Gigijoch of Gaislachkoglbahn

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden - Ötztal Arena

Ik ga rond kerst met 3 vrienden naar Solden, ben hier zelf al eerder geweest. Zelf ging ik altijd met de giggijoch omhoog en bleef ik een beetje aan die kant van de berg hangen. Dit was vooral omdat ik toen nog beginnend snowboarder was en de giggijoch dan voldoende is. Ook kan ik mij herinneren dat bij de gaislachkoglbahn het parkeren met de auto vrij beperkt is.(klopt dit?)

Kortom; Welke lift de berg op nemen jullie ?

Zowel bij de Giggijoch gondel als bij de Gaislach gondel zijn ruime parkeerplaatsen en parkeergarage’s. Maar met de kerst is het hier natuurlijk wel superdruk. Zou je niet beter de skibus nemen?

Skiën. What else.

Ik neem de gaislachkoglbahn, meestal wat rustiger in de ochtend. Ik verblijf ook naast de piste richting deze lift dus dat is super handig.

Ben je mijn buurman als je in Sölden bent? Ik woon in Ausserwald en kan ook zo bij de Gaislach komen…

Skiën. What else.

@John zitten in Haus Leni, dat is wel aardig in de buurt lijkt me :-)

Prima lokatie! Vraag aan de eigenaar maar een dagje skiles. Is 4 x wereldkampioen geweest…

Skiën. What else.

@Son, ik verblijf meestal aan het dalstation van de Giggijoch omdat daar iets meer te beleven is aan het einde van de dag dan aan de Gaislach. Maar overdag maken we heel vaak de oversteek naar de pistes op de Gaislach omdat die nu eenmaal rustiger en naar mijn gevoel ietsje uitdagender zijn.

Je kunt ook de skibus nemen van de twee dalstations naar elkaar, die is gratis en je bent er op enkele minuten. Vind je vroeg vertrekken niet erg, neem dan voor 8u30 (open vanaf 8u) de Giggijoch gondel. Als je daarna toekomt, heb je kans op een stevige wachtrij. Bij de Gaislach heb je hier door de nieuwe liften ietsje minder last van (dus als je wat later wil vertrekken, neem je beter de Gaislach).

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Wat ik wel een nadeel vind als je bij de gaislach bent is dat er in de vakantie vaak lange rijen 's ochtends staan bij de Langeggbahn om naar de andere kant te kunnen

Afhankelijk van waar je verblijft kan je ook de DSB Mittelstation nemen naar de Gaislach. Parkeren bij Rauthalm en daar omhoog.

Skiën. What else.

@John…Klopt ik had het al gelezen, hebben nog wel een aantal beginners die wat les kunnen gebruiken bij ons.

Bedankt voor alle reacties!:)

Skibus is zeker een optie, mijn appartement zit in de buurt van giggijoch. Ik weet van de vorige keer inderdaad dat voor 8:30 aanwezig zijn bij de giggijoch wel aan te raden is.

Ik moet mijn snowboard nog laten slijpen, iemand tips welke winkels daar goede service in verlenen?
Voor mijn vrienden die een snowboard willen huren ook nog tips?

http://www.skiaktiv.at , direct naast Hotel Bergland. Goed qua prijs en goed qua service!

Skiën. What else.

Wij logeren vanaf de 20ste in Sporthütte Fiegl, nog een beetje aftellen … :-)
Nog uitkijken hoe we dan best naar de skischool gaan met zoontje … en die wil zeker een Nederlandstalige juf of meester …
Dit jaar zitten we dus aan de Gaislach vorig jaar aan de Gigijoch …

Is 08.30 uur overigens een aanrader voor het gehele seizoen?

Nee hoor, afhankelijk van welke periode je in Slden bent kan je ook later omhoog gaan. Zoals ik al eerder zei kan je ook vanaf Rauthalm (stoeltjeslift A15 Mittelstation) omhoog en je kan er met de gratis skibus komen, daar was gisteren en vandaag bijna niemand. Maar in de vakantieperiodes is het nou eenmaal erg druk, niet alleen hier maar bij de meeste grote skigebieden.

Skiën. What else.

Thnx! We gaan 12 januari richting Solden… Op tijd naar boven is wel de bedoeling, maar gebonden zijn aan een tijdstip houd ik niet zo van. Blijft immers vakantie :-)

Thnx! We gaan 12 januari richting Solden… Op tijd naar boven is wel de bedoeling, maar gebonden zijn aan een tijdstip houd ik niet zo van. Blijft immers vakantie :-)

Gast879 op 29 dec. 2012 10:41

hee gast 879

dan zijn wij er ook
met hoeveel zijn jullie en gaan jullie ook nog andere dingen doen dan skien ?

Hoi iedereen,

Aangezien er hier nogal wat kenners zitten als het om Solden gaat heb ik even een vraagje.

