Hoe is de route van Ried naar Fiss?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

Wij overwegen om dit jaar voor het eerst naar Fiss te gaan. Ik heb een beetje op de kaart gekeken en maak me zorgen om het stuk Ried naar Fiss. Dit ziet eruit als een weg waar je in korte tijd veel de hoogte in gaat. Hoe is deze weg en wat is over het algemeen de conditie? Kun je hier met sneeuwval nog steeds redelijk naar bovenrijden met een voorwiel aangedreven auto met winterbanden?

Dit is inderdaad een weg die in korte afstand veel hoogte moet overwinnen. Normaal kan je goed omhoog maar bij sneeuwval moet je er wel op rekenen dat je sneeuwkettingen moet gebruiken. Wijzelf hebben hier op de 1e kerstdag ook mee te maken gehad. De politie controleert zelfs dan op het gebruik van de sneeuwkettingen.
Veel succes gewenst en vooral veel sneeuwplezier!

beste gerard,

wij zitten altijd en een hotel in ried en rijden dagelijks zelf naarboven. we kiezen er tegenwoordig voor om ladis te rijden dat is namelijk het korste vanuit ried, dan met de lift naar fiss en serfaus. wat betreft naar boven rijden met sneeuw, hou het hoofd koel en laar in de toeren blijven dan kom je altijd veilig boven. en laat je zeker niet opjagen door die slinger auto’s achter je, je rijdt nou eenmaal niet dagelijks in dit soort omstandigheden.

De weg van Ried naar Fiss bestaat uit 13 haarspeld bochten. Als het sneeuwwt zoals 1e Kerstdag dan moeten inderdaad de sneeuwkettingen eronder.
In Fiss zelf zijn de wegen soms bij sneeuwval ook slecht bereidbaar. Daar dus vaka ook sneeuwkettingen eronder. Maar bij dorrg weer is de weg van Ried naar Fiss altijd goed te berijden incl. de wegen in Fiss. Men doet er alles aan om de wegen schoon te houden.

Bedankt voor jullie reacties! Klinkt goed, volgens mij moet het helemaal gaan lukken!

Plaats een reactie