Na 12 jaar St Anton: wat nu? tips welkom!!

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Anton am Arlberg

na 12 jaar St Anton willen we ( mannen "rond de 40" ) wel eens wat anders…Ik hoor Sölden, Ischgl, Saalbach…wat zou het moeten worden en waarom?
Waar is de ideale combi van Ski en Apres ski nog meer te vinden??
thx alvast!
(9-13 maart a.s., info over accomodatie ook nog welkom!).

In maart zou ik gaan voor Ischgl (daar kan ik overigens hotel Shlosshof aanraden, 5 minuutjes stappen naar de lift en skiën kan je tot aan de deur) of Sölden, Saalbach ligt wat lager en daar ben je dus minder zeker van goede sneeuw.
Verder:

  • als je eigen vervoer hebt ter plaatse Zillertal
  • als de après ski ook wat rustiger mag: Serfaus/Fiss

ben het met gast 016 eens, wil je een iets rustigere apres ski dan zou ik serfaus eens proberen. ligt gemiddeld minder sneeuw maar heb in de laatste 8 jaar nog nooit niet kunnen skieen, we gaan altijd in de periode eind feb of begin maart. daarvoor jaren naar st anton, ook mooi maar ik vind serfaus mooier, ook rustiger en relaxter op de pistes

Wij zijn met een groep van 30-40ers de laatste jaren steeds in Solden geweest. Prima plek…! Zowel het gebied is prima, zeker ook met de gletsjers in de buurt, alsook de apres ski die je in alle vormen vindt en die vaak al in de bars op de piste begint. Later kan je ook nog het plaatselijke nachtleven induiken mocht je dat willen. Ik vind Solden ook nog een stuk authentieker dan Ischgl wat wij wel konden apprecieren… Trouwens, wij gaan volgende week nu voor het eerst naar Sankt Anton… enkele goeie tips ? Veel plezier alvast

Het eerste wat in me op komt is Solden: 2 gletsjers, levendige appres-ski, meer dan genoeg piste km’s en lange afdalingen. Wat wil je meer?

Voor mij betekent appres-ski een pilsje pakken gelijk na het skieen. Een bruisende nachtleven vind ik zelf niet zo boeiend …

-Saalbach: laag gelegen en meer dan de helft op het Zuiden, ik zou het niet doen in maart. Vergeleken met St.Anton lijkt het hele skigebied bovendien een grote oefenweide.

-Ischgl: het jongere, en een tikje ordinaire new rich broertje van St.Anton. Wel goede sneeuw

-Solden ken ik niet, maar staat minder hoog aangeschreven dan St.Anton en Ischgl.

Denk dat ik gewoon in St.Anton zou blijven ;-)

Dan denk ik dat ischgl voor jou de beste keuze is.
Dat is denk ik het enige gebied dat een beetje kan wedijveren met sankt anton.
Zowel op het gebied qau skien terwijl de apresski er zelfs mischien iets beter is.

Dan zou ik voor Ischgl kiezen. Ik ben ook in solden geweest, zo fantastisch vindt ik dat gebied niet. (mijn mening) Het is zeker niet te vergelijken met St Anton. De belangrijkste reden is dat het gebied lang niet zo uitgestrekt is zoals St Anton of Ischgl, los van de piste km-ers die ook minder zijn. Daarnaast zijn er veel liften nodig om bij de gletscher te komen met alleen maar hele korte pistes. De gletscher zelf is ook niet zo spectacu. Verder Zwart is heel lafjes. Offpiste is wel goed alleen het gebeid pakt relatief weinig sneeuw het ligt namelijk op de hoofdkam van de alpen.
Toch is het wel sneeuwzeker voor om te skien vanwege de hoge ligging, maar vaak poeder skien zoals in St Anton is daar een stuk minder. Ischgl is wel uitgestrekter, meer liften, meer terrein, meer dumps en heeft een compacter dorp. Als je naar het dal skiet op een plein uitkomt met apresski tenten. Onmogelijk om geen biertje te pakken.

Ik vindt Ischgl pesroonlijk leuker dan Stanton (minder poederstress) echter kan ik het me ook goed voorstellen dat wat Gast 542 stelt: lekker in St Anton blijven wel eens voor jullie groep kan gelden.

Na 12 jaar Sankt Anton wordt het wel tijd voor wat anders. Er zijn zoveel mooie gebieden in Oostenrijk!

-Ischgl: het jongere, en een tikje ordinaire new rich broertje van St.Anton. Wel goede sneeuw

Gast542 op 21 feb. 2013 10:42

Ischgl ordinair? Ben nog niet in St-Anton geweest, maar als je Ischgl ordinair vindt moet St-Anton wel St-Tropez x 10 zijn?

