Ervaringen met skigebied Oetz?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden - Ötztal Arena

Binnenkort vertrek ik voor een lang weekend richting Sölden, aangezien ik het altijd leuk vind om weer een skigebied van het lijstje te kunnen kruisen heb ik het idee om de eerste (halve) dag in Oetz te gaan skiën (ook financieel aantrekkelijk qua liftpas).

Heeft iemand ervaringen met dit kleine skigebiedje? (7 liften). Lijkt erg boomrijk te zijn (een plus wat mij betreft), hoe zijn de pistes qua afwisseling?

Kortom; is het de moeite waard of beter doorrijden naar Sölden?
p.s. Skigebiedkaartje staat niet op Wintersporters.nl?

null

Let it snow!

Goeie vriendin van me gaat er ieder jaar naartoe. Niet te druk gebied met vooral voor beginners goede pistes. Ik denk wel dat de pistes niet allemaal naar de zon gericht zijn waardoor ze in januari wat minder papperig worden, maar dat kan ik enkel beoordelen op basis van de orientatie op de skimap. Verwacht geen gebied als Solden, maar mij lijkt het wel eens een tof gebied om een dagje te gaan skien (net zoals ik vorig jaar ook de Sonnenkopf ontdekt heb in de schaduw van St. Anton)

Oetz zelf is ook helemaal niet druk als dorp. Ze maken ook werk van een verbinding naar Kuhtai, nu moet je daar nog de bus voor nemen.

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

@Kristof: Zo kwam ik vorig jaar in Sainte Foy terecht onder de rook van Tignes en Les Arcs… Wat een pareltje, klein maar fijn! Daarom benieuwd of dit vergelijkbaar is :) Maar jij bent dus enthousiast op basis van wat je hebt gehoord!

Let it snow!

Het is een klein maar compleet gebied.
Ik heb er een paar jaar leren skien (familie woont er in de buurt).

Na een aantal jaren er weer geweest, oké, de pistes zijn niet van topniveau kwa moeilijkheid maar wel heel relaxed.
Helaas geen dalafdaling naar oetz, wel naar ochsengarten. Vanaf ochsengarten kun je met de skibus in een paar minuten naar kuhtai, wat ook met de Skipas kan.

Zelf heb ik goede herinneringen aan dit gebied, hoewel je het na een dag (als gevorderde snelheidsmonster) wel weer gezien hebt.

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Dat is wel interessant; in 8 minuutjes ben je inderdaad in Kuhtai… Nog een skigebied afstrepen :) haha. Afhankelijk van het weer (schijnt nogal een koud gebied te zijn) is dat eventueel nog wel te doen om die erbij te pakken. Jammer dat er geen dalafdaling is naar Oetz, persoonlijk nogal hekel aan om met de lift terug te moeten.Als je het kaartje zo bekijkt lijkt het ook helemaal zo ver niet meer om de rest naar beneden te skiën…

Let it snow!

De dalafdaling is niet mogelijk omdat het te steil is, het kaartje geeft een vertekend beeld. Check Google maps maar eens…

Kuhtai is voornamelijk snachts erg koud vanwege de hoogte. Mja, dan ben je er niet daar ;)

fijne site hè, dat wintersport.nl?

in kuthai kun je ook avond skien. Het is nog een beste afdaling qua lengte

May the ski force be with you !!

Let er wel op dat het in de weekenden vaak erg druk is bij de parkeerplaats van de Acherkoglbahn.

Skiën. What else.

Ik ben van plan om daar vrijdag te gaan dus dan zit ik veilig. Thanks!

Let it snow!

Plaats een reactie