Wat is goed betaalbaar hotel in Serfaus / Fiss

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

Ik ben al heeeel lang op zoek naar een goed betaalbaar hotel/pension/appartement in skigebied Serfaus -Fiss-Ladis om met onze 2 kinderen 4 en 6 heen te gaan. Het moet dus betaalbaar zijn en dichtbij lift / ski school etc. Wie kan mij eindelijk helpen met goed advies!?

Google/bizztravel/arke/andere teisorganisatie/site van het skigebied.

It's all about the turns duuuuuude!

Dat heb ik helaas al meerdere malen gedaan ik ben echt op zoek naar namen van hotels etc. Ik wacht nog even wat meer reacties af, dank in ieder geval.

Wat versta je onder betaalbaar? Heb je een idee wat je uit wilt geven per nacht of anders per week?

Ik heb zitten kijken en in de krokus is het volgens mij bijna niet te doen onder de € 2000 per week voor 4 (2+2 kids) incl. ontbijt… ? Omdat de skipas 2x en skiles voor kids en toebehoren er ook nog bij moeten komen dacht ik dat kan vast goedkoper. Liefst zitten we all in / HP in een hotel beetje modern. Daar willen we dan ook wel voor betalen maar ik zie door de bomen het bos niet meer na weken zoeken…

Aan dat bedrag ontkom je niet, zeker niet in Serfaus. En ik neem ook aan dat je in de krokusvakantie wil. Ik zou eens kijken bij:

Hotel Regina (modern, goed eten, op basis van suite met kinderkamer ongeveer 2100,00 obv half pension. Zit alleen in straat boven de hoofdstraat, dus niet direct naast de lift en je moet een klein wandelingetje maken naar de metro)

Appartement Desiree (modern, ruime appartementen, 245 euro per nacht/p appartement, dicht bij de liften)

Hotel Furgler (mooi hotel, wel wat duurder, ideaal voor kinderen, midden in het dorp, tegenover de metro, soms mooie weekaanbiedingen)

Hoop dat je er wat aan hebt!

Groet,

Suzanne

Kijk dat is al weer een stap in de goede richting, bedankt Suzanne…!

Hotel Appartement Platzergasse
Platzergasse 9, 6533 Fiss

Vond ik op booking.com, voor krokus week , 23-02 t/m 02-03, nog één appartement beschikbaar voor
€1344,-.
Vraag je aan eigenaar of je in één van de hotels in de buurt hp kunt bijboeken en zit je zeker voor de jouw gewenste prijs midden in Fiss.

Succes.

Volgens mij is de krokusvak:
9 feb -16 feb
en andere gedeelte van NL
16 feb - 23 feb

nieuw hotel midden in Serfaus. (volgens mij modern, maar ga er pas met pasen naartoe)
alfa hotel
Goed hotel, maar zonder zwembad. hotel Gabriela. heel dicht bij de lift.

succes

nieuw hotel midden in Serfaus. (volgens mij modern, maar ga er pas met pasen naartoe)
alfa hotel
Goed hotel, maar zonder zwembad. hotel Gabriela. heel dicht bij de lift.

succes

Op de site van Serfaus-Fiss-Ladis kun je zien wat er vrij is. Over het algemeen geldt: hoe dichter bij de liften hoe duurder: Luxe dicht bij de lift: 5000 euro per week met een gezin. Gedateerd bij de lift, 2000 euro per week. Serfaus-Fiss-Ladis is erg duur geworden de laatste jaren en blijft gewild. Wij gaan er nu voor het derde jaar naartoe en voor het derde jaar in een ander appartement. Je komt er gewoon niet tussen. Nog altijd geluk gehad met annulering van een ander gezin, maar het jaar erop heeft het ander gezin weer voorrang en moet je weer op zoek. Doe, net als ik, elke drie dagen een verzoek bij het toerismusverbund. Dit doe je via de website. Indien er een annulering komt, krijg je als eerste bericht: als je bericht krijgt: meteen bellen, niet mailen: het is vaak binnen een half uur weer weg. Succes!

Je zou nog es in St Zeno kunnen kijken, dit dorpje ( wijk, straat , gehucht) ligt tegen de komperdelbahn ( skidepot) aan. Door de nieuwe brug loop je ook zo Serfaus centrum in. Ik heb een keer in een apartement gezeten in St Zeno, we betaalden toen 148 euro per nacht voor 2 personen voor een 3 kamer apartement ( 4-6 personen) Prima locatie boven een boerderij/stal. Lopen naar de lift 3-5 minuten.

