Berta's Kinderland

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

Wij gaan in januari voor het eerst op vakantie naar dit gebied met onze dochter van 4 die nog nooit geskied heeft. We hopen alvast op een dikke laag sneeuw. We verblijven in Ried in hotel Vital Mozart. Ik lees dat zij een shuttle hebben.
En nu mijn vragen: bij welke lift houdt deze halt (Ladis of Fiss?)? Is het kinderland van daaruit makkelijk te bereiken (lees: te voet) of moeten we eerst de lift nemen en kan je dan enkel op ski’s naar ons Berta?

Je kan jullie het beste af laten zetten in Fiss. Hiervandaan heb je de Sonnenbahn (gele gondel) nodig. Is een klein stukje, dan stap je boven Kinderland uit.
Vanuit Ladis kan ook, zelfde gele gondel. Maar is een langer stuk en neemt daardoor meer tijd in beslag.

Veel plezier, mijn dochter heeft daar ook leren skiën en is nu “verslaafd”!

Ik weet niet waar die shuttle stopt maar ladis lijkt mij een logische keuze omdat je daar met de auto makkelijker tot aan de gondel kunt komen. Misschien eens een mailtje sturen naar het hotel??
Stel de shuttle stopt in Fiss dan is het nog wel aan te lopen naar Berta’s kinderland. Vanuit ladis is het te ver om er ff heen te lopen. Met de gondel (sonnenbahn) is berta’s kinderland goed te bereiken want er is een middenstation met restaurant vanwaar je het hele kinderland kunt overzien.

https://www.serfaus-fiss-ladis.at/pdf/pistenplan_de.pdf…

Übung macht den meister!!!

Plaats een reactie