Apres ski buiten seizoen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

Hi allemaal,

Al jaren ga ik met vrienden skiën gedurende kerst- en/of carnavalsvakanties, de laatste keren vaker in Ischgl dan SFL. Maar dit jaar willen we weer een keertje naar SFL. Nu weet ik dat het tijdens de traditionele vakanties altijd erg (gezellig) druk is in de Patschi bijvoorbeeld, maar is dit ook nog in de weken voor en na de carnavals/voorjaarsvakanties? Dit jaar willen we begin maart gaan, zijn er mensen die ervaring hebben met skiën/apres skiën buiten de vakanties om?

Ik hoor het graag, alvast bedankt!

zijn er mensen die ervaring hebben met skiën/apres skiën buiten de vakanties om?

Aufgehts op 8 okt 2018 21:47

Skiën: ja, het is rustiger buiten de vakanties om maar dit zegt niks over weekends en eventuele lokale verlofdagen.

Après-gedoe: boeit me niet, ik heb een hekel aan zatlappen en lawaai.

Bla, bla, bla.

Begin maart zijn volgens mij de vakanties nog wel aan de gang. Daarenboven is het in SFL volgens mij altijd wel redelijk bedrijvig, en dat geldt ook voor de après-ski.

Mr. Slow

Begin maart is volgens mij een van de drukste weken van het jaar, dit seizoen. Ik denk dat je werkelijk overal overvolle apresskibars vindt, in ieder geval 2 t/m 9 maart.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Dank voor jullie reacties!
2 t/m 9 maart is inderdaad de carnavalsvakantie (en ook vakanties in andere landen), maar wij gaan waarschijnlijk 9 t/m 15 maart, dus net na de drukke februari-periode en de carnaval. Ik kwam een grafiek tegen op deze site, waarbij het qua drukte van 4-5 miljoen+ bezoekers naar ± 1 miljoen bezoekers gaat (de verwachte drukte). Vandaar dat ik me afvraag hoeveel invloed dit gaat hebben op bepaalde gebieden. Al lijkt het me dat gebieden zoals een SFL (of Ischgl of andere grote populaire gebieden) altijd wel een behoorlijke drukte kennen.

Dat denk ik ook. Ik ski in principe ook altijd de eerste week na de vakanties en uitgestorven horeca heb ik nergens gezien. Nu heb ik niet echt de focus op apresski, maar ik denk dat het heus nog wel goed zit.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Dank voor jullie reacties!
Ik kwam een grafiek tegen op deze site, waarbij het qua drukte van 4-5 miljoen+ bezoekers naar ± 1 miljoen bezoekers gaat (de verwachte drukte). Vandaar dat ik me afvraag hoeveel invloed dit gaat hebben op bepaalde gebieden. Al lijkt het me dat gebieden zoals een SFL (of Ischgl of andere grote populaire gebieden) altijd wel een behoorlijke drukte kennen.

Aufgehts op 9 okt 2018 12:23

dan lees je de grafiek niet helemaal goed: daarin staat hoeveel mensen die weken (school)vakantie hebben. Het is niet zo dat er dan maar 20% van het maximum aantal bezoekers in de skigebieden is. Sterker: grotere gebieden zitten dan nog steeds dik boven de 80% bezettingsgraad. Ik denk dat in de week na 9 maart SFL (net als Ischgl) wel boven de 90/95% zitten. En dat geeft ook direct antwoord op je vraag: de apres ski is ook in die weken nog zeer levendig. Sterker: omdat er niet allemaal papa’s & mama’s met kleine kinderen zitten, is die misschien nog wel levendiger dan de weken ervoor.

zijn er mensen die ervaring hebben met skiën/apres skiën buiten de vakanties om?

Aufgehts op 8 okt 2018 21:47

Après-gedoe: boeit me niet, ik heb een hekel aan zatlappen en lawaai.

bartvwg op 9 okt 2018 10:23

Nuttige bijdrage 😜😂

*bericht bewerkt door Jeffvdv op 09 okt 2018 17:54

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Plaats een reactie