Sneeuwzekerheid

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

Wij willen komend seizoen in de week van 19-26 maart gaan skien in Fiss. Ben wel benieuwd wat de kans is dat we dan nog goede pistes hebben tot in het dorp. Iemand ervaring hiermee?

Serfaus-Fiss-Ladis staat ook wel bekend als het zonneplateua. Dit betekend dat je hier de meeste zonuren van, minimaal, tirol hebt. Dit heeft natuurlijk ook z’n uitwerking op de sneeuw, maar dat ligt er ook weer aan of we een strenge of zachte winter krijgen. Wij hebben wel eens meegemaakt, dat er half februari al bijna geen sneeuw meer lag voor de dalafdaling.

Het is dus moeilijk te zeggen, het is afhankelijk van de sterkte van de winter.

Serfaus is sneeuwzekerder dan Fiss en Ladis.

@anoniem.

Bullshit. Dorpen liggen ongeveer even hoog. Daarnaast heb ik enkel ervaring met het weer. Het is nooit te voorspellen. Dalafdaling zal waarschijnlijk wel open zijn. Kan natuurlijk wel papsneeuw zijn. Probleem bij Fiss is dat het laatste stuk er smal is, waardoor druk. In combinatie met papsneeuw geen pretje. Vorig jaar meegemaakt.

De dalafdalingen van Serfaus zijn veel sneeuzekerder dan die van Fiss Ladis. Liggen idd allemaal ongeveer even hoog maar de dal afdalingen van Serfaus liggen in de beschutting van het bos ipv een open vlakte vol in de zon!

Morgen!!! Schpatzaaa ganz Deutsche dickheit!!! Mit 250 auf die Autobahn, so wie die PVV im Holland daß gerne möchte :)!

@ Gips: Wünsche dir eine sehr gute und sehr schnelle Fahrt,
aber 250 km ist wahnsinn. Dann bekommst du kein Gips, sondern ein Holzkleid ( houten jas, zoals Fritz Korbach altijd zegt). Als je hem niet snapt, leg ik het wel even uit. Gute Reise!!!

wij gaan ook naar fiss we gaan het zien er licht sneeuw dat is zeker en dan zien we het van zelf of er nog teknallen valt.

Licht of ligt???

hallo
ik ben van terug van fiss 10 feb het skien ging perfect een pluim voor de pisteverzorgers naast de pistes wenig of geen sneeuw . als ik vergelijk met het skigebied nendaz dan zijn deze pistes perfect geprepareerd dus maak u zich geen zorgen ook bij wenig sneeuw is dit gebied perfect wij hadden alle dagen strak blauwe lucht wat moet men nog meer hebben ???

en als je vanochtend op de webcams had gekeken zag je dat aan de Noorkant bij Fiss de sneeuwkanonnen aan stonden.

Wij zijn al een aantal keer in Fiss geweest. Altijd in de 2e of 3e week van maart en we hebben nog nooit te klagen gehad over de sneeuw, zelfs off piste. Zelfs een paar x gehad dat er die week verse sneeuw viel en het erg koud was.

Winters in Serfaus en Alpenlanden steeds zachter, probeer het dus meer in Frankrijk. Daar zijn in huidige tijd meer zonuren en de sneeuwcondities zijn stukke beter!

Plaats een reactie