Vanuit Landeck naar St.Anton of Ischgil?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Anton am Arlberg

Hoi, heb een hotel geboekt in Landeck voor twee nachten en ga proberen binnen deze tijd het beste van te maken. Nu is de vraag zal ik st.Anton pakken voor de hele tijd of Ischgil ? Wat is het makkelijkst om te bereiken met auto? En optioneel willen wij ook avond piste in Imst proberen.

Serfaus Fiss Ladis ligt nog wat dichterbij vanaf Landeck. Just Sayin’…

@Hooykaas weet wel wat je zou moeten doen ;)

Ik zou even naar Sankt Anton gaan.
26 km vanaf Landeck.
Fiss is natuurlijk ook prima 28.5 km.

null
null

Bedankt voor het vertrouwen @Bennie
👍😂

2 nachten? Da’s toch een no-brainer?

Dag 1 - St. Anton
Dag 2 - Ischgl
Dag 3 - Serfaus-Fiss-Ladis

(andere volgorde kan ook)

;)

PS
Naar Sankt Anton één rechte weg. Parkeren bij Nassereinbahn rechts voor aan het dorp.Met deze lift kan je het hele gebied ingaan.Sneeuw is prima 👍

Eerst even wil ik bedanken voor de reacties ,ik denk dat wij in twee dagen twee verschillende plekken gaan bezoeken.Is Fiss wel leuk voor de hele dag ? Is parkeren ook trouwens betaald bij deze toestemmingen) ?

*bericht bewerkt door bes op 25 dec 2018 14:36

@Skiwi je lijkt wel een Amerikaan 😃
Wat dacht je van een beetje rust in de tent.Gewoon 2 dagen genieten in één plaats.350 km Piste en 200 km off- Piste.

PS
Naar Sankt Anton één rechte weg. Parkeren bij Nassereinbahn rechts voor aan het dorp.Met deze lift kan je het hele gebied ingaan.Sneeuw is prima 👍

Hooykaas op 25 dec 2018 14:33

Lijkt me wel goede tip want het is direct bij de inrijden is hier wel gratis parkeren ?

Bij Fiss weet ik het niet. Al weer te lang geleden dat ik daar geweest ben.
Je zal overal wel moeten betalen denk ik als je geen hotel in het dorp hebt.

@Skiwi je lijkt wel een Amerikaan 😃
Wat dacht je van een beetje rust in de tent.Gewoon 2 dagen genieten in één plaats.350 km Piste en 200 km off- Piste.

Hooykaas op 25 dec 2018 14:38

Haha het is erg simpel heb deze twee dagen.Dit is alles wat ik deze seizoen krijg van mijn vrouw dus moet wel dat goed kunnen gebruiken.Geen tijd voor apre ski ))Kom uit Duitsland aan 4.5 uur rijden ,denk om 6:00 te vertreken dan kan ik nog deze dag ook te kunnen skien)

null

Volgend jaar wat meer tijd nemen hoor!
Is ook een investering in je gezondheid en algemeen welbevinden.
Zo verkoop ik het altijd 😃

Bedankt voor de goede info Hooykaas als het 7eu kost dan hoef ik ook geen zorgen te hebben over parkeren) en ik zal zeker wat meer tijd voor nemen volgende jaar)

Het mooie van Landeck is dat je inderdaad naar Ischgl, Sankt Anton en Fiss kan. Je kan ‘s ochtends eventjes het weer checken en dan bepalen waar je heen gaat. Of 2 gebieden proberen en de derde dag terug naar een van die 2 die je het leukst vond of waar je nog een piste gemist hebt.

Spookie

En ik kan ook s’avonds skiën in Imst ))) maar denk dat ik geen krachten meer heb in de avond )

@Skiwi je lijkt wel een Amerikaan 😃
Wat dacht je van een beetje rust in de tent.Gewoon 2 dagen genieten in één plaats.350 km Piste en 200 km off- Piste.

Hooykaas op 25 dec 2018 14:38

Als je zo weinig tijd hebt, dan is het wat mij betreft alles uit de kast halen, rust kan je dan thuis wel inhalen ;)

TS spreekt nu blijkbaar over 2 dagen, dan hangt het een beetje af van wat voor skiër je bent: St. Anton is qua pisteskiën veruit de minste van de 3: oudere liften en lastigere verbindingen. Op vlak van pisteskiën staan Ischgl en SFL toch een paar trapjes hoger, ondanks het op papier minder aantal kilometer pistes.
Ga je om te freeriden, dan is St. Anton veruit de beste keuze.

Parkeren is betalend in St. Anton, in Fiss kan je aan de Waldbahn gratis parkeren en in Ischgl op de grote parking aan de Silvrettabahn ook

Eerst even wil ik bedanken voor de reacties ,ik denk dat wij in twee dagen twee verschillende plekken gaan bezoeken.Is Fiss wel leuk voor de hele dag ? Is parkeren ook trouwens betaald bij deze toestemmingen) ?

bes op 25 dec 2018 14:35

Parkeren in Fiss is gratis!
En je kan je daar meer dan prima een dag vermaken.

