Fiss en omgeving

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

Hi allemaal, ga over enkele weken naar een hotel in de buurt van Fiss. Nu kan ik daar een aantal dagen skiën maar gezien de centrale liggen kan ik ook dag tochten maken naar Solden, Ischgl, Sankt Anton en zelfs Lech. Dat is puur op basis van Google maps.
Zijn dat afstanden die in een uurtje te halen zijn? Is het de moeite waard om te doen?
Hoor graag jullie mening.

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Ja, in theorie ligt het allemaal op uurtje rijden. Maar het lijkt mij in de wintermaanden geen optie.
Nauders ligt redelijk dichtbij. Maar waarom iets willen wat ver weg ligt. Je zit al in een van de mooiste gebieden
van Oostenrijk, vind ik.

gr

Ik denk dat je je in Serfaus Fiss Ladis makkelijk een week kunt vermaken, zou het persoonlijk niet doen als ik op de berg zou verblijven. Bij Fiss moet je wel een stukje omhoog.

Maar misschien ligt je hotel centraal in een dal of heb je een bucket list af te werken.

Fun Lovin' Skier

Ik heb inderdaad een hotel in het dal op iets van 10 minuten rijden van de lift dus het maakt in principe niet veel uit of ik links of rechts ga gezien ik toch in de auto stap.

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Tenzij het sneeuwt, kloppen de tijden van Google maps tussen de skigebieden vrij goed, is mijn ervaring.

*bericht bewerkt door DrPhil op 26 nov 2017 14:33

Waar in het dal zit je precies?

Wij zijn al een paar keer vanuit Ried im Oberinntal gaan skiën in de Silvretta Arena (Ischgl), maar dan wel via Samnaun, da’s vanuit Ried amper een half uurtje met de auto. Da’s zeker de moeite op een zonnige dag.
Met de auto tot in Ischgl zelf zal ook een klein uurtje zijn, dan kan je beter in Samnaun op de lift stappen (kan je nog wat taxfree shoppen ook)

St. Anton is ook te doen, amper 5 minuutjes langer (wel betalend parkeren) en je kan vanuit daaruit op ski’s ook naar Zürs en Lech.

Sölden zal al snel 1u15min worden en is wat mij betreft te ver.

Ik zit in Kauns, geen idee of het wat is maar heb even snel iets moeten boeken wat betaalbaar was en niet per se van zaterdag tot zaterdag wil boeken.

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Ik zit in Kauns, geen idee of het wat is maar heb even snel iets moeten boeken wat betaalbaar was en niet per se van zaterdag tot zaterdag wil boeken.

iorusroos op 27 nov 2017 10:29

Da’s 5 minuutjes van Ried, mijn tips blijven dus relevant.

Wat je ook kan doen is op een dag 2 kleine gebiedjes combineren:

  • Venet (bij Landeck/Zams) en Fendels
  • Fendels en Kaunertaler Gletscher
  • See en Kappl

Leuk omdat die gebiedjes meestal een pak rustiger zijn dan de grote buren, zeker op poederdagen kan je daar veel langer ongerepte diepsneeuw vinden.
Minder leuk omdat je dan halfweg de dag opnieuw in de auto moet stappen.

Als je daar in de buurt ben zou ik zeker een dagje in Venet gaan skien. Dit is een wat kleiner skigebiedje maar vangt door de ligging altijd een hoop meer sneeuw mee dan SFL. Zelfs in het absolute hoogseizoen heb je daar amper wachtrijen itt SFL waar je rustig een half uur of langer staat te wachten. Vanuit Kauns zit je in een minuut of 20 bij Talstation Sud. Erg goed aan te rijden dus.

Born to Ride

Ik vond Hochzeiger ook erg leuk voor een dag of 2, misschien is dat ook een optie voor je!

Plaats een reactie