camping arlberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Anton am Arlberg

Wie kan wat meer informatie geven over deze camping. Wij gaan daar voor de eerste maal naartoe en hebben nog wel wat vragen. zijn er hier mensen op het forum dat daar ook naartoe gaan in de carnavalvakantie?

Camping Arlberg in Pettneu neem ik aan. Ik vond het echt een hele chille camping. Is wel al aantal jaar geleden, maar was toen echt heel relaxt. De plekken hebben een eigen huisje met douche en toilet en daar kan je ook nog wat spulletjes te drogen hangen.

Er hangt een heel gemoedelijke sfeer en een prima zwembad om nog in te relaxen. Daarnaast rijdt de skibus van en naar de camping en sta je binnen een kwartier van je caravan op de piste. Zonder hele stukken te hebben moeten zeulen met spullen.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Bedankt Frank voor je informatie, maar ik zoek mensen die er afgelopen jaar geweest zijn, want het kan snel veranderen op 1 jaar.

Wie is er geweest afgelopen jaar of gaat er deze winter naartoe?

alvast bedankt

Wij waren er deze zomer en ik kan alleen maar bevestigen wat frankW schrijft.
Leuk, alles dichtbij en een eigen verwarmd sanitairgebouw.
Wij droogden daar deze zomer onze wandelspullen:)
Er zijn per aantal plaatsen verwarmde droogcontainers om je skispullen te drogen en in te bewaren. Alles is op loopafstand van camping.
dorp max 10’ stappen.
veel plezier.

Er is ook nog een camping in Wald am Arlberg, dus aan de andere kant van de Arlbergpas.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

wie heeft daar in de buurt al skiemateriaal gehuurd; is dit niet zeer duur tov belgie/Nederland?

Geen idee. Denk wel dat de sneeuwscheppen uitverkocht zijn. ;-)

Danny,wij zijn sinds zaterdag terug van de camping. Men kan u in het Nederlands ontvangen. Een eigen verwarmd sanitairgebouw is handig, hier kan je verschillende spullen achterlaten om te drogen enzo. Er is een sneeuwschop en veger per huisje voorzien, wat handig is als er bergen sneeuw vallen zoals vorige week. Skibus is zoals in het ganse skigebied goed geregeld, om de 15 minuten een bus tot 17u50. Daarna neem je de betaalbus, maar dan is het een 10 minuten stappen.Info hierover krijg je alsook een pak andere informatie bij het inchecken. Bij aankomst in de nacht kan je een ticket nemen en op een plaats gaan staan tussen de mobilhomes of indien geen plaats ervoor. Electriciteit, indien nodig kan je dan door muntinworp bekomen. Maar voor een nachtje vind ik dit geen must. Camping is direct aan de af/oprit gelegen, de eerste na de Arlbergtunnel. Hierdoor heb je normaal geen sneeuwkettingen nodig, bij vertrek heb ik ze wel nodig gehad om van de camping af te raken, door de uitzonderlijke sneeuwval. Camping wordt constant geruimd met bulldozer en tractor. Wij gaan terug naar deze camping tijdens de krokus en ik dacht dat deze samenviel met Nederland. Skimateriaal kan je ter plaatse huren aan de ingang, prijzen zijn iets duurder als bij ons. Wij gaan steeds in het centrum van Pettneu eten, waar een aantal heel gezellige restaurants en kleine bars zijn.

Dag Guy;
bedankt en tof dat ik nu eindelijk is iemand tegenkom die onlangs daar is geweest.
Wij gaan inderdaad ook met de Krokus. (zijn van Belgie). Wat ik mij het meeste afvraag is : wat leg jij op de grond in de voortent? want op het reservatiepapier lees ik hierover dat er toch strenge regels zijn. Kan je verder iets zeggen over het kopen van gas? Is dat daar met gewone metalen flessen die in de disselbak passen? Als jullie gaan eten in Pettneu gaan jullie dan te voet of ook met de bus/auto? Voor ons (m,v, 2kids) is het de eerste maal met de caravan in de winter dus de eerste keer is wel een beetje een avontuur.

Danny, wat de grond betreft, denk ik dat dit enkel is als er geen sneeuw ligt. Ik leg een soort van onderdoek dat gebruikt wordt om onder een chape te leggen of onder een parket.Hierop leg ik houten tegels.Het is bij mij ook pas het tweede jaar dat ik wintercampeer. Gasflessen zijn daar te koop die in disselbak kunnen, maar zelf neem ik er mee vanuit Belgie, zijn hier veel goedkoper. Pettneu is te bereiken, te voet een 15 minuten of per auto, de bus tot 18 uur. Bij de ingang is ook s’morgens brood te verkrijgen.

hoeveel gasflessen neem je dan mee? kan toch niet voor een ganse week zijn?

