Dalafdaling april

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden - Ötztal Arena

weet iemand of de dalafdaling begin april, normaal gezien, nog open is? Of beperkt het skien zich tot de gletser?

Ben 1x in april geweest in Sölden, de dalafdaling toen precies 1x gedaan, wat een bagger was dat, de laatste meters gewoon door water. Rest vd week gewoon met de lift naar beneden gegaan. Boven konden we wel gewoon prima skiën. Maar hoe het er normaal gesproken in april voorstaat weet ik verder niet; ben daarna nooit meer in april in Sölden geweest.

mama on a mission in the snow

Normaal gesproken wel ja… Maar niet echt goede kwaliteit, voor de wat betere skier wel te doen…! Ze houden de dalafdaling kunstmatig het hele seizoen open vlg mij, dus echt tussen de weilanden :D Enjoy!!

Jeps, je kan de dalafdaling beter mijden als het te warm is geweest in April. Vorig jaar viel dat al bij al nog mee omdat er eind maart een hele koude periode was geweest. Boven aan de Giggijoch, Gaislachkogel en op de gletscher kan je echter perfect en heerlijk skien in April. Gewoon boven de 2200m blijven is de boodschap.

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Je hoeft niet eens boven de 2200 te blijven.
Tot aan de kippenkluif is het altijd OK, dat is op 1900.

Dalafdaling is in principe (9 van de 10)tot eind seizoen open dankzij de enorme hoeveelheid kunstsneeuw die ze gedurende het seizoen maken (depot). Je kunt het beste vanaf kippenkluif, dan de zwarte (die is beter dan de rode).

ik ga vanaf 4 maart richting sölden vertrekken. hoe is het ginder nog ? want ik heb gehoord da de pistes er behoorlijk slecht en ijs bijliggen ??? wat denken jullie of ondervinden jullie zelf ?

Daar kan nu toch niemand een zinnig antwoord op geven.
Bovenin garandeer ik je is het dan nog uitstekend, dal is een groot ???

@Stef, zitten ook in die week in Solden en het zal zeker geen probleem zijn qua pistes. Het is vanaf het middenstation nog behoorlijk koud (maxima rond 0 graden) en er ligt momenteel nog voldoende sneeuw. De dalafdaling naar Solden ligt er (behalve 'smorgens vroeg) wel vaker heel slecht bij.

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

ik ben al meerdere jaren achter elkaar in Sölden geweest. maar dit jaar is het echt veel warmer dan andere jaren blijkbaar. daarom dat ik me een klein beetje zorgen maakte :p

Plaats een reactie