Je zou nog es in St Zeno kunnen kijken, dit dorpje ( wijk, straat , gehucht) ligt tegen de komperdelbahn ( skidepot) aan. Door de nieuwe brug loop je ook zo Serfaus centrum in. Ik heb een keer in een apartement gezeten in St Zeno, we betaalden toen 148 euro per nacht voor 2 personen voor een 3 kamer apartement ( 4-6 personen) Prima locatie boven een boerderij/stal. Lopen naar de lift 3-5 minuten.

Maar als je voor een dubbeltje op de eerste rij wilt in serfaus fiss ladis dan kom je bedrogen uit, of je moet echt buiten het seizoen gaan. Wat dat betreft snap ik het niet altijd, wintersport is en blijft een dure of duurdere vakantie. Toch vind je als je goed zoekt best wel 'goedkope’verblijven. Maar stel dan niet als eis, aan de piste, HP en modern, want dan zit vaak ook nog wellness bij. Dus gewoon een apartement, broodjes service, desnoods op de piste warm en savonds weer brood.

Volgens mij is de krokusvak:
9 feb -16 feb
en andere gedeelte van NL
16 feb - 23 feb

Gast332 op 10 jan. 2013 13:36

Nee hoor…hier in Zeeland is de voorjaarsvakantie idd van 23-2 tot 2-3. Ook weet ik van mensen in regio midden dat ze in die periode vakantie hebben. De scholen mogen zelf bepalen wanneer ze hun voorjaarsvakantie houden.

Ik zou het sowieso al erg knap vinden als je in het gebied Serfaus/Fiss nog iets beschikbaars kunt vinden in deze periode. En als er nog wat vrij is, zijn dat de meest dure accommodaties.

Succes met je zoektocht !!!

Mag ik vragen waarom je zo vastzit aan dit gebied? Uit ervaring weet ik dat het een leuk gebied is en kan ik hotel Geiger adviseren. Als je met kinderen gaat en graag all inclusive wil is het dan geen optie om je horizon iets te verbreden en wat water bij de wijn te doen en ook naar wat andere gebieden te kijken? De kinderen vermaken zich overal wel.

eind december naar Pension Jägerheim gegaan, zeker aan te raden en een zeer redelijke prijs in vergelijking met andere hotels.

Wat dichtbijheid van liften betreft, Serfaus heeft een metro die (vanaf het hotel) heel makkelijk bereikbaar is en je vlak aan de lift afzet.

have fun!

Serfaus, aan de lift en goedkoop gaan niet samen. In bijvoorbeeld Tösens kan je zeker pensionnetjes of appartementen vinden voor minder dan 1000 euro.

Ik zit totaal niet vast hoor aan een skigebied maar kreeg dit gebied door als ": hier MOET je met de kids heen" tot ik zag wat het allemaal kostte. Omdat we geen ervaring hebben met ski vakantie leek het mij wel praktisch om aan de piste/ school te zitten… vandaar en betaalbaar vind ik voor 6 dagen € 2000 ex skipassen obv LO

Als je geen ervaring hebt met skivakanties (en dus ook waarschijnlijk weinig ski-ervaring hebt) dan zou ik absoluut niet naar Serfaus/Fiss/Ladis gaan maar naar een veel kleiner en goedkoper gebied. Mijn man en ik skiën en boarden al heel wat jaartjes maar sinds de kinderen meegaan komen absoluut niet aan km-vreten toe (je wilt gewoon niet al te ver weg gaan, stel dat er wat gebeurt wil je vlot terug kunnen zijn). Je betaalt wel voor al die km pistes, maar maakt er geen gebruik van. S/F/L is een geweldig gebied maar mijns inziens absoluut niet nodig voor beginners.

