Berghutten Sölden

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden - Ötztal Arena

Ter voorbereiding op onze trip naar Sölden week 3-2012, heb ik diverse sites bekeken en gezien dat er best een boel berghutten cq. restaurants zijn. Wat zijn daarvan aanraders en waar moet je echt niet heen? Ikzelf wordt niet blij van een tent zoals de Snitzelhutte in het Zillertal dus dat soort plekken wil ik graag vermijden. :)

Mijn eerste keer naar Sölden, leuk om weer eens ergsn anders heen te gaan.

p.s. andere tips zijn natuurlijk ook welkom!

Hey Vanessa,
Sölden staat een beetje bekend voor de tientalle berghutten. Je hebt er van alles wat: knus en gezellig, groot en reftergevoel. Uit je puntjes leid ik af dat je het liever gezellig houdt :)

Deze plaatsen zijn zeker aan te raden:

  • Aan piste 2 helemaal links op de skimap zijn er 2 gezellige en rustige hutjes (Heidealm en Lople Alm). Aan de Heidealm heb je tot heel laat zon, wat het na de middag een heerlijk zonneterras maakt :)) Lople is heerlijk rustig en bereik je via een klein smal skiweggetje. Bubi’s Skihutte is ook wel goed, maar daar is het drukker omdat het vlak naast de lift ligt.

  • De Rotkoglhutte bovenop de Giggijoch is vooral na de middag rond 3u heel aangenaam, daar heb je de typische Tyrolersfeer van de eerste apres-ski. Zelfs bij slecht weer is de koepel heel goed te doen.

  • Tijdens de dalafvaart kan je ook stoppen bij Eugens Obstlerhütte voor een late schnaps tijdens de overvolle dalafvaart. Hier ga je meer voor de ambiance en de typische tyrolerhutjes heen.

De andere hutten zijn allemaal best goed te doen. Enkel op de Gaislach en op de Giggijoch zelf heb je een refter, al moet ik zeggen dat dit best nog goed ingericht is en het wintersportgevoel er zeker goed aanwezig is.

Kijk anders ook even op http://www.soelden.com/main/EN/SD/WI/Skigebiet/Skihuetten/in…
Succes!

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Zoals kristof hierboven ook al zei; Helemaal links op de skimap aan de onderkant van de ankerlift zit een leuk restaurant en de prijs/kwaliteit verhouding is hier een stuk beter dan in de grote "vreetschuren" elders in het gebied.

Ook heb ik het idee dat het hier een stuk rustiger is dan bij veel andere eetgelegenheden. In deze hoek van het skigebied zitten meer leuke restaurants die iets minder massaal zijn en erg lekker eten hebben.

Go big or go home.

Gampe alm en gampe taya. Dit is langs de afdaling van de gigijoch naar de gaislach. Erg gezellig.

Panoramaalm op de dalafdaling gigijoch en de parasolbar op de gigijoch bovenaan de cabinelift zijn ook erg gezellig.
Verder nog vele gezellige tentjes te vinden in dit gebied.

Ja juist vele leuke tentjes te vinden… :) Dat zag ik op Soelden.com ook idd.
Jullie hebben het m.n. over gezelligheid, maar qua kwaliteit t.o.v. prijs van maaltijden? Waar moet je gegeten hebben?

De kwaliteit van het eten is eigenlijk overal heel erg goed in Sölden. Zowel de self-service als bedieningsrestaurants houden er erg correcte prijzen op na voor eten dat zeer goed te noemen is. Je eet bvb bovenaan de gletsjer een spaghetti voor 8.50 euro…

Waar MOET je gegeten hebben? In de Lople Alm zou ik dan zeggen, daar heb je een aantal heerlijke gerechten van de streek :)

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Annemarie’s huhnersteign. Blauwe dalafdaling vanaf de gletscher aan de linkerhand. Erg lekkere gerechten hebben ze hier. Almpfandel (Tiroler grostl) is hier een aanrader.

Zoals hierboven al gezegd, de afdaling van de Gigijoch naar de Gaislach heeft een paar erg gezellige tentjes. Wel even kijken wanneer je gaat wan sommige terrassen liggen een deel van de dag in de schaduw.

Op de Gletcher is het helaas behelpen voor je als je niet van vreetschuren houdt. Aan de andere kant is het restaurant op de Tiefenbach wel erg mooi ingericht. En zoals Kristof al aangeeft is de kwaliteit overal prima, alleen naar knusse plekjes moet je even zoeken.

Nog een andere aanrader, naast het starten van de Apres-ski bij de Gigijoch kun je ook de rode 21 naar beneden nemen en dan vlak voor je in het dorp bent de afslag naar rechts nemen. Dan kom je dus niet uit bij de lift maar bij een leuk terrasje aan de hoofdstraat van Solden. Vorig jaar was het er echter vaak niet zo druk om dat de dalafdaling vrij matig was door de weersomstandigheden.

to ski or not to ski, thats no question

Klopt, dat laatste is Marco’s Treff. Leuke tent maar ook vaak heel wat beschonken mensen :)
http://marcos-treff.at (wel bagger site)

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Annemarie’s huhnersteign is idd een toppertje !

Voor de rest idd overal goed; snel eten dan de grote massa opzoeken… gezellig zijn dek leine hutjes en prijs kwaliteit is nagenoeg overal gelijk heb ik het idee…

Plaats een reactie