Drukte + verbinding gletschers

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden - Ötztal Arena

Wij gaan van 5 maart tot 12 maart naar Sölden met 5 man (allen boarders)
(heel veel goede dingen over gehoord en aantrekkelijk aanbod gevonden en dus geboekt)

Even de pistekaart bekeken, het aantal liften naar boven lijkt mij eerder beperkt. Heeft er iemand tips en tricks om hier het beste mee om te gaan?

Wij verblijven niet ver van de Giggijochbahn, ik las al dat het daar s’morgens zeer druk is. Wij gaan buiten het seizoen (geen vakantieperiode) dus vroeg ik me af of dit dan ook zo druk is.

Gletschers: tenzij ik mij miskijk, is er maar 1 verbindingslift om van in het dorp naar de Tiefenbach en de Rettenbach te geraken? Lift D53 op de pistekaart. Dan moet je eerst op de Rotkogljoch geraken, dan door boarden naar lift D51 om dan de oversteek te maken. Is er hier dan niet onnoemelijk veel volk om naar de gletschers te geraken? Of valt dit in wezen best mee?

alle advies welkom :)

Drukte bij de Giggijoch valt mee buiten de vakanties. Je moet even aansluiten, maar ik heb er ín de vakantie nooit langer dan 5 minuten hoeven wachten (was wel voor de 1e lift, om 10 uur is het drukker denk ik).

De route naar de gletsjer is niet zo heel druk. Als je daar heen kan skiën, wil dat zeggen dat het grootste deel van de pistes gewoon open is en mensen blijven dan vaak op de Giggijoch en Gaislachkogel. Mochten de condities zo zijn dat alleen de gletsjer open is om te skiën, dan moet je sowieso met de bus daarheen. Dat kost 25 minuten, en dan is het op de gletsjer vaak wel druk.

Het is er alleen druk in vakanties (niet alleen NL natuurlijk) én op lestijden. Als je écht vroeg bent geen drukte, en als alle lessen (van alle 4 de scholen!) bezig zijn is het ook weer rustig.

Als wij les namen, gingen we gewoon alvast 1 rondje skiën voor de les, om de wachttijd bij Giggijjoch te omzeilen.

Gletscher: normaal volstaat die lift prima in capaciteit, ook in vakanties. Alleen als er laag mist/wolken is, en hoog zon … dan heel vroeg gaan of lang wachten.

Je gaat buiten het seizoen dus eigenlijk nauwelijks wachttijden. Misschien is ook gewoon de gletsjer weg open,als je geen zin heb om lang in liften te zitten, dan rij je er gewoon naar toe .

Wij waren buiten het seizoen en moesten bij een verbindingslift 15 minuten wachten

Het is altijd even wat drukker om bij de Rotkogljoch te komen. Met name de C31 is altijd wat drukker, maar valt wel mee. 2 keer geweest in de voorjaarsvakantie, en het loopt goed door. Als je echter op de Rotkogljoch bent, is het echt niet meer zo druk. Heb hier nooit echt lang hoeven wachten.

O ja, en pak 's-ochtends de lift bij de Gaislachkogl, deze is aanzienlijk rustiger. (niet verder vertellen he!)

De Gaislachkogel lift is misschien wel iets rustiger, maar naar de gletscher moet je dan over de Langegg, welke toch ook duidelijk iets minder capaciteit heeft. Grote voordeel Giggijoch is natuurlijk dat je meer keuze hebt welke lift je aansluitend neemt…

Plaats een reactie