prijs skipas voor volwassen beginners!

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Anton am Arlberg

Hallo,

zijn er hier forumleden die een beetje bekend zijn met het skigebied Sankt Anton in Arlberg.
Volgend jaar in krokus zouden wij daar onze vakantie doorbrengen. We zouden verblijven in Pettneu en met de skibus zitten we enkel tussen de 5 a 10 minuutjes verwijderd van de Nasserein Gondel baan. Aldaar zouden we ook ons skimateriaal huren en gebruik maken van de skischool.

Hier mijn vraag:

Er zijn 2 volwassenen bij die zich in een groep voor beginners zouden inschrijven (skischool).
Echter de skipasprijs valt nogal duur uit (+/- 300 euro voor 6 dagen). Nu mijn vraag, is er een mogelijkheid voor deze beginners althans voor tijdens de duur van de skischool (5 dagen) aan een goedkoper tarief een skipas te bemachtigen. Ik neem aan dat deze zeker de eerste dagen enkel maar van de nasserein gondel + nabijgelegen sleep of stoeltjeslift gebruik maken.

Alvast bedankt voor de tips!

Yep er is een beginnerspas. Een met 30 punten waarbij je per rit wat punten verbruikt (alleen voor bepaalde liften) of een dagpas voor een deze liften.

@Hessel
Bedankt voor je antwoord.
Ik neem aan de Nassereinlift = 2 (puntenkaart) is die sleepjes lift… want de gondel noemt ook nasserein?
De Fangbahn = 6 vind ik niet terug op de pistekaart?
Weet je toevallig waar de beginners volwassenen starten met de courses? Want meestal vinden die skischolen (start) ook plaats in middle en/of bergstation.
Misschien zeker best afspreken met de ski leeraars aldaar welke pas ze in het begin nodig hebben?

*bericht bewerkt door Gerrit op 22 mrt 2019 08:45

Waarom nemen de beginners niet eerst een aantal dagen les in Pettneu zelf?

Ik dacht dat daar een klein gebiedje is waarvoor je aparte skipassen kan halen.

Precies wat Hessel zegt. Kijk ook hier even: https://www.stantonamarlberg.nl/sites/omni/files/skipas-prij…

Ik heb afgelopen 2 seizoenen in St Anton les gegeven. Hou er rekening mee dat St. Anton voor beginners eigenlijk helemaal niet zo’n goed gebied is. De stap van oefenpiste naar blauwe piste is behoorlijk groot omdat eigenlijk alle blauwe pistes (uitgezonderd Osthang) wel steile en / of smalle stukken hebben, waardoor voor een beginner de lol er al snel af gaat. Het feit dat je in het hoogseizoen wilt gaan maakt het er ook niet eenvoudiger op.

De Fangbahn zit trouwens tussen de Nassereingondel en de Gampenbahn in. Heel veel heb je daar ook niet aan; je kan dan of via de hoppelweg ( blauw pad) terug naar het dal, of via een zwarte / rode piste.

Bovenstaande neemt trouwens niet weg dat ik de Arlberg een topgebied vind, maar dan wel voor de gevorderde skier…

Waarom nemen de beginners niet eerst een aantal dagen les in Pettneu zelf?

Ik dacht dat daar een klein gebiedje is waarvoor je aparte skipassen kan halen.

Morzel op 22 mrt 2019 09:48

Het skigebied van Pettneu is enkele jaren geleden gesloten.

@Otto-V
is dat ook voor het gebiedje aan de Nasserein Gondel dat die blauwe pistes daar steil zijn.
Afin maar met goede skileraars moet de overstap toch goed te doen zijn van oefenwei naar blauwe piste nee ;-) ?

@Otto-V
Alles hangt af van de instelling van de persoon zelf natuurlijk. 13 jarigen zijn na één week tijd al goed gevorderd, zelf al steilere stukjes gaan goed na 5 dagen les. Begin je op 4 jarige leeftijd heb je algauw tot 3 weken (verspreid over 3 jaar dan) les nodig wil je al op een deftig niveau naar beneden komen.
Voor volwassenen ligt het er ergens tussenin denk ik, zoals gezegd van de instelling, …

Waarom nemen de beginners niet eerst een aantal dagen les in Pettneu zelf?

Ik dacht dat daar een klein gebiedje is waarvoor je aparte skipassen kan halen.

Morzel op 22 mrt 2019 09:48

Het skigebied van Pettneu is enkele jaren geleden gesloten.

DrPhil op 22 mrt 2019 10:07

Dat lijkt me dan inderdaad een goeie reden om daar niet te lessen 😛.

@Gerrit, uiteraard hangt veel af van de persoon; leeftijd, aanleg voor skiën, is iemand al sportief of juist helemaal niet, etc.

