zeer slechte pistes

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Anton am Arlberg

Wie is er op het moment van dit schrijven ook in het gebied van Sankt Anton am Arlberg, st. Christoph, Stuben?
wij zijn hier zondag 27e januari gestart maar tot vandaag alleen maar slechte pistes met hopen sneeuw en niks geprepareerd. Is dit normaal voor dit gebied (voor ons 1e keer hier), gaan al ruim 20 jaar naar de diverse grote ski gebieden in Oostenrijk en zo slecht hebben wij het nog nooit mee gemaakt.

hoor graag jullie ervaringen

Tsja. St. Anton is een gebied waar je net effe wat beter moet kunnen skiën dan in het gemiddelde Oostenrijkse gebied. De jongetjes worden hier van de mannen gescheiden zullen we maar zeggen ;-)

Wat is het weer? Ik weet dat het zondag sneeuwde, maar is het al die tijd blijven sneeuwen?

Vorig jaar daar geweest en fantastische sneeuw + pistes gehad, komende krokusvakantie gaan we er weer naartoe.

Ofwel heb je heel veel pech, ofwel ben je heel veeleisend. Heb je foto’s om je vraag te illustreren?

Of heel veel verse sneeuw wat snel op hopen wordt geskied in combinatie met de drukte die je daar vaak hebt.

Born to Ride

Hoe laat start de dag?

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

@sneeuwbaard meestal om 0:00

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Nee dan eindigt degene daarvoor😎

Badum tssssss…

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Tsja. St. Anton is een gebied waar je net effe wat beter moet kunnen skiën dan in het gemiddelde Oostenrijkse gebied. De jongetjes worden hier van de mannen gescheiden zullen we maar zeggen ;-)

paolie op 29 jan 2019 17:23

zoals ik al schreef, 20 jaar ervaring, alle gebieden gehad, vind de piste’s hier niet spectaculairder dan menig andere piste in ander gebied. een Harakiri of Die Streif is fijner dan die hopen hier.

ter verduidelijking: het heeft maandag licht gesneeuwd, wij gaan om 9uur naar boven en verwacht niks. maar hoor hier in het dorp vele spreken over de hele slechte preparatie (hopelijk alleen de afgelopen 3 dagen) van de pistes.

extra info: hele ervaren skiërs en boarders

Tsja. St. Anton is een gebied waar je net effe wat beter moet kunnen skiën dan in het gemiddelde Oostenrijkse gebied. De jongetjes worden hier van de mannen gescheiden zullen we maar zeggen ;-)

paolie op 29 jan 2019 17:23

Sorry hoor, maar wat een onzin. Net alsof ze het dan niet prepareren.

Vreemd, heb daarvandaan prachtige plaatjes gezien afgelopen dagen van vrienden die zich prima amuseren. Deze is van gisteren

null

Edwin van Riel

Ik was er vorige week, toen waren de pistes goed geprepareerd. Aan het einde van de week stond er iets meer wind en werden de pistes slechter.

Tsja. St. Anton is een gebied waar je net effe wat beter moet kunnen skiën dan in het gemiddelde Oostenrijkse gebied. De jongetjes worden hier van de mannen gescheiden zullen we maar zeggen ;-)

paolie op 29 jan 2019 17:23

Sorry hoor, maar wat een onzin. Net alsof ze het dan niet prepareren.

DrPhil op 29 jan 2019 18:50

Dat ben ik met je eens. St. Anton is gewoon een skigebied net als elke ander skigebied. Er gaan wilde verhalen rond dat in St. Anton blauw eigenlijk rood is en, rood zwart, dat het voor beginners zeer lastig is, etc. Dat is naar mijn mening allemaal nergens op gebaseerd. Het is een gevarieerd skigebied met veel kilometers piste en voor ieder wat wils.

*bericht bewerkt door MarcoC88 op 29 jan 2019 18:55

null

sorry voor de slechte foto, dit is piste 100, was rond 10uur je ziet de hopen, dit op blauw

*bericht bewerkt door ollie1 op 29 jan 2019 19:02

Tsja. St. Anton is een gebied waar je net effe wat beter moet kunnen skiën dan in het gemiddelde Oostenrijkse gebied. De jongetjes worden hier van de mannen gescheiden zullen we maar zeggen ;-)

paolie op 29 jan 2019 17:23

Sorry hoor, maar wat een onzin. Net alsof ze het dan niet prepareren.

DrPhil op 29 jan 2019 18:50

Voor mij persoonlijk hoeven pistes met verse sneeuw überhaupt niet geprepareerd te worden. Maar ieder z’n eigen ding natuurlijk.

