Tussenstop op de route naar Sölden

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden

Hoi allemaal,

Wij gaan met oud & nieuw voor het eerst naar Sölden! We verwachten topdrukte, maar hebben er enorm veel zin in. Nadat we vorig jaar maart een helse heen- en terugreis naar Mayrhofen hebben gehad, hebben we besloten om deze keer al op vrijdag te vertrekken en rond de grens van Oostenrijk een overnachting te boeken. Wat is de beste locatie voor een tussenstop? En hebben jullie misschien zelfs tips voor hotels?

Alvast bedankt :)

Als je de Fernpas neemt kan je eens rond Füssen zoeken. Dat is in ieder geval een mooi startpunt van je zoektocht op bijvoorbeeld Booking.com. Als je daar de kaart-modus gebruikt, ververst hij steeds de mogelijkheden naarmate je de kaart verschuift of zoomt.
Je kan ook rondom Ulm zoeken (iets verder van de Oostenrijkse grens) als je bijvoorbeeld van weer en verkeer wil laten afhangen of je de Fernpas of via Bregenz wil rijden.

Heb al paar keer in Bregenz in Hotel Ibis gezeten tijdens de de week van oud&nieuw. . Auto kan in de parkeerkelder. Meestal kwamen we rond 23 uur daar aan en dan de volgend ochtend rond 7 uur al weg. Dan nog 2 uurtjes rijden naar de wintersport bestemming zodat we de zaterdag al konden skien. Kost wat…maar dan heb je ook wat.

Check eens linksundrechts.com voldoende Hotels langs jullie route.

Groeten, Harald

Wij hebben afgelopen jaar onderweg naar Sölden overnacht in Memmingen in Hotel Weisses Ross en dat is ons goed bevallen. Dan kun je ook nog kiezen of je de route de volgende dag vervolgt via Bregenz of de Fernpass.

*bericht bewerkt door ROKstar op 30 okt 2017 12:55

Een stukje voor Memmingen (85 km) zit een perfect hotel in Giengen an der Brenz (hotel Salzburger Hof). Hier regelmatig vanwege mijn werk geslapen. Prima hotel met uitstekend eten.

In februari dit jaar geslapen in Trofana Tyrol (bij Mils bei Imst). Was voor ons perfect. Direct aan de snelweg en nog maar een klein stukje rijden naar Serfaus. Ondanks dat het direct aan de snelweg lag was het wel erg rustig op de kamer. Ook een goed restaurant.

Reutte is ook een prima optie. Het ligt natuurlijk aan hoe laat je weggaat. Ik ben vorig jaar ook een keer op vrijdag om 6 uur gaan rijden en rond 1 gestopt in Memmingen. Ondanks dat we toen rond kwart over 7 wegreden uit Memmingen toch nog een uur aan vertraging gehad. Dat was wel tijdens de voorjaarsvakantie.

Ik wil op aankomstdag altijd reeds skïen, maar kan steeds pas in de late namiddag vertrekken na een vermoeiende werkdag. (Uit regio Brussel)

Afhankelijk van hoe laat ik kan vertrekken boek ik dan een overnachting in één van de budgethotels aan de luchthaven van Stuttgart, of zoals deze keer bvb. Ibis in Ulm.

Daar hoop ik dan altijd tussen 10 en 11 aan te komen, en dan te slapen net zolang tot wanneer ik opnieuw moet gaan rijden om tegen het openen van de liften op de bestemming te zijn.

Richting Sölden/Pitztal/… komt die timing vaak goed uit om dan nog een tank en ontbijtstop te doen in het tankstation vlak naast de bundesstrasse in Reutte.

Wij zelf pakken altijd Aitrach, maar ik zou vooral op het stuk tussen Ulm en Memmingen iets zoeken. Als er dan gezeur is met de pas kan je de A96 naar Munchen pakken en met iets omrijden alsnog op de bestemming komen … !

