Mei vakantie in Solden

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden - Ötztal Arena

In de Mei vakantie gaan we nog een weekje naar Solden, de laatste sneeuw meepakken. Ik ben er wel eens vaker geweest, maar vraag me nu af of je met een kind van 2 jaar kan sleeen op de gletsjer? (dus met de auto naar boven) Ik bedoel dan natuurlijk niet met de gondel omhoog maar rondom het restaurant zegmaar.
Ik meen me te herinneren dat ik geen kindjes met een slee bezig heb gezien toen ik er was. Ik denk nl dat ter hoogte van de Giggijoch de sneeuw te nat zal zijn om hem te laten klooien in de sneeuw daar?

Graag jullie reacties.

Sleetje rijden op het gecontroleerde deel van de gletsjer kan best. Een beetje onderaan en aan de rand zodat er niet opeens wat skiërs/snowboarders overheen komen vliegen.

De delen van de gletsjer die afgezet zijn zou ik niet doen, het is nooit prettig je kind opeens in een spleet te zien verdwijnen…
Vergis je niet: zodra je onder het touw doorgaat zit je in de gevarenzone.

Ik heb met klimcursussen op de Rettenbach er genoeg in een spleet zien verdwijnen op maar een paar meter naast de piste.
Zo lijkt het een lekker stukje sneeuw en opeens is er één groot gat waar iemand doorheen gezakt was.
En dat was dan in een met touw gezekerde situatie.

Kan ik trouwens iedereen aanbevelen: klimcursus van NKBV in het Otztal. Standplaats voor de beginnerscursussen is Vent, vandaaruit wordt er in de regio geklommen en geoefend op de gletsjer.

we willen gaan skien 1ste week mei in solden is het dan nog gezellig?

Hangt er vanaf met wie je gaat.

@Feenstra, persoonlijk zou ik dan kiezen voor de Stubaier gletsjer. Het dorp Solden zelf is behoorlijk ‘dood’ in mei, dus één van de troeven van Solden valt daarbij weg. Bijkomend sluit het gebied regelmatig enkele liften op de gletsjer in het naseizoen.

Op de Stubaier heb je meer pistes, over het algemeen hoger gelegen en momenteel nog bakken sneeuw.

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Klopt. In Stubai ligt nu nog 4 meter of zo.
Neustift is ook best een aardig dorpje en tussen het dorp en de gletsjer ligt een absoluut tophotel: Hotel Bergcristall.

Hotel Bergcristall is inderdaad top, hele goede prijs/kwaliteit verhouding en vriendelijke lui. Afgelopen november geweest.
Zowel voor de gletsjer als Neustift is de bus/auto nodig.
Voordeel van Stubai vind ik ook nog dat het redelijk direct aan de (Brenner)snelweg ligt.
Bij het dalstation, in de sportzaak, hele mooie skilockers.
Veel plezier!

null

null

null

Geef je fouten toe voordat een ander ze overdrijft.

Juist Marcel, mooie foto’s trouwens.
Al jaren is de eerste kerstkaart die hier ieder jaar weer binnenkomt van Bergcristall.

Plaats een reactie