Tips voor reizen naar Sölden

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden

Ik ga dit jaar voor het eerst op zaterdag naar Oostenrijk in de krokus. Ik wil vanuit het zuiden naar solden. als ik om 08.00 uur vertrek op zaterdag mijd ik dan de files in Oostenrijk?
wie heeft er een antwoord of ervaring met vertrek op zaterdagochtend?

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 15 feb 2017 18:45: titel verbeterd

2jaar geleden op een zaterdag in maart vertrokken vanuit Antwerpen richting Sölden, dit buiten de schoolvakanties. 3uur verloren op de Fernpass (terwijl het goed weer was), ik zou proberen via de Arlbergtunnel te rijden.

2jaar geleden op een zaterdag in maart vertrokken vanuit Antwerpen richting Sölden, dit buiten de schoolvakanties. 3uur verloren op de Fernpass (terwijl het goed weer was), ik zou proberen via de Arlbergtunnel te rijden.

DavidW op 15 feb 2017 18:50

Dit zou ik ook adviseren, fernpass was een drama vorig jaar

Skiën= 6 maanden voorpret en 6 maanden napret

Geen ervaring met overdag rijden maar wellicht kun je het onderstaande overwegen:

Twee weken geleden van vrijdag op zaterdagnacht om 00.00u vertrokken vanuit het zuiden, om ongeveer 08.00u aangekomen in Solden bij het pension. De Fernpass was druk maar het verkeer stroomde door.

Ontbijten en skiën maar… :)

De ene dag is de andere niet, maar tijdens vakanties en zeker in het weekend is de Fernpass altijd een drama.

Not all who wander are lost

Dat was eens, maar nooit meer. Denk ik ca. 4 uur vertraging door de file in de Fernpass. Het jaar daarop via Zwitserland gereden (kost wat extra, maar was het waard) en het jaar daarop zondag heen, en zondag terug. Levert ook een mooie rustige zaterdag op!

Plaats een reactie