Kids - 3 jaar- - lessen - rugbescherming

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus

Hey,

Ik ben aan het horen bij skischool Serfaus of mijn dochter van 2j 9m, al skiles kan nemen, want normaal pas vanaf 3j.
(vorige week in Frankrijk ski’s voor haar gehuurd en op kinderhelling gespeeld zonder lessen, en dat beviel haar rnl. enorm)
Ze kunnen wel niet garanderen dat er een Nederlands sprekende skileraar aanwezig is, wat voor een 3-jarige wel belangrijk is…, iemand ervaring hiermee in Serfaus?

Echter bij reserveren van haar ski’s zie ik op de verschillende verhuurwinkels in Serfaus nergens de opties om rugbescherming voor haar te huren. Iets wat in Frankrijk nochtans verplicht of sterk aangeraden wordt. Heeft er iemand van jullie weet in welke winkels in Serfaus dit wel gehuurd kan worden voor een 3-jarige?

Alvast bedankt,
Maarten

Hallo Maarten, er worden vooraf nooit garanties afgegeven over het hebben van een Nederlands sprekende skileraar of lerares . Onze ervaring in Serfaus leert, dat het in 9 van de 10 gevallen wel goed komt! Skiles voor een 3 jarige bestaat voor een deel uit les uiteraard maar ook voor een deel uit spelen in de sneeuw en zo moet het ook zijn denk ik. Vwb rugbescherming, ik heb er voor die kleintjes nog nooit over gehoord , dat wil niet zeggen dat het onzin is. Gr. Hugo

Mijn ervaring is dat Nederlandse leraar juist niet belangrijk is op die leeftijd. Mijn 3 jarige had een Duitse juf en dat ging prima. Ze volgen toch gewoon het groepje met alles. De juf kon de standaard woorden in het nederlands en begreep zaken als ‘ik moet plassen’ ook prima ? wel dacht mijn zoontje dat de juf ‘gut gemacht’ heette . Kan er nog steeds om lachen. Rugprotector?? Waarom? 3 jarige komen in het algemeen niet van de oefenweide af toch? En ze skien maar kleine stukjes op een vrij vlakke oefenweide

Mijn zoon was drie toen hij voor het eerst op skiles ging. In Oostenrijk zonder Nederlandse leraar. Hij is nu 7 en heeft nog nooit les in het Nederlands gehad. Niet dat hij dat door heeft
Hij kletst in het Nederlands tegen zijn leraar of lerares en zij praten terug. Ik hoor hem er nooit over.

Een rugprotector heb ik nog nooit gezien bij een klein kind.

Mijn zoon weigerde trouwens te skiën toen hij drie was. Na 2 keer zijn wij ermee gestopt en hebben wij zijn ski’s ingewisseld voor een slee. Toen hij vier was gleed hij als een zoutzak de kinderpiste af. Toen hij vijf was, viel het kwartje en mocht hij na twee dagen kinderpiste de gewone piste op. Dat kan dus ook gebeuren. Lang niet alle kinderen vinden skiles leuk. Bij onze zoon duurde het iets langer maar nu vindt hij het geweldig.

Bedankt voor de reacties,

We gaan ter plaatse kijken of er Nederlands sprekende ski instructeurs zijn in haar groep en indien niet of het zonder dus ook lukt zoals jullie aangeven. Wij denken dat de stap van alleen in een skiklas + mensen die ze niet verstaat mss wel te groot en beangstigend zou zijn. Er kan een kennismaking pas gekocht worden voor 1 dag, daarna zien we wel of ze er al dan niet plezier in heeft, wat toch de hoofdzaak blijft op vakantie.

Qua rugbescherming had ik opgevangen dat meer en meer scholen dit sterk adviseren of zelf verplichten, mss wel nog niet voor de 3-jarigen. Ik ben anderzijds wel voorstander en ski hier zelf al geruime tijd mee.

,Maarten

Onze groep kinderen van 4, 5, 6, 6, en 7 hadden het eerste jaar (privé) les in het engels en de laatste paar dagen in een klasje, ook in het engels met verder geen Nederlandse kinderen. Dat vonden ze echt maar niks.
Het jaar erop skiles in het Nederlands hadden ze veel meer plezier in.

De kans dat ze in Serfaus nederlandse begeleiding hebben schat ik heel groot. Er zijn daar zoveel Nederlanders.
Ik denk dat zelfs de Duitse instructeurs wel een nederlands mengelmoesje kunnen praten.
Dat komt helemaal goed hoor voor die kleine.

Plaats een reactie