See 22/3 tot 29/3

Dit onderwerp gaat over de bestemming See

Onze eerste "familie skivakantie" ging naar See in Tirol. We zijn een gezin met 2 kleine kinderen, een zoontje van 5 jaar die een paar skilesjes had gevolgd in Snowvalley te Peer en een 2-jarige die naar de opvang zou gaan. Ikzelf ben een beginnend skieër (4e vakantie) en mijn man is een gevorderde skieër.
Ons idee was, om naar een klein skigebied te gaan en dit jaar vooral onze oudste zoon te laten "proeven" van de wintersport.

Bij aankomst was de omgeving groen, op 1100m waar ons appartementje was, lag geen sneeuw.
Na het boeken van de skiles, de skihuur te regelen en de passen te kopen, zijn we wat gaan verkennen en hebben we wat inkopen gedaan in de plaatselijke supermarkt.
Op zondag stonden we op in een besneeuwd landschap! Het was nog fel aan het sneeuwen en er lag al een flink pak op onze auto en in de tuintjes :-)
De eerste ski-dag voor ons zoontje was een lesje diepsneeuw-skieën ;-)

Voor hem een groot succes, voor mezelf iets minder. Ik ben veel gevallen die eerste dag door slechte zichtbaarheid en totaal geen ervaring in diepsneeuw :-)

Op maandag hield ik een rustdagje (knie behoorlijk bezeerd op die eerste dag)

Manlief kon het skigebied(je) alleen ontdekken. De oudste zoon deed heel goed zijn best in kinderland en de jongste zoon was enig kind in de kinderopvang (op de piste!) Waar hij met liefde onthaald werd.

De volgende dagen was het stralend weer! Een heerlijk zonnetje toverde de sneeuw om in een glinsterend sneeuwtapijt! Het was heel rustig en we hadden meestal de piste voor ons alleen! Ons zoontje ging op de 3e dag mee hogerop met zijn skiklasje (dat bestond uit 3 kindjes)
Voor mij was het de rest van de week echt ideaal om te oefenen op mijn techniek, perfecte sneeuw en mooi zonnig weer. Wat heb je nog meer nodig?

Ons besluit na een weekje See: het ideale skigebied met kleine kinderen, alles ligt dicht bij elkaar (lift, skihuur, skischool en opvang)
De opvang kostte 20 euro voor de ganse week!
Skischool 170 euro voor 6 dagen waarbij we het geluk hadden dat ze bijna privéles kregen :-)

Het was een leuke vakantie. Alleen voor de geoefende skieër is 30 km piste wel te weinig. Uitbreiding van de skipas naar Ischl is mogelijk maar vonden wij erg duur.

*bericht bewerkt door moderator (JessicaKroef) op 07 jan 2021 16:15

Plaats een reactie