Gerlos versus Serfaus

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

Hoi,

Mijn vraag, wij zijn vorig jaar naar Serfaus geweest en dat is ons super bevallen maar nu heb ik mijn oog laten vallen op Gerlos maar twijfel nog wel een beetje daarom deze vraag welke van de gebieden mooier is en apres ski boeit ons niet zo wij gaan puur voor de mooie afdelingen. wij gaan begin januari.

groet Hans

Wil je perse naar Gerlos of Serfaus - Fiss - Ladis (SFL)? Als de schoonheid van het skigebied het belangrijkste voor je is, dan zou ik Frankrijk ook in overweging nemen. Persoonlijk ben ik twee keer in Val Thorens geweest. Beide keren had ik daar de uitgebreide skipas. Naam mijn inzicht is het moeilijk om een beter skigebied te vinden.

Waar ik bij het uitzoeken van een skigebied ook rekening mee houdt is de hoogte van het skigebied. In januari hoef je je meestal niet veel zorgen te maken, maar toch is het wel lekker om een paar toppen boven 2000 meter te hebben.

Succes met je keuze!

Wacht op de Nederlandse berg

Als je niet om apresski geeft zou je je in gerlos nog wel eens kunnen gaan ergeren aan bepaalde mensen. Het is een beetje Benidorm Miami Salou als je t mij vraagt :)

Wat je ook kan doen, het gebied waar gerlos ook in ligt benaderen vanuit Zell am ziller dalstation. Je kunt bij Zell mooi skieen en een lange tocht via gerlos van koningsleiten maken. En omdat je een skipas voor t hele zillertal hebt pak je makkelijk eens een dag mayrhofen en of een dag kaltenbach/fugen. Vanuit gerlos doe je dat niet snel omdat het een half uur bergweg rijden is voor je op de grote weg in het dal bent.

Slapen kan in Zell maar ook in kaltenbach of in stumm of voor mijn part in welk ander dorp dan ook. Of je nu 5 min met de auto naar het dalstation rijdt of 15minuten, dat maakt ook niet uit, en je krijgt er superveel flexibiliteit voor terug.

Skigebied van Gerlos kan absoluut niet tippen aan dat van Serfaus-Fiss-Ladis. En dan heb je nog het niveau van de andere gasten: Gerlos zit vol met luidruchtige Hollanders, Serfaus is toch wel een pak stijlvoller.

Als je een degelijk alternatief voor Serfaus zoekt zou ik eerder in de richting van Ischgl, St. Anton of Lech kijken.

2 keer in januari in zillertal arena geweest vanuit Königsleiten, maar in die periode is het echt niet afgeladen met Nederlanders. Vooral veel Duitsers gezien daar, locals en ook wel wat Belgen en Nederlanders.

Ik vind het wel een fijn gebied en zeker in Königsleiten en aan de kant van Zell zijn mooie afdalingen te vinden, maar het is voor mij ook niet het mooiste gebied geweest.

@hansdeijk als je echt voor de omgeving en de mooie afdalingen gaat zou ik niet voor gerlos kiezen, buiten het feit dat het niveau wat lager ligt zijn de afdalingen ook niet geweldig. Het gebied is oke maar er zijn echt wel mooiere gebieden!
Geef mij maar Italië voor de natuur en afdalingen.

"respect the mountains"

Hoi Hans,
Kijk eens op “platzlhof” in ried am zillertal. Ze hebben een mooi en pittig geprijsd hotel maar ook apart ervan appartementen welke goed betaalbaar zijn. Je zit net naast de skigebieden, apresski is daar niet. Met de auto of de bus kun je op 1 pas alle dorpen afgaan, zelfs de hintertux gletscher is inbegrepen en aan te raden. Als je een week gaat kun je elke dag in een ander gebied skieen.
Als je apres wilt mijden kun je zelfs net buiten gerlos gaan zitten als jr daar perse heen wilt.
Succes en lots of fun!