De beste locatie voor een tussenstop? Sölden! Dat is lekker dichtbij Sölden. :-)
Serieus, waarom rij je niet op vrijdag meteen door? Tot ca 19 uur is het wel druk op de weg en schiet het niet echt op, maar daarna is het echt rustig en kun je nog 5 uur doorrijden tot middernacht en dan kun je heel wat kilometers maken.

De Fernpass is ook heerlijk rustig 's avonds. Je ziet alleen niet zoveel van de omgeving.

Wij deden tot vorig jaar ook altijd een overnachting onderweg. Echter vorig jaar op vrijdag in een keer naar de bestemming gereden en dat is wel erg relaxt opstaan op zaterdag.

En een gratis tip voor de terugweg: Om 20 uur naar bed, 3:00 opstaan (dus 7 uur geslapen), 3:30 in de auto 12:00 thuis.
Normaal zou dit voor mij niet werken, maar na een week wintersport lukt slapen om 20 uur prima.

*bericht bewerkt door Taan op 30 okt 2017 16:28

En hoe doe je dat dan met inchecken @taan?

In het hotel waar ik naartoe ging (en dit jaar weer ga) staat de eigenaar tot minstens middernacht achter de bar.
Verder heb je ook niet veel nodig toch? een sleutel is genoeg, inchecken kan de volgende ochtend ook wel weer.
Gewoon even navragen wat er mogelijk is.

Ik denk dat dat hoogst uitzonderlijk is @taan. En wat doe je dan bij vertraging?

Ik merkte in mijn zoektocht dat het voor een gezin met 2 kids lastig is om een hotel te vinden… Frankrijk is daar veel meer op berekend met familiekamers in hotels… Uiteindelijk heb ik in Ulm iets gevonden… 5 uurtjes rijden en de dag erna nog 3 uur of zo…

Dan kunnen we vrijdag na school vertrekken en zaterdagmiddag lunchen op de piste… kunnen de kids al wennen en kijken waar ze moeten zijn de dag erna voor de skiles… Het kan maar allemaal geregeld zijn!

In het hotel waar ik naartoe ging (en dit jaar weer ga) staat de eigenaar tot minstens middernacht achter de bar.
Verder heb je ook niet veel nodig toch? een sleutel is genoeg, inchecken kan de volgende ochtend ook wel weer.
Gewoon even navragen wat er mogelijk is.

Taan op 30 okt 2017 16:43

IDD doen wij ook. We geven bij boeken al aan dat we laat zijn en onderweg bellen we nog even. Als ze niet willen wachten is mijn ervaring dat de sleutel op een vooraf afgesproken plek wordt neergelegd. Doe ik al een jaar of 10 zo. Overigens overnacht ik op weg naar Sölden (wel altijd mid maart) in Imst. Dus inderdaad Fernpass al over.

Wij hebben afgelopen jaar onderweg naar Sölden overnacht in Memmingen in Hotel Weisses Ross en dat is ons goed bevallen. Dan kun je ook nog kiezen of je de route de volgende dag vervolgt via Bregenz of de Fernpass.

reinierkleijne op 30 okt 2017 12:54

Voor die kant van Oostenrijk pakken wij ook altijd Memmingen (of in de buurt van), belangrijkste reden is dat je de volgende dag idd nog kan kiezen hoe je de route vervolgd…

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

⛷ dubbele reactie ⛷

*bericht bewerkt door Jeffvdv op 30 okt 2017 21:45

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Gaan wij dit jaar ook doen, maar dagje later. Wij vetrekken zaterdagmiddag, overnachten 200 km voor eindbestemming. Hopen dus zondagochtend de piste op te kunnen. Maar ik vraag mij af, doen jullie de skikleding dan aan vanaf je overnachting? Ons appartement kunnen we pas laat in de middag betrekken.

