Verbinding Sölden - Pitztal.

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden - Ötztal Arena

De plannen zijn nu zo concreet dat er binnen 3 jaar wordt begonnen met de bouw van een verbinding tussen de Rettenbach Gletscher en de Piztaler Gletscher! Wat een skigebied krijgen we dan!

Skiën. What else.

WoW!! Dat lijkt me echt geweldig!

dat is mooi nieuws, lijkt me geweldig als dat voor elkaar komt.

@John,

Hoe concreet is concreet? Ik hoor nu al een tijdje dat het er aan zit te komen, maar heb tot nu toe weinig echte concrete plannen gehoord/gezien…

Zijn er al ontwerpen van hoe de verbinding er uit komt te zien; Alleen een lift verbinding, of ook pistes?

Lijkt me overigens een hele welkome uitbreiding voor het gebied! Zeker gezien het lange seizoen. Zou het daarmee het grootste gletsjerskigebied van Oostenrijk gaan worden?

If you snooze, you loose!

Ik weet écht niet of dat zo super is …

  • op de pitztalergletscher heeft men al véél gedaan in wat eigenlijk beschermd gebied is. Ik ben niet per se "groen" (verre van), maar wat daar gebeurt gaat toch wel héél ver tot aan of over het randje.
  • pitz was nog een beetje een rustige plek (wanneer alle andere gebieden geopend waren) … nu gaat dat écht eruit.
  • het zoveelste groter-groter-groter project … tot nu toe heb’k dat zeker nog niet als “gegarandeerd beter” ervaren.

is dat dan die nieuwe lift naar de linkerferner kogel? Zou er dan ook een dalabfahrt komen in het pitztal

No sweat no glory

is dat dan die nieuwe lift naar de linkerferner kogel? Zou er dan ook een dalabfahrt komen in het pitztal

andreas lycke op 15 feb. 2013 19:57

nee, er komt een lift omhoog naar de rettenbach, vanaf halverwege de schweitzerweg - dat is die zgn noodafdaling vanaf de pitztaler naar mittelberg

The older I get, the better I was

Plaats een reactie