Live updates Fiss

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

Dag allen.

Deze winter zal ik verblijven in Fiss om daar te werken als skileraar. Ik probeer ook zoveel mogelijk video’s te uploaden, om de huidige condities te laten zien.

Ik wil beginnen met de 1e van 6 december. Iets later dan gepland, omdat ik druk bezig ben met mijn anwärter.

Let it snow

Hallo Jurrian, kan je me ook iets vertellen over de huidige condities? Aanstaande donderdagavond vertrekken we namelijk naar fiss ;)

Het is erg wisselend. Aan de Nordseite kun je goede pistes vinden, de zuidhellingen moet je proberen te vermeiden, daar is er niet heel erg veel sneeuw. Verder heeft Serfaus op moment denk ik wat meer te bieden. Verder kun je de geopende pistes zien op hun site: fiss.at

Let it snow

@JurrianvanLoo ik weet niet of je ook off piste skied? Eerste week van februari zit ik daar, misschien kunnen samen een mooi lijntje trekken… ;-)

It's all about the turns duuuuuude!

Hoi Jurrian, leuk dat je wat updates gaat geven.
Kom al meerdere jaren in SFL en ook aankomende kerst weer in Serfaus. Ondanks de witte cams geven de weersvoorspellingen toch wel enige onrust. De site geeft nog wel pulverschnee aan, maar hoe is de situatie op en off piste?

...ski-addict...

Zo, weer thuis van een dagje anwärter! Momenteel ben ik dus niet veel in Fiss te vinden, maar meer in St. Anton. Over het algemeen is het nu vrij warm, echte pulverschnee zul je dus meer in de schaduwstukken moeten vinden, verder meer voorjaarssneeuw. Pistes zijn over het algemeen redelijk goed, maar vaak wel ijzig of aan het eind van de dag hopen…

Verder beginnen de zuid-hellingen toch wel echt redelijk bruin te worden… Het wordt echt tijd voor nieuwe sneeuw!

@Arjen5 , echt veel ski ik niet off-piste, misschien dan wel;)

Let it snow

Verder beginnen de zuid-hellingen toch wel echt redelijk bruin te worden… Het wordt echt tijd voor nieuwe sneeuw!

Dat gaat nog wel ff duren :P

Gang is alles

En masner? En de verder hoger gelegen pistes? Ben wel erg benieuwd… Ach ja vrijdag gaan we het zien ;)

En wordt er volop kunstsneeuw geproduceerd?

Masner ben ik zelf helaas nog niet geweest. Geen tijd ivm mijn Anwärter…, Kunstsneeuw is inderdaad de sneeuw waar men het mee moet doen. De zuidhellingen worden steeds bruiner helaas…

Let it snow

Leuk dat je updates wilt gaan geven!! Ik zal je volgen, voorpret altijd leuk ;-)

Wij gaan pas 2e week maart.

Ik zit er met de kerst. Dus ik zal tegen die tijd ook wel wat updates geven.

uitgebreide update over Serfaus-Fiss van 14-12 jl incl. veel foto’s
http://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=46&t=490…

Ik zit momenteel in Serfaus en kan me wel aardig vinden in wat daar geschreven wordt. In het kort mijn ervaringen van de afgelopen vier dagen:

  • prachtig weer
  • afgelopen nacht max 2 cm verse sneeuw op de top
  • weinig pistes open
  • beperkte en daardoor slechte (veel gras en stenen bv terug vanuit Fiss) verbindingsmogelijkheden tussen diverse gebieden
  • zuidzijde Fiss is bovenop alles dicht, terug vanuit Noordzijde Fiss kan dus alleen via de Frommes
  • Masner is qua sneeuw het beste
  • pistes die open zijn liggen er redelijk tot goed bij. Toch nog wel wat gras en stenen her en der.
  • geen wachttijden bij de liften

Wij hebben de afgelopen dagen heerlijk geskied, maar zonder een flinke dump gaan er geen extra pistes meer open en voorzie ik met Kerst toch wel wat problemen. Het wordt volgens mij veel te druk op die paar pistes en die enkele verbindingsroute waardoor de kwaliteit van de pistes hard achteruit zal gaan.

Morgen weer huiswaarts waarna ik bovenstaande nog wat zal uitbreiden inclusief wat foto’s.

@jurrianvanloo Weet je misschien collega’s die dit wel doen en een beetje de weg weten? Ik zoek nog een paar mooie routes namelijk… Misschien kun je wat voor me navragen?

It's all about the turns duuuuuude!

