Beginners rondje Giggijoch -

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden

Ik zit er aan te denken om met 2 kinderen (2 tot 3 vakanties een week gelest, dus denk aan rustig aan in pizzapunt een wat simpelere piste af) laat in het seizoen naar Sölden af te reizen. Ik lees dat je wat hoger moet blijven, dus als ik naar de kaart kijk dan zie ik een rondje vanaf de Giggijoch richting de Rettenbach Gletscher. Dus ik denk dan aan piste 13, 23, 24, 30, 6 en natuurlijk de blauwe pistes op de Rettenbach zelf (32, 33, 34 en 35).

Ik ben echter nog nooit in Sölden geweest dus kan lastig in schatten hoe ‘blauw’ deze blauwe pistes zijn; zijn deze redelijk simpel of zitten er ook wat pittigere (lees; bijna rode) pistes/stukken in?

Begin de dag eens op Piste 15, deze is wel 300-400 meter breed. Overdag kom je er wel best veel klasjes tegen omdat de piste geen plotselinge dalen heeft. Gletschers zijn beide goed te doen als ze 2-3 weken op de latten hebben gestaan.Piste 38-39 moet je dan wel links aanhouden anders word het een beetje steiler. Dan vliegen ze de parkeerplaats van James bond op.

Ok, dat klinkt inderdaad ook goed.

Ik vraag dit want ik zou het namelijk erg vervelend vinden als al het plezier dat ze hebben opeens omslaat in angst omdat papa en mama zo graag een rondje willen skiën en je daarbij iets tegen komt wat nog te hoog gegrepen is…

Solden is daar een perfecte plaats voor, ben er nu zelf 2x geweest. Solden ligt zo hoog dat je nauwelijks bomen tegen komt, dit is natuurlijk heel fijn voor je zicht. Blauwe pistes hebben in Solden vrij weinig uitdaging. Wel adviseer ik je om niet op het einde van de dag naar de andere dal-lift te skieen. Op het einde van de dag kan het daar redelijk slush zijn en ook veel buckels zijn er dan al ontstaan. Daar vliegen veel kids de lucht in ;).

*bericht bewerkt door Niels89 op 08 jan 2019 13:37

Bedankt voor je reactie… Goed om te weten!

Ik denk dat (gevoelsmatig) 400 meter wat overdreven is, maar daar gaat het niet om. Het idee van o.a. deze piste is helder en dat klopt volgens mij precies met wat ik zoek.

Maar goed; een rondje o.i.d. zou extra fijn zijn, maar dat kunnen we allicht ter plekke uitzoeken.

Piste is inderdaad smaller, het punt waar ze bij elkaar komen (bij 4 minuut ong) daar is het wel mega braad en dus lekker overzichtelijk. Met beginnende kids kun je goed door Solden trekken. Blauw = Blauw

ik ben als absolute beginner in Sölden geweest. Absolute aanrader is inderdaad 15 en daarnaast 13 (wel links aanhouden en enkel begin is wat lastiger), heel breed en je kan altijd steilere stukken vermijden door je weg wat te zoeken. Ik vond de pistes op de gletscher (38/39) een stuk moeilijker wegens ijziger toen. Ook piste 33 vond ik toen wel wat moeilijker ook omdat je er bij een tour al wat later op de dag aankomt. Piste 30 is superleuk maar doe deze vroeg want ze is best een stuk lastiger laat op de dag als er overal buckels zijn. Ik zou persoonlijk dan ook volgende tour maken met de kinderen : 23, 30, eventueel 1a en 6 en dan de 13 (op de 1a moet je wel een stukje zwart kruisen // beide pistes -1a & 6- zijn wel niet zo’n grote meerwaarde meer verbindingspistes). De rode 11 is heel goed te doen als je het eerste stuk (100m ofzo) ‘skipt’ door via de zijkant (13) al een stuk te zakken. Ook de blauwe 8 en 10 zijn leuk, tussen de bomen dat vinden kinderen meestal leuker. Veel plezier !

*bericht bewerkt door pS op 08 jan 2019 15:00

Bedankt! Het is me al duidelijk; in Sölden kun je je met beginners prima vermaken.

Ze kunnen er misschien naar toe skiën via piste 11 deze is rood niet heel moeilijk maar redelijk lang.Maar willen of kunnen ze dat niet ga ook een keer naar de Gaislach (skibus?) vooral piste 2 bij de Heidebahn is leuk en de 8 naar het dal is met zoveel sneeuw erg mooi voor beginners.Ook de blauwe 3 a 3b naar De wasserkarlift is mooi of de 10 verder naar het dal. Ik zou met beginners de dal afdalingen wat eerder doen in de middag ivm drukte. Dit geld ook voor piste 30 vanaf de gletsjer.

Plaats een reactie