Skifriends

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

Wij gaan de eerste week van maart met Skifriends naar serfaus fiss ladis. Onze kinderen van 5 en 7 zullen via de organisatie skiles krijgen. De oudste heeft al 2 weken ski-ervaring. Daar heb ik dan ook geen schrik voor. Voor de jongste is het allemaal nog nieuw. Hij is in het begin altijd wat verlegen maar eens vertrouwen in iemand, dan is hij niet meer te houden.

Ihet is de eerste keer dat wij met een organisatie mee gaan, dus ik weet niet goed wat verwachten. In plaatselijke skischolen heb ik veel vertrouwen, die mensen doen dit dag in dag uit. Maar nu is de ski les inbegrepen dus geen extra kosten.

Is er ook animatie voorzien? En wat moet ik me daarbij voorstellen?
Heeft iemand ervaring met deze organisatie?

Groetjes, een bezorgde mama

Er staat gebrevetteerde monitoren ?!! wat dat inhoud had je eigenlijk bij het boeken moeten vragen. Als de skilessen voor de kids niet bevallen kun je ze toch nog op een Oostenrijkse skischool plaatsen.

Dienten Die Alte schule

Ik ben wel benieuwd of Skifriends van de kinder schnee alm gebruik kan maken. Dat je als ouder-kind daar lekker aan rommelt, ok. Maar als een professionele organisatie daar skiles gaat geven, lijkt toch wat bijzonder. Maar iig veel plezier, ben benieuwd of het bevalt!

Ik heb zelf geen ervaring met Skifriends, dus kan je helaas geen duidelijkheid hier over geven… Onze zoon (nu 7 jaar) heeft het skiën vanaf zijn 4e jaar geleerd in Fiss (ski school Fiss) en dat is zeer goed verlopen ondanks het feit dat hij soms ook nogal gesloten en wat éénkennig kan zijn. Over twee weken gaan we weer voor het 4e achtereenvolgende jaar naar Fiss omdat mijn vriendin en ik het daar ook prima naar ons zin hebben, maar vooral omdat onze zoon het daar altijd erg naar zijn zin heeft. Kinderen hebben nu eenmaal de behoefte en drang naar regelmaat en gewenning en onze zoon zit nu alweer te popelen om te kunnen skiën met leeftijdsgenootjes in zijn groep.

Ik durf de uitspraak wel aan om te zeggen dat de skischolen in Fiss en Serfaus op het gebied van begeleiding van kinderen één van de beste zijn in europa.
Het programma wat zij bieden is een goede mix van spelen en leren skiën vanaf de basis en na verloop van een aantal dagen zie je dat door deze aanpak de kinderen in de groep goed naar elkaar toe groeien. De instructeurs/instructrices zijn hebben ook een gedegen opleiding gehad om met kinderen om te gaan.

Zoals Gast147 ook al aangeef vind ik het wel een beetje een aparte ‘‘constructie’’ zo, en ik vraag mij dan ook af of hierover een soort van afspraken zijn gemaakt met de skischolen of pistebeheerders van Fiss of Serfaus ?

Je verblijf is in ieder geval geregeld en mocht het door welke reden dan ook niet goed verlopen dan is het zeker geen probleem om evt. je jongste kind in te schrijven bij de skischool van Fiss of Serfaus zodat hij evt. nog toegevoegd kan worden bij een groep.
De bereidwilligheid en mogelijkheden zijn zeker wel aanwezig bij beide skischolen.

Succes, en alvast een fijne en zorgeloze wintersport vakantie toegewenst !

Plaats een reactie