St. Jakob am Arlberg is wat betaalbaarder dan st. Anton en de gratis skibus brengt je binnen 10 minuten naar de lift.

St. Jakob am Arlberg is wat betaalbaarder dan st. Anton en de gratis skibus brengt je binnen 10 minuten naar de lift.

Pivaka69 op 25 okt 2015 14:53

Als Serfaus hem vorig jaar super bevallen is dan zal dat betaalbaar wellicht net iets minder belangrijk zijn ;)

serfaus is wat duurder, maar veel leuker en beter (sneeuw en pistes) skigebied

als je kleine kinderen, dan zou ik aanraden Serfaus. anders kun je proberen gerlos of sölden :)

www.holiday-taxi.at

Zoals sommigen al aangeven, als je voor een mooi gebied wil gaan, dan zou ik me niet beperken tot Serfaus of Gerlos. Zelf vond ik Cervinia in Italië super mooi (vooral hele lange pistes en prachtige uitzichten) en Les Arcs in Frankrijk.

Wil je perse naar Gerlos of Serfaus - Fiss - Ladis (SFL)? Als de schoonheid van het skigebied het belangrijkste voor je is, dan zou ik Frankrijk ook in overweging nemen. Persoonlijk ben ik twee keer in Val Thorens geweest. Beide keren had ik daar de uitgebreide skipas. Naam mijn inzicht is het moeilijk om een beter skigebied te vinden.

Waar ik bij het uitzoeken van een skigebied ook rekening mee houdt is de hoogte van het skigebied. In januari hoef je je meestal niet veel zorgen te maken, maar toch is het wel lekker om een paar toppen boven 2000 meter te hebben.

Succes met je keuze!

Jos_B op 24 okt 2015 23:24

Mag ik vragen of je zelf al in Serfaus bent geweest? Vermoedelijk niet anders zou je dergelijke onzin niet uitkramen!
Val Thorens is zeker een fantastisch gebied, maar Serfaus is echt wel een ander niveau! Alles is daar gewoon beter, moderne liften, restaurants, hotels, … Als je beter wil doen dan Serfaus gaat het volgens mij niet makkelijk zijn ik zoek al lang ernaar en vind het niet :-) Maar wat ik niet snap is dat mensen steeds maar uitspraken zoals jij doen denken de waarheid in pacht te hebben zonder dat ze zelf het vergelijk hebben gemaakt!

Wil je perse naar Gerlos of Serfaus - Fiss - Ladis (SFL)? Als de schoonheid van het skigebied het belangrijkste voor je is, dan zou ik Frankrijk ook in overweging nemen. Persoonlijk ben ik twee keer in Val Thorens geweest. Beide keren had ik daar de uitgebreide skipas. Naam mijn inzicht is het moeilijk om een beter skigebied te vinden.

Waar ik bij het uitzoeken van een skigebied ook rekening mee houdt is de hoogte van het skigebied. In januari hoef je je meestal niet veel zorgen te maken, maar toch is het wel lekker om een paar toppen boven 2000 meter te hebben.

Succes met je keuze!

Jos_B op 24 okt 2015 23:24

Mag ik vragen of je zelf al in Serfaus bent geweest? Vermoedelijk niet anders zou je dergelijke onzin niet uitkramen!
Val Thorens is zeker een fantastisch gebied, maar Serfaus is echt wel een ander niveau! Alles is daar gewoon beter, moderne liften, restaurants, hotels, … Als je beter wil doen dan Serfaus gaat het volgens mij niet makkelijk zijn ik zoek al lang ernaar en vind het niet :-) Maar wat ik niet snap is dat mensen steeds maar uitspraken zoals jij doen denken de waarheid in pacht te hebben zonder dat ze zelf het vergelijk hebben gemaakt!

