ervaringen Les Fermes de Saint Sorlin

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saint Sorlin d'Arves

Wij gaan begin maart naar Saint Sorlin D’arves en verblijven in een 10 persoons chalet/appartement van Les Fermes de Saint Sorlin (met 8 personen). Geboekt via Sportiek. Nu hoor ik hele wisselende verhalen over deze accomodatie van goed tot zeer slecht. Wat zijn jullie ervaringen en hebben jullie nog tips?

Nee, annuleren zeker niet! We gaan er gewoon wat moois van maken. Maar meer mentaal voorbereiden… En evt. een slaapzak mee nemen als het bijvoorbeeld erg gesteld is met het beddengoed! Ik hoor het graag en jullie veel plezier volgende week!!

Hoi Chantal,
Ik ben gister terug gekomen uit Les Fermes. Wat een teleurstelling. De service was echt heel slecht. Ik heb bijna 3 uur bij de receptie gestaan voordat ik daadwerkelijk de sleutel van een koud stinkhol. Wij waren de eerste bewoners weer na 3 maanden. Alles was vies en in slechte staat. O, ja, vergeet zeker geen oordopjes mee te nemen, of blijf tot sluiterstijd in de Yetibar. Afhankelijk waar je appartement ligt, kan je de beat van de muziek prima volgen. Het skiegebied is niet echt bijzonder, en er zijn veel sleepliften. Het enige voordeel is de prijs, maar na alle ellende die wij meegemaakt hebben was het zeker niet de moeite waard. Ik had geboekt via Sportuna, en de meiden van Sportuna hebben er alles aan gedaan om het nog een beetje aantrekkelijk te maken. De Franse eigenaar was een zeer vervelend ventje die alleen Fransen gasten wilde helpen en hij was ook niet bereid op enigzins iets te regelen. Nadat hij weigerde de douche te laten ontstoppen waren we er helemaal klaar mee. Om een lang verhaal kort te maken. Zeker niet naar Les Fermes gaan.

Mijn ervaringen zijn weer anders. Ik had al geboekt en las toen alle negatieve verhalen, dus maakte me wat ongerust. Maar het viel alleszins mee. Nou zat ik er wel in het laagseizoen, dus dat scheelt in mijn ervaring een jas. Wij hadden een 6 persoons appt. geboekt en kregen een 9 persoons, een kast van een ding met 2 verdiepingen en 2 badkamers. Vrienden zaten aanzienlijk kleiner behuisd, maar het was redelijk schoon, de gang stonk wel wat maar goed, daar verblijf je niet. We keken uit op de Yeti bar maar hebben er amper iets van gehoord. Natuurlijk moet je er niet boven zitten, maar dat geldt overal waar een bar zit. De appt. zijn wel erg gehorig en hebben krakende vloeren. Aan de service hadden ze gewerkt, die was oke. Wij hadden prima bedden en een goed uitgeruste keuken, of de kachels het goed deden is moeilijk te zeggen, want we hadden warm weer. De douche/bad was bloedheet en met een flinke straal. Er was wel hier en daar wat stuk, maar wat wil je aan het eind van het seizoen. In ieder geval een veel betere prijs-kwaliteit verhouding als in de duurdere gebieden zoals de Trois Vallees. Daar heb ik voor veel meer geld in verschrikkelijke hokken gebivakkeerd. Het zwembad was prettig en je kon van te voren de jacuzzi en sauna reserveren. Misschien niet leuk in het hoogseizoen, maar dat werkte nu prima. Bovendien kon je via de weg die naar de pas voert (col de la croix de fer) bijna naar de appartementen toeskien. Qua ligging ook prima, misschien wat hoog in het dorp maar wel zeer nabij de pisten. Bakkertje en supermarkt zitten om de hoek, en ja het bier dus ook, kan niet iedereen zeggen die in dit dorp verblijft. Al met al viel het zeer mee. Geen keiharde aanrader, maar zeker niet slecht.

Plaats een reactie