  • Saalbach: leuk maar risico in maart wanneer het een mindere winter is. Heb er ooit begin maart in de regen geskied, en heel wat groene/bruine plekken tussen de pistes.

  • Ischgl: supersneeuwzeker, goeie en veelzijdige après-ski, voor ieder wat wils en een veelzijdig publiek.

  • Solden: iets kleiner qua skigebied, ook sneeuwzeker (zeker met de gletsjer), qua après-ski ook leuk, het dorp zelf is wel minder leuk dan Saalbach en Ischgl (eigenlijk een lange drukke straat met daarrond hotels, resto’s en winkels.

Ik zou Ischgl doen, zeker met een groep mannen de beste keuze imo.

@Denis: St.Tropez is ook heel erg new rich-ordinair.
St.Anton (en Lech) zijn ook mondain, maar ingetogener en sportiever dan Ischgl.
Veel russen en foute rijke duitsers, en Jordaan-Amsterdammers in Ischgl

Zonder twijfelen : ISCHGL…

Ischgl is zoveel uitgebreider als Sölden, en het klopt als je naar de gletcher wil, je zeer lang in de lift zit , en de Apres ski is zeer levendig en keuze ‘zat’ voor ieders wat wil. Verder is het skigebied het modernste wat je in Oostenrijk kan vinden. Het gebied is heel compact ,maar telt nog steeds 238 km pistes, je bent overal zeer kortbij en zeer snel aan de andere kant van het gebied.

En Ischgl ‘chick’, ja Ok, maar St-Anton is mijns inziens nog veel chicker. Ben in alle hogervernoemde gebieden geweest (Saalbach,St-Anton,Sölden en Ischgl). Niet twijfelen : Ischgl !

Ischgl.

Ben zelf in st. Anton geweest en 6x in Ischgl, zeker Ischgl. Persoonlijk vind ik Ischgl beter dan st. Anton.

Ook verschillende malen solden en SH geweest, kan beiden niet tippen aan Ischg of st. Antonl! Sowieso is solden een verschrikkelijk lelijk dorp met die snelweg die het dorp in 2-en splitst, SH niet zo sneeuwzeker, en volgens mij ben ik de enige nederlander die het gebied ook niet ze geweldig vind.

Wij zijn met een groep van 30-40ers de laatste jaren steeds in Solden geweest. Prima plek…! Zowel het gebied is prima, zeker ook met de gletsjers in de buurt, alsook de apres ski die je in alle vormen vindt en die vaak al in de bars op de piste begint. Later kan je ook nog het plaatselijke nachtleven induiken mocht je dat willen. Ik vind Solden ook nog een stuk authentieker dan Ischgl wat wij wel konden apprecieren… Trouwens, wij gaan volgende week nu voor het eerst naar Sankt Anton… enkele goeie tips ? Veel plezier alvast

Gast097 op 21 feb. 2013 09:11

Tips mbt St Anton…je moet het gewoon ervaren! We gaan niet voor niets al 12 jaar…maar ok,
Pistes: voor de minder ervaren skieers zijn sommige skiroutes (herkenbaar aan de rode stippellijntjes op de piste kaart en de geruite piste nummers bordjes ipv ronde) geen aanrader. Als je de Rendle baan neemt (gondel naar piste aan de andere kant van de weg), kom je bij het funpark. Tevens leuke pistes daar. Dat is leuk voor in de ochtend. Daarna weer afdalen naar de weg, dan kom je halverwege nog een goede lunch tent tegen. s’ Middags naar de Valluga (hoogste punt), vanaf daar veel afdalingen mogelijk. Om een uur of 3 Blauw 1 weer terug naar het dorp. Bijna beneden kom je diverse apres ski tenten tegen, met als hoogtepunt…De Mooserwirt! 15.30u: Europe, the final countdown (ja, echt al 12 jaar en waarschijnlijk al langer…), met DJ Gerhard apres ski tot 20u. Als je niet van de drukte houdt, drink dan eerste even wat bij de Kaminstube, net iets boven de Mooserwirt. Kan je altijd nog even afzakken rond 18u, dan is het daar al wat rustiger. Om 20u gaat iedereen met zn zatte kop nog de laatste paar honder meter naar beneden skieen, boarden, glijden, lopen…moet je meegemaakt hebben! Dagje naar Lech voor de afwisseling is zeker aan te raden, ook mooie pistes.
Nachtleven: De Postkeller.
Veel plezier, we lezen hier wel hoe het was!

Met dezelfde pas kan je ook van Zurs naar Lech skieen. Super route. Lech is ook heerlijk.
Dus Combi Anton/Lech staat bij mij op 1

Plaats een reactie