Waar best skipas kopen?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden - Ötztal Arena

Voor het eerst gaan we eens niet met een reisorganisatie op skivakantie maar gaan het nu volledig zelf regelen. Hotel is al geboekt en vervoer doen we met de eigen wagen.

Enige wat nu nog overblijft is de skipas. Waar kunnen we deze het beste boeken? Online? Of bij een plaatselijke verdeler? Scheelt het in prijs of is er één vaste prijs?

We zullen ook de skibus voor een kwartiertje moeten nemen. (Logeren in Längenfeld) Met zo’n skipas hoef je deze bus niet te betalen of moet dit nog apart aangekocht worden?

Als je aankomt in ingecheckt bent in je hotel rij je even met de auto naar het "dal station" daar kan je dan gewoon je skipas kopen… 6 dagen skien in solden kost 209.50€

Welke periode ga je ?

hbm

1 februari tot 8 februari. We waren aan het kijken voor een skipas online maar zie toch andere prijzen voor 6 dagen.

6 DAYS: 246,00

http://www.soelden.com/urlaub/EN/SD/WI/urlaubsplanung/skigeb…

Herrbiermeister heeft het over seniorenprijzen, met de 55pluspas bijvoorbeeld :)

zo te zien aan je avatar mag je daar nog wel een aantal jaartjes op wachten :):)

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Gezellig wij zijn er ook in die week :-) Ik koop de pas altijd op de dag van aankomst bij de Gaislachkoglbahn, de dalafdaling ligt naast ons appartement.

Gezellig wij zijn er ook in die week :-) Ik koop de pas altijd op de dag van aankomst bij de Gaislachkoglbahn, de dalafdaling ligt naast ons appartement.

Snowfever op 22 nov. 2013 10:34

Leuk! ;-) Maar het is niet zo dat je ze daar koopt dat je bijvoorbeeld 10% korting hebt tov online of iets dergelijks hé?

ook in langenfeld kun je skipassen aanschaffen o.a bij de vvv en bij verschillende skiverhuur.

Herrbiermeister heeft het over seniorenprijzen, met de 55pluspas bijvoorbeeld :)

zo te zien aan je avatar mag je daar nog wel een aantal jaartjes op wachten :):)

Ferdinand op 22 nov. 2013 10:09

Ik heb idd de senior prijzen doorgegeven. Mijn excuses :) Het is inderdaad helaas 246€…

Bij mijn weten word de prijs van de skipas vastgelegd door het "gebied" er is dus geen verschil tussen daar kopen of online bestellen…

Bij mijn weten word de prijs van de skipas vastgelegd door het "gebied" er is dus geen verschil tussen daar kopen of online bestellen…

herrbiermeister op 22 nov. 2013 11:43

Ok, bedankt. Dan koop ik ze dus best gewoon aan de lift. :)

Informeer ook eens bij het hotel; vaak hebben die "bulk deals" waar je als gast op mee kunt liften.

ik ben al 8 jaar naar solden geweest en al die jaren in langenfeld gelogeerd.
skipas kocht ik altijd bij het dalstation.
wat mij daar wel verbaasde was dat ik de skipas niet kon pinnen met mijn gewone europese rabobank kaart.
dus neem voor zekerheid creditcard of voldoende cash mee voor de eerste dag.
de skibus vanuit langenfeld zit bij skipas inbegrepen dus daar hoef je niets extra’s voor te doen.
mischien is het verstandiger om skipas in het dorp zelf te kopen zodat je gelijk de eerste dag al van de skibus gebruik kan maken dan.

veel skiplezier en geniet ervan

Je mag de eerste keer ( op zondagochtend) ook zonder skipas met de skibus mee als je in je ski outfit bent. Ze snappen wel dat je skipas nog moet kopen.
Ik heb trouwens nog nooit meegemaakt dat ze je controleren.

Plaats een reactie