See, 19-1-2019 tot 26-1-2019

Dit onderwerp gaat over de bestemming See

Gisteren zijn we terug gekomen van een heerlijke week in See. Na de vele sneeuwval de weken daarvoor keken we toch wat angsvallig naar de weersberichten. Zaterdagochtend kwamen we onder een prachtig zonnetje aan in See en om 10.00 mochten we al ons appartement in en hebben we ons snel omgekleed om naar de pistes te gaan.

De kids (4 en 7) hebben daar lekker geoefend op kinderland en met de oudste heb ik al wat gewone pistes gedaan om vervolgens met een slee af te dalen naar ons appartement, maar niet voordat we lessen voor de kids hadden geboekt.

Zondag weer stralende zon en daar maakten de kids hun 1e meters. De jongste ging met sprongen vooruit en de oudste kreeg met 1 ander kindje een ochtend “prive” les…

De rest van de week hebben we prachtig weer gehad (mijn Kilpi Hastar jack was zaaaaaaaaaaalig, al was het weer vaak koud (-18) maar zonnig) en genoten met de kindjes op kinderland en op de pistes… De oudste heeft samen met een ski leraar door het hele gebied gesjeesd en genoten (lang leve de go pro om alles later terug te kijken).

Vrijdag was de “race” van de ski school… en heeft de jongste haar eerste volledige blauwe piste gedaan (mama/papa, mijn benen zijn zo moe…)… Op de terugweg sneeuwde het en hebben we best veel file gehad, maar toch in een goede 10 uur naar huis (inclusief een paar stops en wat maaltijden).

Volgend jaar is alweer geboekt, dan gaan we weer naar See! (en hopelijk weer een week perfecte sneeuw en zon!!!)

KLinkt als een super vakantie!
Kun je wat foto’s plaatsen? En waar is “See”? Dat betekent toch gewoon “meer” en die zijn er zat in de wereld…

Jij bent niet @Slim :-)

Voor de slimmerds onder ons “See in Paznauntal”

May the ski force be with you !!

@Geje en @CJAHulskamp, ik weet natuurlijk dat niet elk skigebied “see” in de naam heeft, maar er zijn er toch wel meer?
In ieder gevalging het er mij om dat ik er nog nooit van gehoord had.(En ik neem aan de meeste mensen niet, het staat niet direct in het rijtje St.Anton, Verbier, Saalbach, Dolomiti, Trois Vallees, Ischl).

Als je “Trois Vallees” schrijft, dan is dat ook slechts een vage beschrijving die op veel skigebieden betrekking kan hebben, alleen is dat zo’n ontzettend bekend skigebied, dat iedereen wel weet waar je het over hebt.
“See in Paznauntal” zegt me nog niets, maar dan kan ik het in ieder geval op zoeken, zodat ik weet waar we het over hebben.

*bericht bewerkt door Slim op 28 jan 2019 15:37

See is toch een “Kleine” geheim tip naast de grote buurman Ischgl. Overigens zijn naast See en Ischgl ook Kappl en Galtuer zeer de moeite waard om te bezoeken.

May the ski force be with you !!

null
null
null
null
null

See in Paznauntal inderdaad, vlak voor Ischgl… ideaal gebied voor ons!

*bericht bewerkt door Miel op 28 jan 2019 18:10

Omdat je naam @Slim is, vond ik het eigenlijk wel een leuke opmerking.
Het is zeker niet lullig bedoelt hoor.
Ik ben er toevallig voor jaar Pasen 3 dagen geweest.
Het is er niet groot, maar toch zeker de moeite waard om te bezoeken.

See is toch een “Kleine” geheim tip naast de grote buurman Ischgl. Overigens zijn naast See en Ischgl ook Kappl en Galtuer zeer de moeite waard om te bezoeken.

CJAHulskamp op 28 jan 2019 15:44

Eens! Met name als je een familietrip maakt met jonge kinderen - of na een mooie dump!

@miel
Leuke foto’s!
mooi gezicht toch altijd zo’n tros kinderen in een S bocht de berg af!

Heerlijk!
Hoe doe je dat, met 7-jarige buiten schoolvakantie om?

❄️

Heerlijk!
Hoe doe je dat, met 7-jarige buiten schoolvakantie om?

Marije77 op 28 jan 2019 20:34

Democratische school, ze hebben 3 weken zelf te kiezen “verlof” buiten de schoolvakanties… zo maken ze toch hun uren in totaal… Ideaal voor de wintersport!

Heerlijk!

Hoe doe je dat, met 7-jarige buiten schoolvakantie om?

Marije77 op 28 jan 2019 20:34

Democratische school, ze hebben 3 weken zelf te kiezen “verlof” buiten de schoolvakanties… zo maken ze toch hun uren in totaal… Ideaal voor de wintersport!

Miel op 28 jan 2019 20:39

Jee, top!

❄️

En niet alleen vanwege de vakanties… is voor die 2 ook echt de best passende oplossing qua onderwijs “on demand”

Plaats een reactie