November-ski in het Ötztal

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden - Ötztal Arena

Enkele vragen betreffende het onderwerp in de titel vermeld:

  1. Iemand een idee vanaf welke datum Sölden zijn gebied stelselmatig opent/probeert te openen?

  2. Zijn eventuele pre-openingen in Ober/Hochgurgl het hele weekend of enkel op zaterdag?

  3. Hoe is de drukte/gezelligheid in Sölden midden-november?

Iemand ervaringen/antwoorden?

Thanks

Opening winterseizoen: Sölden vanaf 16/11.
Opening winterseizoen: Obergurgl vanaf 14/11.

http://www.obergurgl.com
http://www.soelden.com

Ik was er eind oktober/begin november 2007. Toen was het er in een woord ‘doodstil’. Het was wel heerlijk skiën op de gletsjer boven de Hochnebel! Ons hotel ging de week na ons vertrek zelfs even dicht voor renovatie en eigen vakantie… Dat zei genoeg.
Maar dat beeld lijkt me niet meer representatief voor nu. Het lijkt me de laatste jaren een stuk drukker te zijn geworden in de herfst! En als je tijdens de MAXXX mountain winterstart gaat heb je party genoeg! Uiteindelijk gaat het echter wel om het skiën denk ik, en dan zeg ik ‘zeker doen!’ Niks is zo heerlijk als skiën in de herfst, zeker in Sölden. :)

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Ik ga volgend weekend naar solden en ons hotel en vele anderen zitten aardig vol, er zijn veel test evenementen.
Zeker in de weekenden is het half november gezellig in Solden (vorig jaar wel in elk geval).

Zowel de rettenbach als de tiefenbach gletscher zijn open.
Vorig jaar was het gebied half november open tot het eindstation van de giggijochbaan (2284 mtr).
Op de Rettenbach-Gletscher zijn dit weekend de eerste wereld-cup wedstrijden.
In het weekend van 30-11-2013 is het Electric Mountain Festival.

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

Ik denk niet dat het dezelfde omstandigheden zullen zijn als vorig jsar toen er al vanaf half oktober overal sneeuw lag. Maar de beide gletschers zijn open dus je kan de pistes op. TIP: ga lekker met de (gratis) skibus, op de parkeerplaatsen zal het erg druk zijn, net als in het dorp.

Skiën. What else.

Preopeningen zijn leuk, maar enkel als er genoeg sneeuw ligt. Het zou me bvb weinig boeien om in Solden op de giggijoch te staan als het rondom helemaal groen ziet Niels…

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Rond 12 november is het FGHS- testevent, dus flink druk die dagen op de gletsjer.

Preopeningen zijn leuk, maar enkel als er genoeg sneeuw ligt. Het zou me bvb weinig boeien om in Solden op de giggijoch te staan als het rondom helemaal groen ziet Niels…

Kristof op 25 okt. 2013 10:30

Toch nog liever op een witte sliert in het Ötztal dan achter een bureau in Midden-Limburg @Kristof :D

Daar zit wel iets van waarheid in Niels, maar soms is het interessanter je vakantie op te sparen tot de winterse hoogdagen in de skigebieden ;o) maar het is wel aan te raden eens een preopening te doen, mij is die ooit in Obergurgl super bevallen!!

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Daar zit wel iets van waarheid in Niels, maar soms is het interessanter je vakantie op te sparen tot de winterse hoogdagen in de skigebieden ;o) maar het is wel aan te raden eens een preopening te doen, mij is die ooit in Obergurgl super bevallen!!

Kristof op 27 okt. 2013 21:34

Soms is de goesting zo groot hé :) Ik vind het wel tof om mijn skiseizoen zo lang mogelijk te maken, dan heb ik steeds iets om naar uit te kijken.

wij willen rond sinterklaas een lang weekend solden. kans dat er dan meer open is?
als ik kijk naar prijs voor lang weekend solden of lang weekend Val Thorens vind ik de meerprijs voor VT toch wel te gek worden. Ischgl nemen we ook nog in overweging. Ik denk dat het wachten wordt tot het allerlaatste

Als de sneeuw die er nu op de berg ligt (en komend weekend waarschijnlijk nog valt) niet al te hard wegsmelt, gaat het grootste gebied op 16 november open. Dus begin december moet normaal gesproken geen probleem zijn.

ik was er op het lang weekend van 1 nov en het was zeer druk !!donderdag was goed maar de vrijdag en zaterdag waren een beetje te !!!

Plaats een reactie