Kerst 2016

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

Hoi Allemaal,
net een short-ski achter de rug 1 dag Lermoos maar door tegenvallende sneeuwcondities nog 2 dagen uitgeweken naar Serfaus (2dagen heen en weer gependeld ts Lermoos). We vonden het gebied zo leuk omdat we 2 jonge kinderen hebben, dat we overwegen om er een volledige week te verblijven met Kerst 2016. Wat me echter opvalt is dat er voor die periode noch amper accommodaties te vinden zijn via de Serfaus bookingsite. Is dat normaal of zijn vele kamers al gereserveerd bij reisorganisaties waardoor je al particulier nog amper mogelijkheid hebt om direct te boeken. Heeft iemand ervaringen met alternatieve manieren ipv de Serfaus site om ginds iets te boeken ? (Booking.com gaat slechts tot november 2016 dus dat is geen optie)

StevenGeerts, wij gaan inmiddels al wat jaren naar Serfaus, zowel met Kerst als in de voorjaarsvakantie.
Wat wij meestal doen is ruim van te voren diverse accomodaties in Serfaus rechtsreeks aanschrijven .
Wat je zeker ook in Serfaus hebt is dat mensen die nu in een bepaalde week in een accomodatie verbleven , voorrang krijgen bij het boeken van dezelfde week het jaar erop. Dit maakt het lasting om " ertussen" te komen. Het is ons nog steeds gelukt, dus het zal jou ook wel lukken. Definitief reserveren lukt echter meestal pas als de nieuwe prijzen bekend zijn. Meestal is dat pas na de zomer.

Direct bij hotels lukt meestal wel. Dit jaar voor de kerst met de jongens 5 dagen in Kölner Haus verbleven. Heel goed bevallen. Ligt boven op de berg naast het bergstation van de Komperdell baan en naast het “kinderland”! Dus apres-ski alleen in hotel niet in dorp.

Er zijn mooiere plekken te vinden in de alpen vind ik persoonlijk, maar als je graag wil zou ik nog even wachten met boeken.
Wij bezoeken elk jaar een ander gebied en hadden in oktober serfaus geboekt. Was toen voor serfaus nog genoeg te vinden.
Dit jaar hadden ook erg veel mensen geannuleerd begin december, pension eigenaar in serfaus vertelde ons dat hij voor volgend jaar een stuk minder boekingen heeft voor de kerstweek dan normaal. Dus even geduld hebben tot ze alles up to date hebben online en dan boeken.

Plaats een reactie