Oude liften lastige verbinding daar kan ik me niets bij voorstellen.Nieuwe Galzig lift 20 miljoen Euro. Nog een handvol nw liften erbij voor miljoenen.
Plus het Mega Project "Run of Fame"voor het veelvoud van 20 miljoen.
Zie plattegrond.

null

Ben wat gevorderd skiër en helaas free rijd nog noit mee gemakt.Wel denk ik dat dit is echt mijn ding maar wacht tot de gode moment om mee te beginen. Mijn companion is wat an beginnende kant dus denk dat wij apart gaan skiën.Ik houd wel van avontuur dus als ik naar Ischgl kijk dan ziek ik meteen wat leuke punten zo als duty free run)))Dus ik denk dat ik de eerste dag Anton gaan doen en de rest toch Ischgl))Ben trouwens benewd of je kan vanuit Ischgl naar Fiss gaan skien via de Spiss).

Voor een beginner is de route naar st Christoph een mooie blauwe piste met lunchen bij Thaja rechts op de piste.
Ga met de Galzigbahn naar boven en ga links af naar St Christoph.Gevorderde skiërs kunnen in de tussentijd dan een paar rode pistes pakken om dan vervolgens gezamenlijk te lunchen bij Thaja.

Oude liften lastige verbinding daar kan ik me niets bij voorstellen.Nieuwe Galzig lift 20 miljoen Euro. Nog een handvol nw liften erbij voor miljoenen.
Plus het Mega Project "Run of Fame"voor het veelvoud van 20 miljoen.

Hooykaas op 25 dec 2018 15:41

Dat weet ik en dat klinkt allemaal goed, maar toch spreek ik uit recente ervaring: St. Anton (maart 2018), Ischgl (januari 2017), Serfaus (maart 2016).

't Is niet omdat er een paar dure megaprojecten zijn, dat het hele gebied modern is, hé:

  • kunstsneeuwinstallatie komt zelfs niet in de buurt van Ischgl en SFL (ok, in goeie winters pakken ze toch meer dan genoeg sneeuw, maar in sneeuwarme winters hebben ze recent nog serieuze problemen gehad…)
  • in sneeuwrijke en dus lawinegevaarlijke winters (zoals vorig jaar) is de enige dalafdaling vanaf Galzig een zwarte piste…
  • verbinding met Lech (Zürs) is gekunsteld en buiten het absolute laagseizoen überdruk; bij terugkeren naar St. Anton moet je zelfs met de lift OMLAAG (daar ben ik principieel tegen)…
  • verscheidene oude, koude en capaciteitsarme liften op belangrijke verbindingen: Madloch, Zugerberg, Rufikopf, Schüttboden, Albona 1, Schindlergratbahn en dan nog een pak oude, trage en oncomfortabele liften (Maassbahn, Riffelbahn 1 en 2, Albonagrat, Schlosskopf, Rotthofen, …) die eigenlijk wel interessante pistes ontsluiten. In Ischgl en SFL kan je ALLE pistes bereiken zonder één zo’n lift te moeten nemen.

Die Run of Fame lijkt op papier de max, in de praktijk sta je buiten het absolute laagseizoen een kwart van de dag aan te schuiven aan de liften… Again, dat weet ik uit ervaring: een half uurtje Flexenbahn, kwartiertje Madloch, half uurtje Zugerberg, half uurtje Ruffikopf en nog eens kwartiertje Flexenbahn, kwartiertje Valfagehr en dan heb je 't echt wel gehad…

Dus: met pistelatten vind ik Ski Arlberg een serieuze tegenvaller, met poederlatten en een goede gids daarentegen ongeëvenaard!

Ik ben het met @skiwi eens. Ik vond Sankt Anton ook tegen vallen (qua pistes, liften en verbindingen). Ischgl daarentegen… Los van de apres-ski is Ischgl een fantastisch skigebied.

*bericht bewerkt door Spookie op 25 dec 2018 17:37

Spookie

Ik ben het met @skiwi eens. Ik vond Sankt Anton ook tegen vallen (qua pistes, liften en verbindingen. Ischgl daarentegen… Los van de apres-ski is Ischgl een fantastisch skigebied.

Spookie op 25 dec 2018 17:33

Inderdaad, daar zeg je zoiets, de après ski vind ik in St. Anton wel beter. Ischgl is de laatste jaren een “wienerfest” geworden: horden mannen en de enige vrouwen zijn degene die ervoor betaald worden om daar te zijn…

De sfeer is in Ischgl sowieso erg veranderd in de afgelopen decennia. Naar mijn mening niet op een positieve manier. Maar het blijft gewoon een fantastisch skigebied.

Spookie

Ben wat gevorderd skiër en helaas free rijd nog noit mee gemakt.Wel denk ik dat dit is echt mijn ding maar wacht tot de gode moment om mee te beginen. Mijn companion is wat an beginnende kant dus denk dat wij apart gaan skiën.Ik houd wel van avontuur dus als ik naar Ischgl kijk dan ziek ik meteen wat leuke punten zo als duty free run)))Dus ik denk dat ik de eerste dag Anton gaan doen en de rest toch Ischgl))Ben trouwens benewd of je kan vanuit Ischgl naar Fiss gaan skien via de Spiss).

bes op 25 dec 2018 16:13

Dat gaat niet

Piste riderrrrr

Plaats een reactie