Solden of Serfaus? (met kind van 4 jaar van 9-15 december)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus

Ik ga met mijn zoontje van 4 jaar van 9-15 december skien en vlieg waarschijnlijk naar Innsbruck (en dan taxi of trein/bus of autohuur).
Ik ben nog nooit zo vroeg in het seizoen gegaan dus blijf twijfelen waar ik nou heen moet … Criteria zijn sneeuw, skigebied open ;-), kindvriendelijk skieen, leuk kinderhotel (hotel omdat ik in m’n eentje geen zin heb om op pad te gaan/te gaan koken), makkelijke transfer vanuit Innsbruck.

Ik heb een goed gevoel bij Solden qua skieen (dank je John Solden ;-), alleen de hotels die ik vind zijn minder geschikt voor mij & zoontje en vaak ook nog duur. Serfaus heeft een kinderhotel (zwembad, speelkamer, kinderprijs) waar ik voor een redelijke prijs een kamer kan regelen, maar qua skieen vind ik het gebied lastiger te beoordelen.
Wat zeggen jullie: Solden of Serfaus?

(Ik heb ook aan Frankrijk gedacht omdat er nu veel sneeuw valt en ik via Geneve zou kunnen vliegen, maar de transfer wordt veel langer omdat de makkelijk bereikbare gebieden vanuit Geneve nog niet open zijn of geen echt geschikte hotels hebben. Maar suggesties blijven welkom!)

Dit had toch wel nog in het andere topic gekund ?
https://www.wintersport.nl/forum/topic/77397

ok sorry, maar dacht dat mijn vraag nu specifiek over dit gebied ging…

Zit met zelfde dilemma. Solden of serfaus van 9 tot 14 december. Wie kent beide gebieden. Serfaus is thuiskomen zijn we al vaak geweest maar solden is 24 jaar geleden. Lizette

Serfaus, by far!

Eerste keer Solden was voor mij ook meteen de laatste keer en is alweer 12 jaar geleden, zonder de kinderen.
(Overigens niets mis met Solden hoor. Maar daarna zijn we naar Ischgl en St Anton gegaan en dit vonden wij betere gebieden, ook qua apres ski, dus hadden we geen reden om terug te gaan naar Solden. Zeker niet om dat zowel St. Anton als Ischgl een stuk makkelijker te bereiken is)

Ik ben nu 5 keer op rij met mijn kinderen naar Serfaus geweest en voorlopig willen we niet anders meer. Serfaus is absurd kindvriendelijk, met kinder liften (verlaagde instap / veiligheids beugels etc.) , dino -bos en zelfs blauwe dal afdalingen, mocht je kind al zover komen.
Verder een zeer goed georganiseerde ski school met veel Nederlands sprekende leraren. Gebied richt zich helemaal op gezinnen met (kleine) kinderen en dat merk je in veel details.

Qua skieen kom je ook als (ver) gevorderde niets tekort. Ik denk niet dat Serfaus onder doet voor Solden, alhoewel ik t niet meer kan vergelijken omdat Solden voor mij te lang geleden is.

@ Ton. Ook in Sölden zijn er NL sprekende leraren en ene prachtig kids park op de Giggijoch én op Innerwald… Ook hebben we hier liften met gelijkvloerse instap. En apres ski… daar wil je toch niet heen met kleine kinderen…

Skiën. What else.

@ En apres ski… daar wil je toch niet heen met kleine kinderen…

John Sölden op 5 dec. 2012 19:31

Euh, jawel! Met de kids in Serfaus gaan we altijd naar George. Dit is een niet al te grote (maar wel hele drukke) kroeg. Achterin de zaak zit er een soort speelhal met een paar lounge banken. Daar kunnen de kids lekker een beetje poolen, video gamen en ‘chillen’ met elkaar. En wij staan voor in de drukte lekker een biertje te drinken…

En als ze het beu zijn dan lopen zelf naar het appartement. Serfaus is nagenoeg autovrij, in Solden heb je toch een vrij drukke weg dwars door t dorp heen lopen

En verder: het maakt mij niet uit, ik hoef hier verder ook niemand te overtuigen of SFL of Solden het beste is; maar in 2011-2012 is SFL door de ADAC uitgeroepen tot meest familie vriendelijk ski gebied.

