13-20 april 2019

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Anton am Arlberg

Hallo, we gaan ieder jaar skiën met een 20-tal mensen, door werkomstandigheden kunnen we enkel de week 13 tot 20 april.
Omdat we met een grote bende zijn zouden we toch iets op voorhand willen boeken zou st anton in deze periode sneeuwzeker genoeg zijn?
Mensen met ervaring in deze periode, ik zelf heb vroeger begin april hier geweest en toen lag er nog voldoende.

Iemand met tips?

Of er genoeg sneeuw ligt gaat niemand je kunnen vertellen natuurlijk. En in dat gebied - dat doorgaans veel natuursneeuw krijgt gedurende het seizoen, maar daar ook meer dan veel andere gebieden erg van afhankelijk is - is dat dus bepalend. Niet zo veel kunstsneeuw-installaties als in veel andere gebieden. En je zit wel zowat in de laatste week in dat gebied, dus ik kan me voorstellen dat ook al wat andere faciliteiten niet meer operationeel zijn.

Er is in de meeste landen dan wel nog een schoolvakantie, 2de week van de paasvakantie. Zouden ze dan niet nog alles zo lang mogelijk open houden?

Skigebieden in Europa gaan maar zelden langer door dan de geplande einddatum van het seizoen. En in Ski Arlberg is dat 28 april 2019.

https://www.skiarlberg.at/de/regionen/tickets

Wat ik je wel kan zeggen dat ik in ongeveer diezelfde week een goede maand terug een paar Arlberger locals heb gesproken die kwamen skiën in Obergurgl omdat de sneeuwcondities in St. Anton niet fantastisch meer waren en de meeste dalafdalingen al dicht. En dat was dus in een goede winter. Skiën gaat vast nog prima, maar reken erop dat alles onder de 2000m al wel op zijn einde zit. En dat is best veel.

Is weinig over te zeggen op voorhand, behalve dat de lager gelegen delen misschien nog wel sneeuw hebben, maar ook flink papperig zullen zijn na een uur of 11:00.

Mocht je na bovenstaande reacties niet gerust zijn, kijk dan naar wat hogere gebieden: Ischgl, Val Thorens, Tignes, Zermatt/Breuil-Cervinia en Livigno?

Mr. Slow

Iemand ervaringet the whit thrill wedstrijd in sankt anton? Is dit een leuke ervaring voor degelijke skiërs?

Er ging vorig seizoen een filmpje rond. @Hooykaas weet er vast meer van.

Die Weisse Rausch is niet voor mietjes. Zoek maar eens op op Youtube.

Ben vereerd @Bennie
Even denken " The white Trill"
O ja
Beter bekent als " der Weisse Rause"
Komt voort uit de Filmklassieker
“Der Weisse Rause” uit 1931 met in de hoofdrol Leni Riefenstahl ( wie kent haar niet 😃) en Skilegende Hannes Schneider.
Route Valluga-Valfagehrjoch-Ulmer hütte-Moos-St Anton.
21 april kosten 45 Euro Als de liften gesloten zijn om 17.00 uur.Meestal 555 skiërs.Ongeveer 150 ongelukken.
Ze noemen het ook wel “Pain Mountain”
Moet je een keer gedaan hebben!

Weisse Rausch (en ook de Weisse Ring wedstrijd in januari in Lech) gaan bij inschrijving. Tamelijk kansloos om voor in aanmerking te komen, zeer populair bij Oostenrijkers en Duitsers. Kunt het beetje vergelijken met onze Elfstedentocht, maar dan veel kleiner.
Beide routes kun je wel gewoon dagelijks doen, op eigen tempo :-)

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 20 sep 2018 15:29

Persoonlijk vind ik april voor St. Anton op 't randje: de meeste pistes aan de kant van het dorp liggen op het zuiden en onder 2000m, waardoor er nog maar weinig dalafdalingen open zijn en als er al open zijn dan is het al vanaf 11u één en al slush.

Ik zou dan eerder voor Ischgl opteren (meeste pistes boven 2000m en noordgericht) of anders Obergurgl-Hochgurgl of de gletschergebieden (Sölden, Stubai, Pitztal, Hintertux)

Ik ben van plan een shortski te doen 4-5-6-7 april. Ik had ook St. Anton in het vizier aangezien we met 5 mannen toch ook wel wat avondanimatie nodig hebben. Alleen maag ik me ook wat zorgen over de sneeuwzekerheid begin april.

Valt er in Solden iets te beleven van apres ski? Of welke alternatieven zouden jullie zeker aanraden voor een mannenweekend. Gezonde combinatie skiën en après ski dus.

Ik ben van plan een shortski te doen 4-5-6-7 april. Ik had ook St. Anton in het vizier aangezien we met 5 mannen toch ook wel wat avondanimatie nodig hebben. Alleen maag ik me ook wat zorgen over de sneeuwzekerheid begin april.

Valt er in Solden iets te beleven van apres ski? Of welke alternatieven zouden jullie zeker aanraden voor een mannenweekend. Gezonde combinatie skiën en après ski dus.

Niels1988 op 28 jan 2019 12:26

Zou Ischgl doen qua sneewzekerheid en de Apres ski zijn in beide plaatsen top.

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 28 jan 2019 12:38

May the ski force be with you !!

Plaats een reactie