pistes te solden hoe liggen ze erbij?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden - Ötztal Arena

pistes te solden hoe liggen ze erbij?

Heb je misschien de webcams al bekeken?

When life gets too complicated.... SKI

Ik ben alweer twee weken in Sölden en heb tot op heden iedere dag kunnen skiën. Er is nog geen sneeuw gevallen in die tijd, maar de meeste pistes liggen er prima bij.

De condities op de gletscher zijn fantastisch, de sneeuw op de Gaislachkogel wordt af en toe verstoord door wat stenen en gras. Alle liften en pistes zijn open en wanneer het kan staan de sneeuwkanonnen aan.

Maar zoals in de hele Alpen is het wel erg fijn als er een flink pak sneeuw bij zou vallen, zeker gezien de aankomende drukte rondom Kerst!

De afgelopen week heb ik in Solden vertoefd (zondag naar huis gereden). Alle dalafdelingen zijn open en op zich in prima conditie. In de loop van de dag komen er wat steentjes doorheen. Mijn net gevulde/gewaxte/geslepen ski’s zien er na een week skiën alweer rampzalig uit haha, maar het was 't waard.

Afgelopen zaterdag veel weekendmensen (mede omdat de andere gebieden niet heel veel sneeuw hebben). Dan zeer ijzig en veel ‘hoopjes’.

Kortom, het is allemaal prima maar een extra laagje kan geen kwaad!

Snowpark Sölden heeft het in ieder geval wel moeite mee, zie hun FB-post:

‘We’ve been busy up here at the Area 47 Snowpark Sölden trying to make some snow in our laboratory. Unfortunately, no matter how hard we try, we just cant seem to make any! We’re praying to weather Gods to send us some snow, so we can start making some rideable sculptures! In the meantime, you can still cruise the piste to get those winter legs back. Hang in there fellow shredders, Christmas shall come!’

De sneeuwkanonnen staan inderdaad al dagen te draaien bij hhet snowpark maar wil nog niet vlotten. Nog bruine vlekken boven op en de wind wil nog eens sneeuw wegblazen. Helaas, maar dat komt later in het seizoen wel.

@jankoolen Is er al genoeg bier ingeslagen door de Almrausch voor volgende week?

@ThomasH ja logisch! Bier stroomt hier aan de lopende band door!

Tot volgende week!

@jankoolen Had ik al wel verwacht! Je ziet me volgende week wel verschijnen voor 1-2-3 en waarschijnlijk wel meer bier! (ik ben te herkennen aan mijn mooie gele oldschool fout skipak met dikke wolven erop)

Plaats een reactie