Drukte bij aankomst

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

Heeft iemand een idee wanneer het het drukst is op de toegangswegen naar Fiss (tunnel). Dit zodat wij die drukte dan kunnen omzeilen. Hebben een flexibel aankomsttijd. Gaat "uiteraard" over aankomst op zaterdag 4-februari.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Gr Tommy

Je bedoelt de Arlbergtunnel?
Ga je dan vrijdags al vertrekken?

Zorg dat je uiterlijk 7.00 uur bij de Arlbergtunnel bent, dan heb je geen vertraging als het weer meewerkt.

Je vraag is niet helemaal duidelijk. Wanneer wil je vertrekken en wanneer wil je uiterlijk aankomen en welke tunnel? (Arlberg tunnel/ Pfandertunnel?)

Wij boekten vroeger van zondag tot zondag en vetrokken dan thuis helemaal begin van de avond. Dan kwamen we zondagmorgen vroeg zonder file in Serfaus. Dat gaf wel een boel stress; de kids begonnen op zondag al met hun klasjes en we moesten dan nog materiaal en passen etc. halen.

Afgelopen jaar zijn we zaterdagochtend vertrokken en hebben we een hotel genomen in Fussen en zijn we zondagochtend vroeg via de Fernpass gereden. Ook geen file gehad. Toen stonden we om 8:30 in Sefaus. Ook zonder file.

En dit jaar konden we alleen zaterag tot zaterdag boeken. We vertrekken nu vrijdagmiddag en hebben wederom een hotel in Fussen en zorgen dat we vroeg de Fernpass hebben genomen. Maar goed. Als het echt druk is valt vertraging bijna niet te vermijden. En kun je je dus maar beter schikken.

Wij vertrekken altijd in de nacht van vrijdag op zaterdag rond 02.00 uur.

2 jaar geleden buiten een schoolvakantie begon het in NL al te sneeuwen en dat stopte pas toen we in Oostenrijk waren (heel leuk ook…overal wit en in Oostenrijk werd het steeds groener). We waren toen zaterdag pas om 21.00 uur in Serfaus.

Vorig jaar, gedeelte van NL Krokusvakantie. Weer om 02.00 uur weggereden en waren zaterdag keurig rond 12.30 uur in Serfaus.

Het is altijd zo moeilijk vooraf te voorspellen. Maar bij normaal weer zul je as. weekend niet al te gek veel drukte hebben hoor bij die tunnel…denk ik ;-)

Alvast bedankt voor de reacties! Voor de duidelijkheid; wij (geen kinderen mee) willen zaterdag ochtend om uurtje of 7 vertrekken en inderdaad de Arlbergtunnel pakken. Op zich hebben we geen haast, maar proberen uiteraard de files te vermijden. Dus óf voor óf na de meute aan te komen.

Oh da’s best laat vertrekken zeg. Ik zie het wel vaker als we terugrijden dat we al zo’n eind op de terugweg zijn en dan nog NL-ers richting oostenrijk zien rijden. Je komt dan toch pas eind van de middag/begin avond aan ?

Toch veel lekkerder om al begin vd middag er te zijn…lijkt mij !

Oh da’s best laat vertrekken zeg. Ik zie het wel vaker als we terugrijden dat we al zo’n eind op de terugweg zijn en dan nog NL-ers richting oostenrijk zien rijden. Je komt dan toch pas eind van de middag/begin avond aan ? Toch veel lekkerder om al begin vd middag er te zijn…lijkt mij !

Jacquelien op 31 jan. 2012 16:19

Gelet op weersverwachting en het feit dat we geen haast hebben, deze keer deze optie. Valt het tegen… volgende keer anders ;-)

Je komt dan toch pas eind van de middag/begin avond aan ?

Toch veel lekkerder om al begin vd middag er te zijn…lijkt mij !

Jacquelien op 31 jan. 2012 16:19

Dat maakt toch niet uit? Als je toch geen kinderen hebt die naar klasje moeten enzo. Gewoon op je gemak op zondag een pas halen en naar boven. Klaar ben je.

Als je zaterdag al vroeg daar bent ga je toch maar zitten zuipen ;-)

"…"

Gelet op weersverwachting en het feit dat we geen haast hebben, deze keer deze optie.

Tommy op 31 jan. 2012 16:35

Als het echt niets uitmaakt (tot hoe laat kun je in je acco?) zou ik nog later vertrekken. Ik rij binnen 8 uur naar Serfaus als t niet druk is en er geen sneeuw ligt. (Vanaf omg. Breda)

Toen wij zondag-zondag boekten reden we zaterdag einde ochtend begin middag en dan reden we zonder probleem/ drukte. Echt na de meute dus.
De overnachting deden we niet voor de afstand,maar omdat we pas op zondag in ons hotel konden.

Aan de andere kant; als je toch geen haast hebt, wat maakt het dan uit? Dan doe je er een uurtje langer over. En dan?
Ik sta elke dag gelaten in de file. Dus ga ik me er op vakantie ook niet druk over maken.

Wat is er erg aan als je eind van de middag/begin van de avond aankomt?
Wij houden er weer niet van om midden in de nacht in de auto te zitten (zijn geen nachtrijders). Dit jaar vertrekken we achter de meute aan op zaterdag, en als we aankomen ff eten en lekker naar bed.
Volgende dag fris en fruitig.

Tja…wat is er erg aan ? Niets denk ik eigenlijk. Maar ik vind het altijd wel leuk om ter plekke alvast wat boodschapjes te halen en een rondje dorp doen en idd Ton…even een klein drankje in onze apres-ski tent te doen ;-)

Maar tis maar net wat je gewend bent denk ik. Wij hopen de 18e niet al teveel fileleed mee te maken zodat we een beetje bijtijds aankomen.

