Skibus

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saint Martin de Belleville

Goedendag,
Ik arriveer 24 feb '18 in Moutiers. Weet iemand of er vandaar skibussen rijden naar Saint Marcel de Belleville (even voorbij Saint Martin de B.)?
Fritzzzz

Als je Googled op bus en les menuires krijg je info over de bus. Of Google fr. Navette les meneruis kom je ook. Maar tussen les menuires en st Martin Bellville rijden bussen. Anders met taxi bijv baron daar heen gaan. Goede ervaring mee.

Les menuires heeft ook een eigen site Met alles over lm ook bussen. En ook nog in het nederland😀😛

Dank. Ik ga kijken. Fr.

@miepmiep. De skibus die in Les Menuires frequent rondrijdt komt denk ik niet in Sant Martin. Er rijdt wel een bus naar Saint Martin maar die is veel minder frequent. Ik kan me althans herinneren dat mijn vrouw problemen had om vanuit Saint Martin naar Les Menuires te komen toen ze vanuit LM naar Saint Martin was gewandeld. Maar misschien bedoel je hetzelfde?

Hen48

Er is een lijnbus tussen Moutiers en Les Menuires. Rijdt echter maar één keer per uur en niet tijdens de lunch. Daarnaast mag deze niet betreden worden met skischoenen. De rit kostte twee jaar terug nog €11,- zonder speciale tariefskaarten. Met een paar man loont een taxi dus al snel.

Saint Marcel de Belleville bestaat niet. Het heet volgens mij Saint-Marcel. Dat zoekt makkelijker, anders vind je het niet.

@DrPhil. Klopt. De volgorde van laag naar hoog is Saint Martin de Belleville, St.Marcel, Les Granges, Praranger, Le Bettex, Le Levasaix en Les Menuires. De afstand tussen eerste en laatstgenoemde is denk ik 4 a 5 km.

Hen48

Saint Marcel de Belleville bestaat niet. Het heet volgens mij Saint-Marcel. Dat zoekt makkelijker, anders vind je het niet.

DrPhil op 24 nov 2017 17:46

Bestaat wel alleen op verzoek. Zie internet site les menuires.

Op Google kom je toch meerdere keren de naam St. Marcel de Belleville tegen. Het ligt natuurlijk in de Vallee de Belleville en voor de herkenbaarheid is de toevoeging wellicht begrijpelijk.

Hen48

Zowel in Google maps als in de skimap van Les3vallees heet het Saint-Michel.
Misschien heet het op verzoek Saint-Marcel-de-Belleville.
Maar goed, we dwalen af.

*bericht bewerkt door DrPhil op 24 nov 2017 19:39

Op de routeplanner kom je in Frankrijk wel 5 keer de naam Saint Marcel tegen en dat op steeds wisselende locaties. De toevoeging Belleville is dus noodzakelijk om de goede te vinden.

Hen48

@DrPhil In dit topic, maar dit geldt voor alle topics. Blijf aub on-topic.

Click. Click. Peace

Beste @Rogier, de juiste spelling is van belang, anders vind je in Google geen busverbinding. Het is dus wel on topic.
PS ik zag dat je zelf een reactie had gepost over de postcode. Maar die is nu weer weg.

Click. Click. Peace

@DrPhil Dat is een goede opmerking en die is ook zeker niet off-topic. Maar daarna ga je (zoals in veel topics) maar wat al te graag off-topic en reageer je onnodig op opmerkingen. En nu verder on-topic.

Click. Click. Peace

Plaats een reactie