appartement in de buurt van Bertha's Kinderland

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

Wij willen dit jaar voor het eerst naar Fiss gaan. Mijn man en ik hebben vier kinderen waarvan de twee jongsten (3 en 4 jaar) dit jaar voor het eerst op les gaan. We zoeken nu een appartement dichtbij het kinderland zodat we 's ochtends niet eerst met de kinderen + hun uitrusting in de skibus moeten of een stuk moeten lopen.
Kun je vanaf het kinderland als ouders ook direct op pad of moet je dan eerst nog met de lift/gondel hoger het gebied in?
Kunnen kinderen vanaf 4 geen halve dagen les krijgen. Lees alleen maar over hele dagen les op de site van de skischool?

Het kinderland is bij het Bergstation van de Sonnenbahn. Als je de kinderen afgezet hebt kun Je terug skien naar Fiss en met de Schonjochbahn of de Moseralmbahn naar boven gaan. Een appartement in de buurt van het Kinderland is er wel, maar ik denk dat het grootendeels bezet is. Aan een stuk klimmen ontkom je niet omdat je altijd naar het kinderland toe moet lopen of naar de gondelbaan.

Serfaus, Fiss, Ladis en Doppelmayr-fan

Je zou er ook voor kunnen kiezen om een appartement in Ladis te zoeken. De sonnenbahn gaat van Ladis naar het bergstation (waar kinderland is) naar Fiss. Kinderland ligt als het ware op de berg tussen Fiss en Ladis. Vanuit Ladis zit je een paar minuutjes langer in de gondel naar kinderland, maar onze ervaring is dat het daar veel minder druk is 's ochtends (en dus korter in de rij staan). Bovendien is de blauwe piste van kinderland naar Ladis heel erg leuk om de dag mee te eindigen (ook voor kleintjes goed te doen), terwijl de blauwe piste van kinderland naar Fiss mindere kindvriendelijk is (een heel stuk
vlak waardoor je de kids moet slepen).

Wij hebben nu al een paar keer een (goedkoper) appartement gezocht in 1 van de naburige dorpen en reden dan 's ochtends met onze eigen auto naar Ladis. Gaat perfect, zeker als je een beetje op tijd bent. Dan parkeer je namelijk direct bij de gondel.

Vanuit het kinderland kun je niet direct het gebied in. Je moet altijd naar Fiss skiën en van daar uit een andere gondel nemen.

Kinderen vanaf 4 jaar hebben inderdaad de hele dag les. Ze doen trouwens tussendoor ook andere dingen dan skiën hoor. Je kunt wel kiezen voor overblijven of samen met je kind(eren) lunchen. Wij lunchten als gezin en hebben onze zoon af en toe na de lunch niet teruggebracht naar de skiklas, maar je betaalt dan wel voor de hele dag. Vond ik een nadeel… Maar verder zijn wij erg tevreden over skischool Ladis en de manier waarop ze de lessen voor jonge kinderen (bambini en les voor 4/5-jarigen) inrichten. Onze zoon heeft t geweldig gehad daar!

bedankt voor jullie tips tot nu toe! Goede optie om te kiezen voor Ladis… ga ik even naar kijken. Ik lees op verschillende sites over ski-depots. Zijn er bij het bergstation van de Sonnenbahn ook skilockers oid. Dat zou al een hoop getil en gesjouw schelen :) Hoor graag nog meer tips en namen van goede appartementen.

Bij het dalstation in Ladis wel. fiss weet ik niet…

Fiss heeft ook genoeg skilockers bij de gondels, deze zijn gratis indien je een app/hotel in Fiss geboekt hebt. Elke accomodatie heeft eigen lockers en dienen gratis aangeboden te worden (er hangt een soort van regelement bij de lockers).

Plaats een reactie