En ik deel die mening!

Zie ook hier: http://www.familieski.nl/familie-wintersport-serfaus.html…

100% eens met Ton.
Met kinderen is Serfaus-Fiss-Ladis echt een topgebied!
Volledig ingesteld op families met kinderen. Ook met kleine kinderen welke nog niet skieen is de service om met kinderwagen etc. de berg op te gaan super.
Wij zijn met kleine kinderen zowel in Solden als in SFL geweest.
In Solden zijn er voorzieningen voor kinderen, echter alles er omheen geregeld is in SFL tot in de puntjes verzorgt. Het kidspark zoals John het noemt haalt het in Solden niet bij SFL!

Grote pluspunt vroeg in het seizoen is voor Solden de sneeuwzekerheid. Voor dit jaar echter ook geen probleem.

Met kinderen in de voorjaarsvakantie vind ik Serfaus dus niks. Mooi dat ze allerlei faciliteiten voor kinderen hebben, maar ik vind het daar dan veel te druk.
En lang kunnen wachten in de rij bij de lift, de wc, het restaurant etc is meestal niet de sterkste eigenschap van kinderen…

Met kinderen in de voorjaarsvakantie vind ik Serfaus dus niks. Mooi dat ze allerlei faciliteiten voor kinderen hebben, maar ik vind het daar dan veel te druk.
En lang kunnen wachten in de rij bij de lift, de wc, het restaurant etc is meestal niet de sterkste eigenschap van kinderen…

Hans op 7 dec. 2012 11:25

Vind ik nogal mee vallen. In de ochtend is het bij de Komperdell idd druk, maar als je de Almkopf neemt, zit je 's ochtends in 10 minuten in de lift. Verder is de Plannegg de hele dag door druk. Voor de rest is hel allemaal goed te doen, toch?
Wachttijden bij de WC? Nooit gezien.
En ja, in restaurants kan het druk zijn als de ski klasjes pauze hebben. Wij eten meestal bij de Sportalm of Lassida en het is nog nooit gebeurd dat we te laat teug waren bij t klasje.

Het zal in Solden of om t even welke andere plaats in Oostenrijk echt niet minder druk zijn in de voorjaarsvakantie.

Maar goed, ieder zijn ding. Ik werk niet voor de VVV van Serfaus, dus als andere plaatsen de voorkeur krijgen; be my guest.

Ton, je hebt wel gelijk, Serfaus, Fiss en Ladis is meer voor families. Ik bedoelde eigenlijk dat je je kind hier in Sölden nou niet echt meeneemt naar de apres ski. Hier is het meer voor groepen en singles zonder kids. Al zijn er inmiddels wel meer voorzieningen getroffen om dat ook beter te maken. Maar zoals ik al eerder zei: een berg is een berg en sneeuw is sneeuw.

Skiën. What else.

Ik heb even meegelezen. Wij gaan waarschijnlijk eind maart met ons zoontje van dan 1,5 jaar naar Serfaus.

We hadden al gelezen dat Serfaus erg kindvriendelijk is. En er schijnt zelfs een kinderopvang te zijn. Nee, we stoppen ons mannetje echt niet alle dagen in de opvang. Maar drie keer een half dagje boarden terwijl meneer lekker aan het spelen is…dat kijken we wel naar uit. :-)

die van mij zijn dat ze rond 1,5/ 2 jaar ook daar in de opvang geweest.
opvang zit oa bij vertrekpunt lift in serfaus.
mogen ze in de middag buiten slapen in de kinderwagen met een schapendonsje eroverheen(tenminste als dat nog is)

Plaats een reactie