Martin Doorenbos… Je zou hem even kunnen vragen. Hij is erg bekend met het off-piste skiën in Fiss.

Vandaag geslaagd voor mijn Anwärter, YES! Morgen eindelijk dagje skiën hier in Fiss, ik hoop dan zsm een video te kunnen plaatsen!

Let it snow

Martin Doorenbos… Je zou hem even kunnen vragen. Hij is erg bekend met het off-piste skiën in Fiss.

Vandaag geslaagd voor mijn Anwärter, YES! Morgen eindelijk dagje skiën hier in Fiss, ik hoop dan zsm een video te kunnen plaatsen!

JurrianvanLoo op 17 dec. 2013 18:37

Gefeliciteerd!

Gefeliciteerd man :)

Gang is alles

Ja proficiat man!

Hoe kan ik hem bereiken @jurrianvanloo?

It's all about the turns duuuuuude!

@Arjen5 , je zou bij de skischool naar hem kunnen vragen. Ik heb zo ook even geen gegevens van hem.

Gisteren was een dag om snel weer te vergeten… Slecht zicht, ijzige pistes… Condities zijn niet om over naar huis te schrijven helaas. Ze doen er wel alles aan om zoveel mogelijk pistes open te krijgen/houden, maar er MOET gewoon sneeuw vallen. Ipv een filmpje een paar foto’s :

null

null
null

Zoals je ziet grote verschillen tussen oost en west hellingen. Laat die nieuwe sneeuw maar komen!

Let it snow

Vandaag was een mooie dag… De sneeuw was op de hoger gelegen pistes ook beter dan gisteren. Richting Masner waren verschillende pistes zelfs erg goed te noemen.

De vakantie is begonnen, dat merk je ook meteen. De voertaal in Fiss is bijna ook Nederlands geworden en het begint lekker druk te worden. Hier een korte indruk van vandaag:

Morgen beginnen de lessen, ik ben benieuwd hoe druk het echt is!

Let it snow

Vandaag was een mooie dag… De sneeuw was op de hoger gelegen pistes ook beter dan gisteren. Richting Masner waren verschillende pistes zelfs erg goed te noemen.

De vakantie is begonnen, dat merk je ook meteen. De voertaal in Fiss is bijna ook Nederlands geworden en het begint lekker druk te worden. Hier een korte indruk van vandaag:

Morgen beginnen de lessen, ik ben benieuwd hoe druk het echt is!

JurrianvanLoo op 21 dec. 2013 18:01

De voertaal Nederlands, lijkt mij verschrikkelijk op vakantie xd

Maar mooi filmpje ziet er nog wel redelijk uit, behalve dat bruine dan

Gang is alles

Leuk filmpje!

Is er daar dan wat sneeuw bijgevallen? Of waardoor zijn de condities op de piste verbeterd?

Mr. Slow

@Quick ze verwachten pas aanstaande woensdag & donderdag ongeveer 50-60 cm verse sneeuw!

@Anne. Ja dat dacht ik dus ook, vandaar de vraag ;)

Mr. Slow

Dat klopt… maar op de een of andere manier voelden de pistes minder ijzig aan, en waren het aan het einde van de dag ook minder buckelpistes!

Let it snow

Het is goed te doen zolang je op de piste blijft. Voor meer uitdaging zoals touren of park skiën hoef je nu niet in Serfaus Fiss Ladis te zijn. Er is in het hele gebied maar één park open, en daar was vandaag niets aan gedaan. Je komt zo van de butter box op een ijsvlakte terecht…

Het was de afgelopen twee dagen drama. Ik heb in die 29 jaar dat ik ski nog nooit zulke slechte sneeuwcondities meegemaakt. Daarbij moet ik wel aanmerken, dat dit de eerste keer is dat ik zo vroeg in het seizoen op wintersport ben gegaan. Zolang je op de piste blijft, zijn de sneeuwcondities nog wel redelijk. Maar vrijwel alle tourroutes en zwarte pistes zijn dicht. Ook voor de park liefhebbers valt er niets te beleven in Serfaus Fiss Ladis. Er is slechts één park open in het hele gebied en deze heeft eigenlijk ook niet zoveel te bieden. Het enige hoogtepunt is de airbag.

Vandaag gaan bijna alle liften open, zelfs de Sattelbahn.
ook is de pezidabfahrt (zwart) open.

ik dacht dat de webcams bij slf uitstonden, althans veel, maar vandaag zie ik meerdere beelden. betere sneeuw blijkbaar?

Plaats een reactie