Ik wil ook zeker niet zeggen dat het als beginner niet mogelijk is om te skiën in St. Anton, alleen dat er voor beginners misschien betere opties zijn.

Of laat als dat financieel uitkomt de beginners al les nemen in Nederland , zodat ze niet hoeven te beginnen op de beginners weide.

@Otto-V

goeiemorgen Otto-V, welk skigebied zou je dan wel aanraden voor beginnners?
Het feit is wel dat wij ook met een aantal gevorderen zijn die echt wel wat km pistes willen.

Zoals gezegd zitten we aan de Nasserein gondel. Zijn daar de blauwe pistes ook steiler dan gemiddeld.

Hier is een filmpje over Anton:

Kan je eens bekijken van 4:52. Ze geven hier idd een 6 voor beginners, maar ik versta niet goed aan wat het te wijten is.
Ze spreken van als je van Galtic (dat is wat ik versta) naar dorp wil skiën dit voor beginners moeilijk kan zijn.
Weet jij welk area (lift) ze juist bedoelen in Anton? Zoals gezegd zitten we aan de Nasserein gondel. Daar lijkt het mij toch te doen?

alvast bedankt!

Schrik niet van de prijzen van het huurmateriaal. Echt idioot wat ze in St. Anton durven te vragen. Alle skishops
maken prijsafspraken, dus shoppen loont nauwelijks.

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

@Gerrit
Ze bedoelen de Galzigbahn, die ook vanuit St. Anton vertrekt maar dan aan de andere kant van het dorp. Deze gondel komt op een andere berg uit dan de Nassereinbahn. De Galzigbahn heb je nodig om de doorsteek te maken richting St. Christoph / Stuben / Zurs / Lech. Terug richting St. Anton vanaf Galzig kan via een zwarte piste (kandahar), of via een blauwe door het Steissbachtal. Die laatste is echter regelmatig gesloten vanwege lawinegevaar en als dat niet zo is dan is het er vreselijk druk.
Lech is trouwens wel erg beginners vriendelijk met veel blauwe en relatief brede pistes.

Als antwoord op je vraag over de pistes rondom de Nassereingondel; dit zijn niet de beste pistes voor beginners. De makkelijkste piste is eigenlijk de ‘hoppelweg’ een lang pad die in het dal uitkomt. Voor kinderen geen probleem, voor volwassenen soms lastig omdat het een smal pad is wat voor beginners vaak beangstigend werkt.

Andere goede optie kwa skigebied is misschien Fieberbrunn of Leogang. Makkelijke pistes voor beginners, voor de kilometervreters ook genoeg te doen vanwege de verbinding met Saalbach Hinterglemm. Maar het is niet mijn bedoeling om St. Anton helemaal uit je hoofd te praten hoor ;). Alleen om je even bewust te maken van de evt nadelen…

Schrik niet van de prijzen van het huurmateriaal. Echt idioot wat ze in St. Anton durven te vragen. Alle skishops
maken prijsafspraken, dus shoppen loont nauwelijks.

havana op 25 mrt 2019 19:17

Ik betaal een stuk minder waar ik heen ga, maar €175,= voor een paar 5* ski’s en schoenen kom je op veel meer plaatsen tegen hoor.

€ 175 😳😳😳

Laat de echte beginners eerst eens wat les nemen in nederland.

Met een 4-5 tal privé lessen hebben ze al wel genoeg bagage om de oefenweide over te slaan en verder lessen te nemen in het skigebied.

Het gaat de trip naar daar veel meer de moeite waard maken

Mm als echte beginner naar Sankt Anton gaan is niet echt aan te raden.
Ik zou ook zorgen dat ze toch al een degelijke basis hebben door bv. indoor lessen te nemen, want daar heb je als beginner niet veel te zoeken…

Pettneu is wel een leuk rustig dorp met een goede busregeling naar Sankt Anton.

@Otto-V
Het is dus uiteindelijk Leogang geworden. Tussen de 500m en 900m verwijderd van de Steinberghbahn.
Zoals gezegd, we zijn volgend jaar een mix van echte beginnners (volwassenen) en gevorderden. Willen we de nieuwe :-) beginnelingen het jaar erop nog meekrijgen idd misschien beter naar Leogang.
Graag had ik het skigebied Sankt Anton in Arlberg zeker eens aangedaan. De accomodatie die ik gevonden had (half board) was zelfs nog net tikkeltje goedkoper dan wat ik in leogang heb gevonden. Maar idd, die skipas prijzen en verhuur skimateriaal rijzen in Ankton echt wel de pan uit :-( !

Iedereen hier op het forum bedankt voor de input!

Goede keus denk ik! Veel plezier.

Plaats een reactie