Klaarleggen en op de parkeerplaats omkleden, dat doe ik in ieder geval. Maar je kan prima je skikleding alvast aandoen en de kachel uitzetten in de auto, net wat jij fijn vindt.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik denk dat dat hoogst uitzonderlijk is @taan. En wat doe je dan bij vertraging?

DrPhil op 30 okt 2017 17:06

Ik houd al rekening met een flinke reistijd, dus veel meer vertraging is onwaarschijnlijk. Daarnaast reserveer ik een hotel dat ik gedurende de reisdag nog kan annuleren. (bijv een Hotel uit de accor groep.) Voor 18:00 uur moet ik dan bepalen of we het gaan redden of niet.

Een hotel met bar is niet hoogst uitzonderlijk, dus ik denk ook niet dat het hoogst uitzonderlijk is dat je tot middernacht nog een sleutel kan krijgen.

Ik denk dat dat hoogst uitzonderlijk is @taan. En wat doe je dan bij vertraging?

DrPhil op 30 okt 2017 17:06

Ik houd al rekening met een flinke reistijd, dus veel meer vertraging is onwaarschijnlijk. Daarnaast reserveer ik een hotel dat ik gedurende de reisdag nog kan annuleren. (bijv een Hotel uit de accor groep.) Voor 18:00 uur moet ik dan bepalen of we het gaan redden of niet.

Een hotel met bar is niet hoogst uitzonderlijk, dus ik denk ook niet dat het hoogst uitzonderlijk is dat je tot middernacht nog een sleutel kan krijgen.

Taan op 31 okt 2017 10:56

Een hotel in Sölden dat je nog dezelfde dag kunt annuleren? In de week van Oud en Nieuw? Welk hotel is dat?
PS. Ik zie een Accor hotel alleen in Innsbruck.

Nee een soort back-up onderweg

Ik denk dat dat hoogst uitzonderlijk is @taan. En wat doe je dan bij vertraging?

DrPhil op 30 okt 2017 17:06

Ik houd al rekening met een flinke reistijd, dus veel meer vertraging is onwaarschijnlijk. Daarnaast reserveer ik een hotel dat ik gedurende de reisdag nog kan annuleren. (bijv een Hotel uit de accor groep.) Voor 18:00 uur moet ik dan bepalen of we het gaan redden of niet.

Een hotel met bar is niet hoogst uitzonderlijk, dus ik denk ook niet dat het hoogst uitzonderlijk is dat je tot middernacht nog een sleutel kan krijgen.

Taan op 31 okt 2017 10:56

Navragen kan altijd, maar in de kerstvakantie moet je ook maar hopen überhaupt een kamer vrij is lijkt mij.

Bedankt nog voor alle tips! We hebben inmiddels een hotel bij Ulm geboekt, zodat we zaterdagochtend kunnen besluiten welke route we verder gaan rijden. En dan hopelijk zaterdag vroeg al de piste op :)

Ulm is prima aan te rijden. Je bent vermoedelijk niet van plan om vrijdagochtend heel vroeg weg te gaan.
Ik zou zaterdagochtend dan wel vroeg vertrekken, en de minste kans op file is via Bregenz.

Persoonlijk ben ik voorstander van wat @Taan noemt… zo ver mogelijk op vrijdag rijden. Een overnachting op de eindbestemming is mij nog niet gelukt aangezien de meeste hotels niet zitten te wachten op één overnachting als ze ook de hele week kunnen verhuren.
Komende voorjaarsvakantie in Imst, met nog 20 minuten rijden naar het Pitztal.

Bedankt nog voor alle tips! We hebben inmiddels een hotel bij Ulm geboekt, zodat we zaterdagochtend kunnen besluiten welke route we verder gaan rijden. En dan hopelijk zaterdag vroeg al de piste op :)

Klaarover op 8 nov 2017 11:46

Ik adviseer ook de route via Bregenz. Anyhow, veel plezier gewenst alvast in Sölden!

Plaats een reactie