Bruno op 14 nov 2015 10:20

Uhm, ieder zijn eigen mening toch? Ben zelf in Serfaus geweest, en ja het is heel mooi en ja de liften zijn heel goed, etc. Maar als je het mij vraagt is dit niet het mooiste skigebied. Tenzij je definitie van mooi dus samenhangt met of er moderne liften zijn, dure hotels staan, sjieke restaurants zijn, etc. . Ik waardeer het juist heel erg als alles wat meer basic is, geen poespas, gewoon mooie pistes in een mooie omgeving met eenvoudige restaurantjes waar je lekker kan eten.
Nu doe je zelf trouwens ook of je de waarheid in pacht hebt… ;)

@hansdeijk, wat bedoel je precies met ‘mooie’ afdalingen? Qua landschap? Skitechnisch (afdalingen waar je alles in kwijt kan)? Bomen? Juist niet? Of een gebied dat oneindige mogelijkheden kent qua, pistes, routes en verbindingen? Allemaal vindbaar, hoewel denk ik niet allemaal tegelijkertijd ;)

Omdat een predicaat als ‘mooi’ zo subjectief is, is het misschien handig om aan te geven wat je exact zoekt.

Als we dan toch bezig zijn met alternatieven en je voor een mooi gebied gaat zou ik Seiseralm, en Val Gardena in mindere maten ook meenemen in je beraad!

Kitzbühel en dan de pas nemen die ook in Skiwelt geldig is. Prachtig gebied, schitterende afdalingen en waanzinnig mooie tochten. Hypermodern ook. Kirchberg en Westendorf (veel apres-ski) en Brixen i.Th. (rustiger) liggen het meest centraal in beide skigebieden die nagenoeg op elkaar aansluiten (busritje van 2 minuten van de Ki-West naar de Pengelstein zit er nog tussen). Het gebied ligt niet hoog, maar is toch erg sneeuwzeker. Zelden dat hier op 800 meter minder sneeuw ligt dan in Sölden op 1377 meter.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

ben n aantal keren in Gerlos geweest, leuk gebied, maar als je meer opties wilt hebben, kies dan voor Zell am Ziller, dan kan je en naar Gerlos, Koningsleiten-Krimle, Mayerhofen, Fugen en Hoog Fugen, alleen Gerlos vind ik wat beperkt!

@katerski
Je kunt toch vanuit gerlos naar zell am ziller , konigleiten en de gerlosplatte skieen of met de lift. Als je naar fugen wil moet je ff met de bus,auto. Mogelijkheden genoeg. Naar mayrhofen of de gletscher moet je ook met de bus…maar wel op 1 skipas allemaal. Mooi man.

Alleen als je in Zell am Ziller zit zit je gewoon centraler zodat je overal lekker lang kan skien ipv eerst met n rotgang naar Ziller te skien en dan met de bus naar Mayerhofen of zoiets, dat hebben wij afgelopen jaar gedaan, as januari gaan we dat anders doen!
vanuit Ziller is het n klein stukje met de bus naar Fugen en Mayerhofen.

Wil je perse naar Gerlos of Serfaus - Fiss - Ladis (SFL)? Als de schoonheid van het skigebied het belangrijkste voor je is, dan zou ik Frankrijk ook in overweging nemen. Persoonlijk ben ik twee keer in Val Thorens geweest. Beide keren had ik daar de uitgebreide skipas. Naam mijn inzicht is het moeilijk om een beter skigebied te vinden.

Waar ik bij het uitzoeken van een skigebied ook rekening mee houdt is de hoogte van het skigebied. In januari hoef je je meestal niet veel zorgen te maken, maar toch is het wel lekker om een paar toppen boven 2000 meter te hebben.

Succes met je keuze!

Jos_B op 24 okt 2015 23:24

Mag ik vragen of je zelf al in Serfaus bent geweest? Vermoedelijk niet anders zou je dergelijke onzin niet uitkramen!
Val Thorens is zeker een fantastisch gebied, maar Serfaus is echt wel een ander niveau! Alles is daar gewoon beter, moderne liften, restaurants, hotels, … Als je beter wil doen dan Serfaus gaat het volgens mij niet makkelijk zijn ik zoek al lang ernaar en vind het niet :-) Maar wat ik niet snap is dat mensen steeds maar uitspraken zoals jij doen denken de waarheid in pacht te hebben zonder dat ze zelf het vergelijk hebben gemaakt!