Veel verse sneeuw plus veel skiers. Dan zijn die bulten niet vreemd natuurlijk. Ligt niet aan de preparatie.
Zeker op piste 100, verbindingspiste waar veel volk overheen komt.

*bericht bewerkt door Hessel op 29 jan 2019 19:04

Het is vaak stervensdruk in St. Anton met veel beginners, waardoor de pistes heel snel in buckelpistes veranderen. Zeker met de huidige hoeveelheid sneeuw.
Edit, @hessel was me net voor.

*bericht bewerkt door DrPhil op 29 jan 2019 19:04

Wel lekker buckeltraining doen op die blauwe 100 dan.

heren, alle reacties te spijt, in andere gebieden had het:
1 vaak nog meer gesneeuwd
2 was het vele malen drukker (carnavals vakantie)
3 later op de dag (15uur)

en dan waren de pistes echt wel beter dan hier, dit is maar een foto, ik en mijn mede skiërs hebben er nog geen kunnen nemen van een strakke piste (zijn er niet) waar je ff lekker kunt knallen.

Vreemd, heb daarvandaan prachtige plaatjes gezien afgelopen dagen van vrienden die zich prima amuseren. Deze is van gisteren

null

evr66 op 29 jan 2019 18:51

Jaloers!

Toch wel veel buckles om 10u hoor, ook al heeft het gesneeuwd. Is het dan zo onmogelijk druk in St Anton einde januari? Ken het gebied helemaal niet.

Van een paar jaar geleden vond ik de pistes wel oke, niet bijzonder. De kunstsneeuw de eerste dagen was wel ruk, leek wel een ballenbak.

Vreemd, heb daarvandaan prachtige plaatjes gezien afgelopen dagen van vrienden die zich prima amuseren. Deze is van gisteren

null

evr66 op 29 jan 2019 18:51

Jaloers!

paolie op 29 jan 2019 19:12

was mijn idee ook ja, ligt er wel erg lekker bij. Buckels is ook een kwestie van oefenen, kan me wel indenken dat niet iedereen daar bij staat te juichen ;)

Edwin van Riel

Ik ben er nog nooit geweest maar voor 10 uur 's ochtends is dat wel slecht ja!

Dat zijn geen buckels maar hoopjes waar je met 20 jaar ervaring doorgaans moeiteloos doorheen knalt. Maar goed, ik kan me best voorstellen dat niet iedereen van verse sneeuw(hopen) houdt. Hier in Kònigsleiten is vannacht zo’n 10cm poedersneeuw gevallen. Je krijgt snel hopen poeder, maar man wat skiet dat lekker 😀

Nu is er met veel verse sneeuw bijna niet tegenaan te prepareren. Het is nog niet goed gezet waardoor de sneeuw snel kapot geskied wordt. Daar zijn nog niet eens zo gek veel passanten voor nodig.
Ik heb gebieden meegemaakt waar er goed wordt geprepareerd en gebieden waar ze duidelijk minder goed met de pistenbullies overweg konden, en zelfs gebieden meegemaakt waar je verschil merkt tussen de deelgebieden.
In Italië kunnen ze pistes platwalsen als geen ander, maar bijvoorbeeld de steilere pistes rondom de Sella Ronda zijn toch vanaf een uur of 11 al knap buckelig. En andere populaire routes op de middag ronduit rampzalig. De enige remedie is echt rustige plekken opzoeken. De hoge liftcapaciteit eist daarin toch zijn tol. Dan zijn de lagere liftcapaciteiten in veel Franse skigebieden nog niet eens zo gek.

Ik was tussen de grote dumps door ook aan t skien (in Kleinwalsertal) en daar was dit ook. Om 11.00 was alles compleet vol met buckels in het deelgebied waar ik toen was. Had volgens de locals te maken met al die verse sneeuw, die ook gewoon minder goed te prepareren is. In de middag in een ander, veel rustiger, deelgebied was het veel minder.

Was bij ons overigens op zaterdag, met 20 cm vers in het dal, dus alle locals stonden om 9:00 klaar om, ondanks het lawinegevaar, toch wat poeder te pakken.

Ik denk dat het niet zo heel vreemd is met drukke pistes en heel veel verse sneeuw.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Vreemd, heb daarvandaan prachtige plaatjes gezien afgelopen dagen van vrienden die zich prima amuseren. Deze is van gisteren

null

evr66 op 29 jan 2019 18:51

Mooi plaatje maar zo’n piste trekt op niets als ze al geprepareerd mocht zijn. 😉
Daar word ik ook niet blij van mocht ik dit smorgens zien. 🙄

Bla, bla, bla.

@bartvwg: smaken verschillen, maak mij er maar voor wakker. Beetje hobbeltjes draaien een stuk gemakkelijker :)

Edwin van Riel

Plaats een reactie