waarheen? St Anton, zürs, Stuben of Lech

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Anton am Arlberg

@ken005: €150 is niet in de schoolvakanties, wel in het centrum. €120 voor appartement was vorige week. Maar ben altijd op zoek naar goede adresjes in St. Anton. Mag eventueel ook per PM.

V700 op 21 mrt. 2014 22:11

Is dit 150 € en 120 € per persoon per nacht? Want 75 € en 60 € per persoon per nacht in het centrum in toch best betaalbaar in skioorden als St-Anton en Lech.
Zal eens de adressen posten die ik in het verleden al bezocht heb… (verspreid over 14 jaar)

Gelden deze prijzen ook voor de nieuwjaarsperiode? Of is het dan ietsje goedkoper als in de carnavalsweek. Is de nieuwjaarsperiode in deze streek ook een heel druk bezette periode?

Er zouden nu toch stemmen opgaan binnen onze kliek om met nieuwjaarsperiode te gaan ipv met de carnavalsweek.

Kerst/Nieuwjaar is de duurste periode! Maar dat geldt waarschijnlijk in heel Oostenrijk

Het doek is gevallen. Het is terug Zillertal geworden. Meerbepaald Westendorf… Hebben natuurlijk dan wel het skigebied Brixen Im Thale + Kichbuhle (Kirchberg)! Kunnen kiezen welk skigebied of beide met de all star skipas :-)! Maar toch graag had ik eens Arlberg/Vooralberg aangedaan… maar prijzen lopen daar gewoon de spuigaten uit tijdens hoogseizoen of goedkopere zijn er allemaal al uit :-(

Prijs:
single half pension: 577euro
double + baby: 1090 euro half pension
en family room 2 adults + 2 kids: aan 1200 euro

Dat vind ik geweldig meevallen.

Erg jammer! De Arlberg regio had stukken meer te bieden gehad naar mijn mening. Enne, Westendorf en het Zillertal is nog een wezenlijk verschil ;) Tip voor de volgende keer; mocht je off-season kunnen gaan, doe het!

Rene, wat bedoel je met ZillerTal en Westendorf is nog een wezenlijk verschil. Westendorf ligt toch in het zillertal of niet?
Off-season zit er niet in tot aan mijn pensioen denk ik :-( Mijn vriendin werkt in het onderwijs :-)

en @Rene, wat heeft de Arlberg regio zoveel meer te bieden? Hogere bergen, nog meer sneeuwzekerheid etc… Maar qua aprés ski, kinderanimatie, pistes (uitgebreidheid skigebied ligt toch Westendorf voorop denk ik) twee aanéén geschakelde gebieden (Kitzbuhel en Brixen Im Thale)…

Ik zou gewoon graag eens naar de Arlberg gaan om eens iets anders te zijn…

@Gerrit nee, Westendorf ligt zeker niet in het Zillertal. De gebieden van Zillertal Arena, Zillertal 3000, HochZillertal/Hochfugen daarentegen wel ;)

Zelf vind ik de Arlberg regio ontzettend veel variatie bieden op alle vlakken. Van beginners pistes tot moeilijke zwarte, van kleine gezellige kroegen tot massa apres ski en je vindt er de vakantiegangers in alle soorten en maten (oke, in Kitzbuhel heb je ook de wat beter bedeelde mens tegenover Kirchberg).

Maargoed, je gaat je vast wel vermaken in Skiwelt hoor, dat zonder twijfel.

@Rene, ok maar het ligt dan toch niet veraf van het Zillartal :-)

± 45 minuten rijden over ± 50 km…

@Gerrit: Het Arlberggebied (dat dan weer iets anders is dan de provincie Vorarlberg) moet je zelf ervaren, dan weet je ook waarom de prijzen hier wat hoger liggen!

Hoe noemt men dan de regio waar Westendorf ligt. Is dat dan gewoon Tirol?

Hoe noemt men dan de regio waar Westendorf ligt. Is dat dan gewoon Tirol?

Gerrit op 27 mrt. 2014 16:29

yup

Gang is alles

Westendorf ligt in het skigebied SkiWelt Wilder Kaiser- Brixental.

@Bianski: "Skieen is Lech is leuk maar vind ik persoonlijk saaie pistes, teveel kak." Wat bedoel je nou? Ligt er kak op de pistes en vindt je dat saai? En waarom ging je er dan toch al die jaren weer naar toe, helemaal vanuit Pettneu? En ben je dan wel in Zürs geweest? Want het is toch best opmerkelijk om een skigebied dat bij een groot publiek zo hoog aangeschreven staat, saai te noemen… Of is het toch vooral de kak die je lastig vindt? ;-)

Flexen op 21 mrt. 2014 19:14

Plaats een reactie