Bruno op 14 nov 2015 10:20

Ik ben inderdaad nooit in SFL geweest. Maar volgens mij geef ik ook geen oordeel over de schoonheid van SFL. Ik begrijp daaarom de toon in jou reactie niet zo goed…

Hetgeen ik enkel aan heb willen geven is dat Val Thorens (Les Trois Vallées) qua schoonheid van het gebied het mooiste is waar ik ben geweest. Ik geef aan dat hij Frankrijk in overweging kan nemen. Ik weet ook dat qua comfort en gezelligheid Frankrijk onder kan doen voor Oostenrijk. Naar mijn idee wordt er gevraagd naar en mening en dat is exact wat ik geef. Wat men daarmee doet is aan hen.

Wacht op de Nederlandse berg

@Jos_B @Nics: er wordt gevraagt: Gerlos versus Serfaus, ik twijfel nog wel een beetje daarom deze vraag welke van de gebieden mooier is en apres ski boeit ons niet zo wij gaan puur voor de mooie afdelingen. wij gaan begin januari.

dus niet over een ander land, jammer dat het op een gegeven moment qua tekst uit de hand loopt, ik weet dat iedereen dat niet zo bedoeld, het is hoe je dit soort dingen leest, en dat is mijn inziens niet beterwetende of bijdehand! we houden toch allemaal van dit soort vakantie’s? houd het dan ook leuk! " lijkt mij?"

Ik ervaarde Sfl als veel mooier dan Gerlos.
Sfl voelt compacter met meer mogelijkheden.

Van Gerlos naar Zell am Ziller is 1 manier heen waarbij je veel in de lift zit en dezelfde manier terug. Dat heb ik als saai ervaren.

ik vind de uitdagingen ook groter in Serfaus qua zwarte pistes, meer en langer.

Nee, 1000x liever Sfl.

X10

Xx10

@xx10, dat saaie vond ik ook vanaf Koningsleiten, daarom gaan wij het deze winter in januari vanuit Zell am Ziller dit gebied beskien! maar inderdaad Fiss Serfaus is ook top, ben daar n aantal jaren geweest, het is nu wel uitgebreider dan dat ik er de laatste keer was, het is zeker een aanrader! ik vond Fiss dan ook weer centraler! de eerste keer dat ik er kwam was alles vol en moesten we vanuit Ried eerst elke dag 12 haarspeldbochten nemen naar boven, wel weer leuk voor de gek van autorijdende chauffeur van ons, maar niet echt een aanrader.

St. Jakob am Arlberg is wat betaalbaarder dan st. Anton en de gratis skibus brengt je binnen 10 minuten naar de lift.

Pivaka69 op 25 okt 2015 14:53

Als Serfaus hem vorig jaar super bevallen is dan zal dat betaalbaar wellicht net iets minder belangrijk zijn ;)

Skiwi op 25 okt 2015 15:11

St Anton is goed voor de freerider. Ga je voor goede pistes en goede liften dan is SFL vele malen beter.

St. Jakob am Arlberg is wat betaalbaarder dan st. Anton en de gratis skibus brengt je binnen 10 minuten naar de lift.

Pivaka69 op 25 okt 2015 14:53

Als Serfaus hem vorig jaar super bevallen is dan zal dat betaalbaar wellicht net iets minder belangrijk zijn ;)

Skiwi op 25 okt 2015 15:11

St Anton is goed voor de freerider. Ga je voor goede pistes en goede liften dan is SFL vele malen beter.

Skizoeker op 16 nov 2015 15:13

Second that motion!

