Waar kunnen kleuters het best leren skiën?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden - Ötztal Arena

Waar is er in Sölden de mogelijkheid om met kleine kinderen aan skigewenning te doen? M.a.w. is daar ergens een kindergarden voor "skiënde" kleuters? Of misschien in Längenfeld waar we logeren?

Lees eens een keer voordat je wat vraagt. Derde zin van de uitleg over het dorpje Langenfeld: "Het dorp zelf heeft echter geen skipistes of skiliften".

Solden behoort bovendien tot 1 van de grootste en populairste gebieden van oostenrijk, Die hebben dus een kinderweide.

Bij de skischool.

Hallo Liefhabber, dit had ik ook gelezen maar het reisagentschap deed melding van deze mogelijkheid via huiseigenaar!?! Binnenkort krijgen we zijn coördinaten en vragen we het hem/haar zelf. En waar in Sölden is de kinderweide?

In het Unterwald. dit is vlakbij de gaislachkogellift en ligt 100 meter hoger dan het dorp. Zie http://www.soelden.com .

Overweeg volgend jaar eens lessen in Nederland bij een roller skibaan of op een borstelbaan. Krijgen ze les in het Nederlands en qua kwaliteit en resultaat werkt dat goed.

Skischool natuurlijk

@ Hans, misschien een kinderopvang, maar daar zullen ze niet kunnen skien. En zeg nou zelf, is het niet leuker om je kinderen bij je te hebben en zelfs als trotse ouder te staan kijken als je zoon/dochter zijn eerste bochtje maakt. Ik weet nog heel goed hoe trots ik was op mijn eerste bocht!

*Dichterbij je te hebben

De kinderweide van Solden is boven aan het middelstation van de Giggijoch. Je moet dus sowieso de eitjes nemen tot boven, daar heb je een paar skischolen en een fantastische ‘kindergelande’ voor de allerkleinsten.

Je kan ook naar innerwald gaan (tussen de 2 dalstations van Solden), daar zijn over het algemeen ook veel kleintjes met lessen.

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Ik heb het mijn intussen volwassen kinderen zelf geleerd.
Was heel erg leuk. Nu beiden gediplomeerd skileraar,niet meer als zodanig actief ivm matige salaris, dat heb ik hen uiteraard niet geleerd.
Dochter was 4, zoon was 2 en een half jaar. Na 2 jaar les van pa skiden ze alle pistes met ons mee. Nu lachen ze ons wat betreft skiën uit. Had deze ervaring nooit willen missen.Nooit gezeur en keurig achter papa aan de bochtjes draaien.
Hebben het er nog vaak over. Leuke tijd!!!
Is dus ook een optie en je hebt je kinderen de hele dag bij je. Nu geven ze mij nog technische tips. Is ook heel leuk.

Plaats een reactie