Ik ga binnenkort voor de 1e keer naar Solden, wij zitten in een pension in de buurt van de Gigijoch. Ik heb eigen schoenen gekocht vorig jaar en ben nu op zoek naar een verhuurshop van skis in de buurt van talstation Gigijoch. Nu zag ik dat er een paar verhuurshops zitten, namelijk Sunup Sports Talstation, Intersport en Sport 2000 o.a... Waar kan ik online het beste materiaal huren? Wat is jullie ervaring met de service en kwaliteit van de skis? Ik vraag dit omdat ik in andere gebieden heb gemerkt dat er nogal een verschil zit in de kwaliteit en service van de shops.

Alvast bedankt voor jullie antwoord ;-)

hallo gast 038

persoonlijk denk ik dat je het beste zelf naar de winkel kan gaan ipv online bestellen
dan kan je precies zeggen wat je wensen zijn en kan je gepast advies krijgen.
dan weet je ook of de service goed is en de kwaliteit heb je verschillende keuzes in.
zelf huur ik altijd mijn spullen in een dorpje buiten het centrum omdat het daar veel minder druk is en de mensen daar naar mijn idee meer de tijd voor je nemen.
maar dat is iets persoonlijks.
hoop dat je hier wat aan hebt.
over het online boeken kan ik je helaas weinig vertellen
succes in ieder geval

Intersport Glanzer! Als je voor de ingang van de Giggijochlift staat dan is het links voor je. Naar binnen, trap af naar beneden en haal daar maar je spullen. Ik haal daar regelmatig een ander boardje om te testen. Voor iedereen die aan de Gaislachkant zit, dan ga je naar Skiaktiv, direct naast Hotel Bergland.

Skiën. What else.

Oeps! Vergeten in te loggen vanochtend. Gast 879 was ik…

Wat we nog meer gaan doen? Schnitzel eten en Erdinger drinken!

Verhuurtips ga ik ook onthouden. Dank!

Haha daar is niks mis mee. Wie weet tot op de piste of in almrausch

Wij hebben goede ervaringen met sport4you en dan vooral het filiaal aan de Gaislachkogel maar er zijn er een stuk of 3 in Sölden.
Daar is Guus ook geweest.

Vanaf de Gigijoch kun je sneller door richting de Rettenbach gletsjer. Ook voor de iets minder ervaren skier/boarden kan je je daar prima verrmaken!!
(gedeeltelijk) off topic… @John Solden. Als local/kenner :) Wat is er ooit gebeurd met die apres ski tent Hinterherr (dacht ik). Ene jaar volop feest, dansen op de bar etc, jaar erna een of andere foute tent en geen mens meer binnen…?? Zat vanaf de Gigijoch de dorpsstraat inlopen en dan kort daarna aan de linkerzijde.

Aequilater Nubila

Ik zeg ook… Intersport!!

Wij hebben ook goede ervaringen met sport4you het filiaal aan de Gaislachkogel (kerst 2011) dit jaar (kerst 2012) was het Sporthütte Fiegl (hoofdzetel), de service was minder …

@ Winterwonderland.

Ja, Solden is in de afgelopen 30 jaar enorm veranderd. Van gemoedelijk Oostenrijks skidorp met een leuk skigebied naar een erg commercieel dorp met bijbehorend skigebied en iedereen gaat voor de big Euros die door de Russen grof betaald worden.

Leuke en originele apres ski bars zoals Hinterher, Bierhimml, Wunderbar, de oude en enige originele Apres Ski Club tegenover Hotel Bergland (nu Black&Orange) zijn allemaal vervangen door new style bars, meer lounge. En meer Euros.

Het is begonnen toen Hotel Liebe Sonne werd gebouwd door een niet ander te noemen familie uit Solden. Die bezat ook de eerder genoemde lokalen en hebben ze omgebouwd tot bars die meer opbrengen. Denken ze.

Je hebt nu ook bars als Rodelhuette, Hasenhutte, Mirage, Kuhstall etc.

Ieder zijn meug. Ik hou het lekker bij Phillip.

Skiën. What else.

@John Sölden

Toevallig ben ik dit seizoen werkzaam voor de niet nader te noemen familie! Je noemt precies de lokalen op die niet van hen zijn. Hotel Liebe Sonne, Schirmbar, Fire & Ice en Almrausch behoren tot deze familie en lijken mij toch leuke en originele après skibars!

Of zit ik er volgens jou toch naast?

@ Winterwonderland.
Leuke en originele apres ski bars zoals Hinterher, Bierhimml, Wunderbar, de oude en enige originele Apres Ski Club tegenover Hotel Bergland (nu Black&Orange) zijn allemaal vervangen door new style bars, meer lounge. En meer Euros.
[/post]

Deze bedoel ik dus, de andere van de website http://www.apresskisoelden.at die zijn van jouw werkgever.

Ik kom vanmiddag even een biertje doen bij je.

Skiën. What else.

Plaats een reactie