Vorige week was het een niet al te koude week, minimum nacht -6. Heb 1 gasfles BP light 10 kg(grootste) verbruikt en 1 klein stalen 5 kg. Dit was enkel om te verwarmen. Koken hebben wij niet gedaan, daar wij steeds uit gaan eten. Met 2 van die grootste BP light (zie google) flessen kom je zeker toe. Vorig jaar stond ik in Itter en had daar een fles van 33 kg gehuurd kostprijs 75 € (inhoud). Het was toen iedere nacht tussen de -6 en -12 en ik had een derde over. Dit kan je mooi zien door de kou op gasflessen. Ik heb deze fles toen met één derde terug moeten geven. Dit jaar was ik ongeveer een 25 € kwijt, gezien ik de flessen laat vullen over de grens. Wat voor caravan heb je eigenlijk?

Ik dacht dat er meer gas zou verbruikt worden, ik lees soms dat er zijn die een fles van 10 kg verbruiken op 2 a 3 dagen. Wie hebben een Fendt 550 (2010) die is goed geïsoleerd maar is wel groot. Wij hebben 2 dochters van 11 en 13; en jij?

Wij gaan met een Tabbert Jeunesse 560, die zal ongeveer dezelfde afmetingen hebben, met drie een zoon van 18. We verwarmen met een Truma die meestal op 4 is blijven staan, 1 dag heb ik hem op 5 gezet. Het hangt er natuurlijk van af hoeveel je in de caravan zit, met jongere kinderen ga je waarschijnlijk wel meer tijd op de camping doorbrengen. Je hebt wel nog een aparte kost van elektriciteit voor de verwarming doucheruimte en uw verbruik in de caravan erbij te rekenen. Let er op dat je een verlenging bij hebt voor de schouw, eventueel kan je die ook ter plaatse kopen. Wat ook nog nuttig kan zijn is een kabel voor de TV aansluiting. Hier moet wel om aansluiting te kunnen maken, een fiche aan zitten die we binnenshuis ook gebruiken. Dus niet de fiche die je gebruikt om een schotel mee aan te sluiten.

Hey, Guy bedankt alvast voor de onfo. Ben jij van België of Ned? Heb jij een systeemke om uw ontspanner van de gasfles te beschermen tegen vorst of is dat niet nodig?

Camping is direct aan de af/oprit gelegen, de eerste na de Arlbergtunnel.

Guy op 11 jan. 2012 21:49

Pettneu is de tweede afrit. De eerste afrit na de Arlbergtunnel is Sankt Anton direct bij het tolstation en komt niet uit bij de betreffende camping.

Oeps, zoals Frans aanhaalt, een klein foutje met grote gevolgen voor auto met caravan. Het is dus niet de afrit direct aan het tolstation maar de volgende 1,5 km verder

Anoniem, ik doe niets extra aan de ontspanner. Ik denk dat dit niet nodig is als deze in de bak staat. Als de fles buiten staat doe ik er noppenfolie rond, om vastvriezen door water te voorkomen.

graag nog enkele reacties ivm ontspanner en bevriesing? Volgens het kampeerforum zou het mogelijk zijn dat er vocht in de ontspanner komt door condens en dat dit bevriest- geen verwarming meer. Heeft iemand hier ervaring mee?

Danny, Guy, ik kom ook uit Belgie en ga ook met de krokus met de vrouw en 2 kinderen (11 & 12)naar deze camping. Wij hebben een fendt 560 en nemen 2 flessen propaan van 10.5 kg mee. Overdag dat staat de verwarming altijd zeer laag omdat als ge deze terug omhoog draait het toch zeer vlug opgewarmt is. Met de ontspanner heb ik nog nooit problemen gehad.In de voortent leg ik steeds 2 paletten. ik heb 10 jaar terug al eens op deze camping gestaan en toen was het toch in orde.

Hoi, Ronny, graag had ik jou e-mail adres dan kunnen we al is gemakkelijker rechtstreeks e-mailen. Maar ik weet niet hoe dit hier gaat op het forum? Kan ik mijn e-mail adres hier gewoon opzetten of is er een andere mogelijkheid?

Danny,
doe maar roncly@telenet.be

null

Ben net terug weekendje St Anton en zoals Frans reeds correct de opmerking maakte, is Pettneu de afrit voorbij de betaalterminals. Afrit Sankt Anton is aan de betaalterminal zelf en was mij vorige keer ontgaan door de hevige sneeuwval. Wat mij nu wel opviel op de camping er waren bijna geen caravans te zien.
Vraagje aan Ronny, uw foto komt deze van een andere camping uit Oostenrijk? Wat betreft het stiller en terug aan zetten van kachel, zou dit niet een meerverbruik geven? Ik heb de indruk toen ik de eerste maal ging wintercamperen en ik ook deze werkwijze gebruikte, er heel veel warmte langs de schouw verdwijnt. Ronny, ik stuur even een mailtje op uw telenet adres, kan je dan het adres van Danny, indien dit mag van hem, eens doorgeven?

@Guy
stuur maar een mail en ik zal hem doorsturen.
Volgens ons is dit het beste systeem daar het binnen dan toch nog een graad of 15 blijft en het zeer snel terug opgewarmt is. ik doe dit al meer dan 12 jaar zo, ook toen ik nog met de mobilhome ging. Rond pasen als het dan nog veel warmer blijft in het dal kan deze zelfs bijna af op zonnige dagen. Deze foto is genomen op camping Aufenfeld. ook met prive sanitair.

Plaats een reactie