semi beginner

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden - Ötztal Arena

Hallo allemaal, als semi beginner ga ik in februari een week naar solden, nu lees ik veel verschillende verhalen over het wel-niet geschikt zijn voor beginners. Op de gletsjers geloof ik dat het wel te doen is, maar de dalafdaling maak ik me meer zorgen om, is deze wel-redelijk-niet te doen voor iemand die wel overeind kan blijven maar niet van steile (donker rood) pistes wil?
Mijn ervaring is flaine, gerlos en westendorf…

Alvast bedankt voor jullie reactie!

De dalafdaling op de gigijoch is pittig, vooral het laatste stuk. op de gaislachkogel is deze een stuk eenvoudiger.

Gigijoch is wel te doen, de zwarte naar beneden is ook niet zo heel moeilijk. Wat Christiaan zegt, die naar de Gaislachkogelbahn is een stuk eenvoudiger.

Op de Tiefenbach kun je heerlijk skien, een hele fijne blauwe piste, Op de Rettenbach heb je het eerste stuk ook een erg mooie blauwe tot het middelstation daarna gaat deze over op zwart (die wel pittig is).

En anders kan je altijd nog met de gondel naar beneden toch? Heb dit in veel gebieden vaak genoeg gezien, dat mensen niet aan het einde van de dag nog een drukke, lastige dalafdaling willen doen.

Als je rood niet lekker vindt gaan dan…Gewoon lekker blauw pakken op de gletsjers en met de gondel naar beneden aan het eind van de dag. Lekker relaxed!

als je de 110 rood in westendorf gedaan hebt. kun je in solden ook makkelijk naar beneden.

Aan het einde van de dag is de dalafdaling wat lastiger dan in de ochtend. Vooral door de bulten en de overbevolking aan mensen die niet kunnen skiën, wat overigens ook erg irritant is. Mocht je de uitdaging niet aandurven kan je altijd de makkelijke route kiezen (met de gondel naar beneden).

Als je in de loop van de namiddag richting de gaislachkogel skied en meer bepaald naar het stukje boden de gaislachalm is het goed gedoen. Dit gedeelte van het gebied is in veel gevallen het rustigste. De rode 2 om af te sluiten, dan nog een pintje op het terras van de lople alm en enkele borrels met de eigenaar. Daarna is het echt rustig naar beneden glijden zo rond een uur of 18 …

Bedankt voor de reacties! Ik ben vanmiddag even wezen shoppen en heb nieuwe ski’s aangeschaft, die beter bij mij passen, ik had oude carve ski’s die nog in een punt liepen, nu mooie ronde Salomon’s uitgezocht, ik ben toch van plan nog een dag of 3 lessen te nemen, wie kan mij een goede tip geven? Neem aan dat er ook klasjes zijn die niet bij het begin beginnen. Dus eigenlijk iets om aan mijn bochten te werken zodat ook wat lastigere afdalingen mogelijk worden…

In Sölden gaan er een hoop mensen ook met de gondel naar beneden. De piste is wel te doen (je hebt volgens mij minimaal 3 weken ervaring aan je post te zien). Wel kan het erg druk zijn in de vakantieperiode. Mijn vrouw is er ook wel enkele keren helemaal naar beneden geweest en speelt altijd op safe. Je hoeft je er echt geen zorgen om te maken.

Als je beginner bent en echt op blauwe pistes wil skien de hele dag, heb je 2 mooie opties:

Ofwel kun je in Solden 's ochtends de gondel aan de Giggijoch nemen en de hele dag op het Giggijoch plateau blijven. Je hebt hier verschillende brede pistes die je kan uitproberen. Gaat het ‘lekker’ en wil je toch eens een keertje een rode doen, neem dan piste 11 (wat mij betreft de beste piste van het gebied)

Ofwel kun je de gondel aan de Giggijoch nemen, vervolgens de Silberbrunnl richting Rotkogl, en daar afdalen richting Einzeiger. Daar neem je de zetellift, daarna de Golden Gate to the Gletscher. Daar aangekomen neem je meteen de Schwarze Schneid 1+2 en ski je het tunneltje door naar de Tiefenbach. Daar heb je een blauwe waar je je echt de hele dag prima kunt vermaken. Om terug te keren hoef je ook nergens rode pistes te nemen. De tocht naar de gletsjer duurt wel even, maar is zelfs voor beginners absoluut de moeite waard.

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Sta wel op tijd op; na 08.45 uur lopen de wachttijden bij de gondel snel op.

Thnx kristof, zat even op pisteplan te kijken maar dat ga ik zeker doen dan! maar wat ik bedoel qua rood is dat ik bijvoorbeeld de dal afdaling naar Gerlos wel te doen vind en de dalafdaling van hoog brixen i.t naar de gondel richting Westendorf een
regelrechte ramp vanaf de versmalling

Update! na 5 dagen skieen hier kan ik maar 1 ding zeggen…fantastisch! @Kristoff de 11 is inderdaad een heerlijke piste zeg. Vind trouwens alle rode piste’s erg goed te doen. Heb inmiddels de Big 3 alledrie gehad waarvan ik de afdaling van de Gaislach fantastich vond! Denk dat ik rond 85% van alle blauwe en rode piste’s wel gehad heb…Alleen eerste stukje zwart dalafdaling Gigijoch vind ik lastig. Voor de rest alles prina te doen…Gister als allereerste spoor mogen maken van de Schwartze Sneide…

Ook mijn favoriete piste is de 11. En Rene, nu nog een afdaling naar de Löple alm. Doe Herman de groeten en drink niet teveel Löplegeist!!

Skiën. What else.

Als je beginner bent en echt op blauwe pistes wil skien de hele dag, heb je 2 mooie opties:

Ofwel kun je in Solden 's ochtends de gondel aan de Giggijoch nemen en de hele dag op het Giggijoch plateau blijven. Je hebt hier verschillende brede pistes die je kan uitproberen. Gaat het ‘lekker’ en wil je toch eens een keertje een rode doen, neem dan piste 11 (wat mij betreft de beste piste van het gebied)

Ofwel kun je de gondel aan de Giggijoch nemen, vervolgens de Silberbrunnl richting Rotkogl, en daar afdalen richting Einzeiger. Daar neem je de zetellift, daarna de Golden Gate to the Gletscher. Daar aangekomen neem je meteen de Schwarze Schneid 1+2 en ski je het tunneltje door naar de Tiefenbach. Daar heb je een blauwe waar je je echt de hele dag prima kunt vermaken. Om terug te keren hoef je ook nergens rode pistes te nemen. De tocht naar de gletsjer duurt wel even, maar is zelfs voor beginners absoluut de moeite waard.

Kristof op 6 okt. 2012 00:19

Je zegt dat je om van Tiefenbach terug te keren naar Giggijoch dat via enkel blauw kan doen??

Plaats een reactie