Ter vergelijk: wij zitten in regio Kaltenbach (nog niet eens een klein gebied, ook nog 181 km piste tegenover 212 in Sefaus) in een mega-appartement (95m2, 3 slaapkamers) tijdens de kerstweek voor nog geen 600 euro… Wel 5 autominuten van het dalstation af maar dat vinden wij wel prettig aangezien je dan de auto vlakbij de lift parkeert en vaak minder hoeft te lopen dan dat je appartement dichtbij de lift zit…

Ik zit totaal niet vast hoor aan een skigebied maar kreeg dit gebied door als ": hier MOET je met de kids heen" tot ik zag wat het allemaal kostte. Omdat we geen ervaring hebben met ski vakantie leek het mij wel praktisch om aan de piste/ school te zitten… vandaar en betaalbaar vind ik voor 6 dagen € 2000 ex skipassen obv LO

Gast217 op 10 jan. 2013 19:28

Waarom niet Diedamskopf in Vorarlberg dan? Veel kleinschaliger en rustiger met mogelijkheden voor naar andere skigebieden zoals Warth-Schröcken of Damüls te gaan met de gratis skibus. Diedamskopf kent 43km aan pistes met ook wel wat uitdaging voor gevorderden, maar evengoed blauwe pistes. De liften zijn er modern, alleen stelt de apres-ski er niet veel voor.

Zelf goede ervaring met Haus Kofler (http://www.hauskofler.at) maar wel in laagseizoen. In krokusvakantie uiteraard hoofdprijs betalen; vaak ook al vroeg volgeboekt (veel vaste gasten daar) maar wellicht een poging waard?!

Probeer Hotel Rex*** in Serfaus eens… http://www.hotel-rex.at/

Haus Moos . Niet direct bij de skilift wel dichtbij de metro van het dorp . Prima prijs - kwaliteitsverhouding .

Je zou nog es in St Zeno kunnen kijken, dit dorpje ( wijk, straat , gehucht) ligt tegen de komperdelbahn ( skidepot) aan. Door de nieuwe brug loop je ook zo Serfaus centrum in. Ik heb een keer in een apartement gezeten in St Zeno, we betaalden toen 148 euro per nacht voor 2 personen voor een 3 kamer apartement ( 4-6 personen) Prima locatie boven een boerderij/stal. Lopen naar de lift 3-5 minuten.

Gast104 op 10 jan. 2013 15:49

Vraag ivm mijn loopbeperkingen
Is het lopen vanuit Zeno naar de lift e.o. dorp erg steil? Of is dat door die nieuwe brug goed te doen.
(Ben een aantal jaren niet geweest)

@Gast332: wij waren er in december en zijn nog even naar Zeno gelopen. Het is te overzien, maar komende vanuit Serfaus moet je zodra je de brug over bent toch nog wel een klein stukje omhoog. Voor iemand die goed ter been is no issue, maar in jouw geval kan het wel eens lastig zijn. Stiekem is het lopende vanaf het dalstation nog best een aardig eindje lopen.

Het is overigens niet voor niks dat wij in de wk voor de Kerst in Serfaus zaten. Ski-pas kost geen drol met 19€ per dag en ook het keurige appartement waar we zaten op 100m van de lift was zeer schappelijk geprijsd in die week.

@Paskal
Dank voor je reactie.
Een appartement aan de Ploienweg is voor mij ook niet te doen, te steil. (Daar zitten wel leuke betaalbare adresjes)
We zitten in feb in Serfaus, maar komen 1 dag eerder aan, zoeken daar nog een overnachting voor
Voorlopig maak ik mij daar nog niet druk om, anders maar ergens in Ried slapen. Maar ik zie wel eens iets vrij in St. Zeno en aangezien het lager ligt, mijn vraag

@Gast332: wij zaten in december komende vanuit het liftstation in het eerste appartement op de Plojenweg (nr.5). De wandelroute naar de Plojenweg is wel wat steiler dan naar Zeno, maar het is lastig in te schatten of Zeno wel te doen is voor jou.

Paskal, nogmaals dank.
Als we dit jaar maar 1 nacht in Zeno zitten (de rest van de week ergens anders in Serfaus), kan ik het altijd proberen, anders maar meerijden omhoog. Volgende dag moet die auto toch verplaatst worden

Als je van de komperdell banen naar St. Zeno loopt gaat dit gestaag omhoog. Niet stijl en een brede weg.
Ik kan jouw loop beperking niet inschatten maar uit aanname dat je ook skieen gaat /kunt dan moet dat ook lukken lijkt mij.

@gast 710 bedankt voor je bijdrage. Als de weg breed is dan kan ik ook nog altijd scharend lopen (bochten maken) mocht het teveel druk geven. Skiën doe ik niet meer.
Heb sinds 3 weken een knieprothese en nog een andere brakke knie
Maar ik geniet nog altijd van de wintersport om mij heen

Plaats een reactie