongens om je heen.

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

https://m.facebook.com/saasfee/photos/a.184765111608199/1904…

Tiny-M op 2 nov 2018 20:15

Dat is goed nieuws. De afgelopen dagen, tot en met vandaag, was alles dicht.
24 april gaat Zermatt open. Het liefst combineer ik dat met Saas fee.

Dat is niet leesbaar op mijn ipad. Dus even opnieuw.
Dat is goed nieuws. De afgelopen dagen, tot en met vandaag, was alles dicht.
24 april gaat Zermatt open. Het liefst combineer ik dat met Saas fee.
Edit: 24 november natuurlijk.

*bericht bewerkt door DrPhil op 02 nov 2018 22:48

Ik vond het ook een leuk dorpje in een indrukwekkend dal met die hoge jongens om je heen.

Jeffvdv op 2 nov 2018 21:00

Een van de weinige plekken in de alpen waar je zo’n fantastische blik op de 4000’ers en gletschers hebt vanuit het dorpje zelf…

*bericht bewerkt door Sebastiaan op 02 nov 2018 22:37

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Gisterenmiddag stond hij dus pas op 44nogwat. Overigens was hij vorig jaar maar CHF 222. Wat er van zij. Ik ben er blij mee.

DrPhil op 30 okt 2018 15:11

Dat kan kloppen. Volgens https://www.srf.ch/news/regional/bern-freiburg-wallis/saasta… waren het er ongeveer 45000. Blijkbaar waarschijnlijk het laatste jaar dat deze deal bestaat, omdat Saas-Fee een nieuwe investeerder en bedrijfsleiding heeft.

Dat het een mooie deal is zeker waar. Zelf in 2016 gebruik van gemaakt. Was er toen begin december. Heb toen heerlijk geskied en waren overigens al beide dalafdalingen via morenia en langfluh open. Verder natuurlijk een geweldig gebied qua uitzichten. Saas-Fee heeft eigenlijk alleen wel twee nadelen. In deze tijd van het jaar (december) schijnt er nauwelijks zon omdat deze amper boven de hoge toppen uitkomt en ik vond dat als je de liften naar Felskinn en Mittelallalin pakt dat je ver moest lopen.

Saas Fee alweer alles dicht vanwege de wind.

ik vond dat als je de liften naar Felskinn en Mittelallalin pakt dat je ver moest lopen.

StefanB op 3 nov 2018 10:14

Ik neem aan dat je vanuit het dorp bedoelt? Afhankelijk van waar in het dorp je zit, kun je natuurlijk beginnen met de Alpin-Expres of Platjen en dan naar de Felskinn skiën.

Annoying skiers since 2003

Nee, ik bedoel bovenaan bij de liften. Dat je in het dorp beter kan beginnen met de Alpin-Expres of Platjen snap ik, maar deze waren toen niet geopend (begin december). Hierdoor moest ik eerst naar de sleeplift lopen, deze pakken om bij de Felskinn lift uit te komen. Dit vind ik echter geen probleem omdat dat eenmalig is in de ochtend. Trouwens, nu drPhil wil gaan is het eerste gedeelte van de nieuwe Spielboden lift open, dat scheelt al veel. Het probleem was meer dat je boven aan de Felskinn gondel gedwongen was om of ±75 m naar de Metro Alpin te lopen of ±200 m door een tunnel naar de pistes. Pakte je de Metro Alpin kon je boven, na een paar trappen, wel meteen op de ski’s stappen echter was het eerste stuk zo vlak dat je best nog wat moest klunen. Dit alles maakte het gewoon niet ideaal als je dit vaker herhaalde op een dag, wat wel nodig was als je naar het dal skiede.

Neemt niet weg dat ik daar heerlijk heb geskied voor begin december, maar de liften zouden comfortabeler kunnen.

Plaats een reactie