Solden, Mayrhofen of Kirchberg?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden - Ötztal Arena

Hi wintersporters,

Ik zoek voor een groep vrienden (gem. leeftijd 21) een skigebied dat moet voldoen aan de volgende zaken (op prioriteit geselecteerd):

  • Sneeuwzeker (tijdens kerst)
  • Goede apres ski
  • Niet gruwelijk duur (oostenrijk)
  • Uitdagende pistes
  • Off piste
  • Beginnersmogelijkheden

Heb al wat rondgekeken en kom niet uit de keuze tussen Solden, Kirchberg en Mayrhofen. Of moet het toch een ander gebied worden? Zouden degene die hier geweest zijn mij kunnen helpen?

Gr. Freek

Dan blijft solden over…
kirchberg niet super sneeuwzeker… mayrhofen geen dalafdaling, geen eweldi gebied… andere mogelijkheden serfau-fiss-ladis of ischgl (misschien we weer wat duurder)… konigslteien/ gerlos een mooi optie… saalbach/hinterglmm leuk (maar ook niet super sneewzeker)

De combinatie "Off Piste" en "beginnersmogelijkheden" brengt bij mij aardig wat vragen op… geen goede combo in ieder geval dus mochten jullie nog beginners zijn. Doe jezelf en heel wat andere een plezier en waag je nog niet aan offpiste.

Verder is er vorige week nog een topic geweest “Solden of Mayrhofen”, ik zou als ik jou was daar al wat info uit winnen ;) https://www.wintersport.nl/forum/topic/67515

Sölden!

Dankjewel allen! De groep bestaat uit ervaren skiers en onervaren skiers dus is verdeeld.
De keuze wordt Solden! We zoeken nog een goedkoop appartement in Solden of wellicht in Langenfeld (wanneer noodzakelijk). Suggesties? Dank.
Gr. Freek

Dankjewel allen! De groep bestaat uit ervaren skiers en onervaren skiers dus is verdeeld.
De keuze wordt Solden! We zoeken nog een goedkoop appartement in Solden of wellicht in Langenfeld (wanneer noodzakelijk). Suggesties? Dank.
Gr. Freek

Gast248 op 7 okt. 2012 16:15

kijk eens op solden.com daar kan je van alles vinden van goed koop tot iets duurder,bij langenfeld moet je alleen erg hebben wanneer de bus gaat rijd maar toto 17:00 uur meen ik te herinneren of met je eigen vervoer ongv half uurtje naar langefeld van af solden

Solden heeft ook veel appartementen op booking.com staan.

Met de auto is Längenfeld-Sölden een kwartier. Met de bus ietsje langer. De bus gaat van ongeveer 8 tot 8. Längenfeld is meestal wel goedkoper dan Sölden.

het toeristenburo van Sölden kunnen je hierin ook verder helpen, zij kunnen ook nagaan waar nog iets vrij is. Tevens kun je op de website zelf zoeken via wwww.oetztal.com
veel plezier!

http://www.sieglinde.at/

Dit! Geweldige ervaring geweest, met gratis toegang tot sauna’s en zwembaden iets verderop in het dorp (wat natuurlijk echt heerlijk is! 2 dagen après, 1 dag sauna!). En op een eindje rijden ligt: http://www.aqua-dome.at/xxl/_lang/nl/index.html (in Längenfeld), wat echt een aanrader is. Lig je in van die warme zoutbaden of wat dan ook tegen de besneeuwde bergen aan te kijken… WAUW!!!

Daarbij: Sölden is qua skipas en restaurants e.d. goedkoper dan Kirchberg, en dan is het ook nog eens allemaal nieuwer/mooier, qua skiliften. Nu al weer zin in, maar net een kleine van 4 weken nu, dus waarschijnlijk pas over anderhalf jaar weer het board onder de voeten…

Ja, Aqua Dome in Längenfeld is echt heerlijk! Ik sla geen jaar over!

In Sölden zelf kun je ook prima een niet al te dure accomodatie vinden. Wij hebben net een paar dagen via booking.com geboekt in Sölden.

Klopt! Veel mensen denken dat het daar duurder is maar de prijzen in Sölden zelf vallen ook wel mee.
In Längenfeld kun je ook duur én geodkoop zitten. Dat ligt helemaal aan jezelf.

misschien heel wat anders dan je voorstelde maar gerlos,koningsleiten?
ben zelf ook 21jaar en ga voor de 4e keer met 10 gasten van deze leeftijd naar gerlos/koningsleiten
gekkehuis daar maar veel NLers

Plaats een reactie