@Tommy: 2 jaar geleden met de krokusvakantie naar serfaus gereden. Om 6 uur vertrokken en om 15.00 uur op de plaats van bestemming. Met 2 stops.

@Jacquelien Daar ben ik het wel mee eens. Maar nu heb ik het geluk dat ik helemaal in het zuiden van limburg woon tegen de duitse en belgische grens aan. Denk dat dat ook alweer scheelt qua reistijd en vertrektijden tov het noorden.

en idd Ton…even een klein drankje in onze apres-ski tent te doen ;-)

Jacquelien op 31 jan. 2012 16:53

Dan is de kans groot dat we elkaar de 18e gaan treffen.
Ik herken jou dus aan je vliegende hertje, zonder carnavals kleren ;-) ??

Je herkent mij aan drie kleine blonde Daltons. Als je ons ziet weet je wel wat ik bedoel!

Hahaha Ton…ben erg nieuwsgierig geworden naar jouw Daltons. Ga er goed op letten. De 18e zeker even een Vliegend Hertje halen in George’s. Ik dus met vliegend hertje vergezeld van een kale man (daar is een heel leuk apres-skiliedje over ;-) )en een puberzoon van 13 die langer is dan z’n pa en ma ;-)

Jullie vertrekken dus vrijdagmiddag al ? Hebben wij 1 x gedaan met een overnachting onderweg, maar wij vinden het niks. Liever in 1 ruk door en man vindt het ook heerlijk om 's nachts te rijden. Wij dus normaal vanuit Zeeland om 02.00 uur, maar m’n man begon er al over om een uurtje eerder weg te rijden ivm verwachte drukte. Da’s toch weer een uurtje eerder in George he hahaha

En idd…zonder carnavalskleren !!!

Wij vertrokken vroeger ook altijd tussen 2 en 3 van vrijdag op zaterdag. Kon je de klok op gelijk zetten dat je tussen Wurzburg en Nurenberg in de file stond en vervolgens vanaf Munchen tot Salzburg of Kufstein ook aardig wat tijd kwijt was.

Laatste jaren vertrekken we echter zaterdag ochtend rond een uur of 7. Ideaal als je het mij vraagt. Nauwelijks files, je rijdt de hele reis met daglicht en als het niet sneeuwt ben je ruim voor het avondeten in Oostenrijk.

We doen ook nog wel eens een lang weekend en ipv 's nachts te rijden nemen we een halve dag extra vrij en vertrekken 's middags om 1 uur. Tot nu toe alle keren goed gegaan en voor 10 uur 's avonds in Oostenrijk geweest.

Laatst ook om 13:30 weg gereden ideaal

Dank allen,
Ben er klaar voor (al wordt het wat frisser komende dagen). Zal aan de achterblijvers denken ;-)

We vertrekken nu vrijdagmiddag en hebben wederom een hotel in Fussen en zorgen dat we vroeg de Fernpass hebben genomen. Maar goed. Als het echt druk is valt vertraging bijna niet te vermijden. En kun je je dus maar beter schikken.

Ton_ op 31 jan. 2012 15:28

Ton, hoe laat rij jij uit Füssen weg om over de Fernpass te gaan? Ik ga volgende week naar Serfaus en heb ook een hotel in Füssen geboekt.

Wat een gezwets. Niet zeiken,rijden en je ziet wel. Als er ergens een ongeluk gebeurd…of file door…?? Kan je je schema weggooien. Heb het in 8 maar ook eens in 19 uur gereden. Btw goed weer…fernpas…slecht weer tunnel!! Luister naar de radio…voor de afslag richting lindau…bregenz…en maak je keuze
Goede reis gewenst

Toch zonde van een skidag die je laat liggen.
Wij vertrekken altijd rond 23.00 uur vrijdagavond.
Rijden om de beurt ( kinderen slapen gewoon door)en nemen s’morgens ergens een ontbijt in Oostenrijk.vervolgens rijden we naar ons skioord melden ons bij hotel kleden daar om en gaan skipassen halen en staan dus zaterdag al op de ski’s.
De dag van vertrek skiën we tot 14.00 uur kleden ons om en rijden om 15.00 uur naar Nederland (nooit file gehad en doen dit zowel met kerst als krokusvakantie)
Rond een 23.00/24.00 uur zijn we in Amsterdam en duiken het bed in met toch lekker 8 dagen geskied te hebben, hier ga je uiteindelijk voor.

@Bram:
wij zijn vorig jaar heel vroeg vertrokken, uurtje of 6, half zeven. We stonden toen voor 8 uur in Serfaus.
Dit omdat we toen op zondag pas aankwamen en de kinderen om 10:00 boven moesten staan voor hun klasjes.
Dit jaar komen we dus al op zaterdag aan, dus vertrekken we wat later. Na het ontbijt, uurtje of 8, zeg maar. Zelfs onder drukke omstandigheden komen we dan naar verwachting ergens in de ochtend aan.
Rustig passen en materiaal halen en als t weer goed is gaan we zaterdag middag al even een paar uur glijden.

@Peter: helemaal eens. Wij doen het vergelijkbaar. We hebben ook op de terugweg een nachtje hotel erbij geboekt, net over de grens met Duitsland. Zaterdag nog de hele dag skien/ boarden en dan daarna twee uur rijden. Hotel, eten, paar biertjes, slapen.
Zondag om 6 uur opstaan en doorrijden, einde van de ochtend thuis.
En inderdaad 8 dagen skien/ boarden in een ‘week’

Bedankt Ton.

Plaats een reactie