Hoi,

Mijn vraag, wij zijn vorig jaar naar Serfaus geweest en dat is ons super bevallen maar nu heb ik mijn oog laten vallen op Gerlos maar twijfel nog wel een beetje daarom deze vraag welke van de gebieden mooier is en apres ski boeit ons niet zo wij gaan puur voor de mooie afdelingen. wij gaan begin januari.

groet Hans

hansdeijk op 24 okt 2015 22:40

Als je gaat voor mooie afdalingen zou ik je aanraden om eerder naar de Zwitserse en de Italiaanse gebieden te uit te kijken.

Gerlos, vond er persoonlijk echt niks aan. Zillertal in het bijzonder vind ik ook veel te druk.

Nadat er enkele meningen zijn gegeven is het misschien ook goed om een objectieve kijk te hebben op verschillende wintersportgebieden. Ik ben ervan uitgegaan dat de ANWB een objectieve organisatie is.

De ANWB houdt lijstjes bij van top 10 skigebieden voor allerlei type wintersporters. Wellicht kan dat de zoektocht naar een skigebied vereenvoudigen. http://www.anwb.nl/wintersport/wintersportgebieden/top-10-wi…

Geeft dit antwoord op de vraag Gerlos of SFL? Ik weet het niet. Wellicht staat één van de twee gebieden in de betreffende rijtjes. Daarnaast worden er ook andere opties gegeven waaraan wellicht niet gedacht is.

Wacht op de Nederlandse berg

Ik ben ervan uitgegaan dat de ANWB een objectieve organisatie is.
De ANWB houdt lijstjes bij van top 10 skigebieden voor allerlei type wintersporters. Wellicht kan dat de zoektocht naar een skigebied vereenvoudigen. http://www.anwb.nl/wintersport/wintersportgebieden/top-10-wi…

Jos_B op 18 nov 2015 02:55

Ik weet niet op basis van wat ANWB die lijstjes opmaakt, maar objectiviteit lijkt het mij alleszins niet: als je Ischgl en Serfaus niet in de algemene top 10 zet, maar Sils en Valmorel wel en Neukirchen (nog nooit van gehoord) zelfs op een 2de plaats dan sla je er maar wat naar…

Nog grappiger: Alpe d’Huez en Ischgl voor St. Anton in de top 10 voor ervaren skiërs…
En dan de klapper: Ischgl dat niet eens in de top 10 sneeuwzekerheid staat en Lech en Les Menuires wel…

Nee, ik denk niet dat je ANWB serieus kan nemen

we zijn eruit we gaan naar zell am ziller en daar zitten we in het centrum want kennissen van ons hebben daar ook besproken hoorden we deze week dus gaan we daar de boel onveilig maken vanaf 9 januari.

Bedankt allemaal voor het mee denken.

Groet Hans Deijk

Ik ben ervan uitgegaan dat de ANWB een objectieve organisatie is.

De ANWB houdt lijstjes bij van top 10 skigebieden voor allerlei type wintersporters. Wellicht kan dat de zoektocht naar een skigebied vereenvoudigen. http://www.anwb.nl/wintersport/wintersportgebieden/top-10-wi…

Jos_B op 18 nov 2015 02:55

Ik weet niet op basis van wat ANWB die lijstjes opmaakt, maar objectiviteit lijkt het mij alleszins niet: als je Ischgl en Serfaus niet in de algemene top 10 zet, maar Sils en Valmorel wel en Neukirchen (nog nooit van gehoord) zelfs op een 2de plaats dan sla je er maar wat naar…

Nog grappiger: Alpe d’Huez en Ischgl voor St. Anton in de top 10 voor ervaren skiërs…
En dan de klapper: Ischgl dat niet eens in de top 10 sneeuwzekerheid staat en Lech en Les Menuires wel…

Nee, ik denk niet dat je ANWB serieus kan nemen

Skiwi op 18 nov 2015 09:34

Ik denk dat het de top 10 meest geboekte reizen via http://www.Pharosreizen.nl/wintersport is.
Aangezien Pharos ook van de ANWB is.

Geen enkele organisatie is onafhankelijk, de ANWB al helemaal niet. Die heeft enorme belangen bij ongeveer alles wat met verkeer en vrije tijd te maken heeft…

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Plaats een reactie