Le Grand Domaine

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saint François Longchamp

Willen graag naar le grand domaine, maar welk dorp is nou het leukst, niet van die betonnen flatgebouwen, Valmorel of Francois Longchamp. Wie kan me dat vertellen??

Hoi,
Valmorel is ooit door Nederlanders ontworpen met een traditioneel dorpje in gedachten. Het bestaat uit verschillende wijkjes met gezellige, laagbouw, appartementengebouwen. Het heeft een knus centrum met diverse winkeltjes, restaurantjes en sportzalen. De eerste aanblik is leuk en knus. Het skigebeid biedt zat uitdaging voor de meeste wintersporters. St. François ligt aan de andere kant van de Col de la Madeleine. is niet een echt dorpje maar een meer langgerekte bebouwing. Je zit altijd vlakbij de liften maar wat sfeer betreft hoef je hier niet echt te zijn. de appartementsgebouwen zijn wel o.k. Kortom … Voor meer sfeer ga je naar Valmorel.
Grzz Mr SKi

ik vond valmorel een erg rustig dorp. niet veel apres ski. maar wij waren met enkele bussen van een studentenvereniging dus dat was al snel opgelost.
ik vond de pistes ook weinig uitdagend. aan de kant van st francois zijn er veel blauwe en groene pistes.

Ik weet niets over Valmorel, maar ik weet wel dat St. François een betonblok is. Zoals ik de reacties hierboven zie kan je best Valmorel nemen.

Ik heb getracht een avondje te stappen in SFL maar heb maar 1 a 2 gezellige tenten gevonden.
Voor de apresski geen aanrader.

Logisch als je je bedenkt dat apres ski in Frankrijk de bij ons bekende moonboots zijn:)

life is a beach, or a pile of snow

ik kom al me hele leven in Valmorel. wat betreft de keuze welk dorp je zou moeten kiezen (Valmorel en st. francois) en je zoekt gezelligheid, kies dan voor Valmorel. overduidelijk Valmorel. Apres ski is zoiezo iets wat niet echt heerst in de franse alpen dan zul je toch eerder naar Zwitserland of oostenrijk moeten maar nu de Club Med in Valmorel is, zal het dorp opgefrist worden en zal er ook meer uitgaans gelegenheden zijn! je hebt 1 discotheque en voor de rest allemaal kleine barretjes waar je een redelijke apres ski kunt opbouwen! mijn lievelings tent daar is de Jimbo Lolo!! de Pistes zijn over het algemeen goed en er zit zeker wel uitdaging in! elk jaar weer kijk ik uit naar de winter omdat ik dan weer terug kan naar mijn dorp: VALMOREL!!!

Plaats een reactie