skihuur in Sankt Anton

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Anton am Arlberg

Waar kun je het beste goed materiaal huren in Sankt Anton?

Simpel: nergens! Alle skiverhuurders maken met elkaar (belachelijke) prijsafspraken, waardoor de prijzen overal op hetzelfde niveau liggen. En geloof me, die liggen op een absurd niveau.

De beste optie: of huren in een nabijgelegen dorp (scheelt je op een complete skiset voor een week €50) of huur het lekker in Nederland en neem het mee.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

@Thomas: dank! Maar nabijgelegen plaatsjes, bedoel je dan bijvoorbeeld St. Jacob of verder weg? Ik wil wel graag het beste materiaal en daarom huur ik, zodat ik het (bijna) nieuwste kan krijgen. In bijvoorbeeld Fiss heb ik daar goede ervaringen mee.
Wat is er allemaal zo belachelijk duur in Sankt Anton am Arlberg. Iedereen schrijft het, maar in alle grotere skigebieden zijn de prijzen van eten/drinken/restaurtants/supermarkt toch hoog?

@Thomas: dank! Maar nabijgelegen plaatsjes, bedoel je dan bijvoorbeeld St. Jacob of verder weg? Ik wil wel graag het beste materiaal en daarom huur ik, zodat ik het (bijna) nieuwste kan krijgen. In bijvoorbeeld Fiss heb ik daar goede ervaringen mee.
Wat is er allemaal zo belachelijk duur in Sankt Anton am Arlberg. Iedereen schrijft het, maar in alle grotere skigebieden zijn de prijzen van eten/drinken/restaurtants/supermarkt toch hoog?

Linda op 22 okt. 2012 18:11

Linda,
Ik ben in veel plaatsen geweest, maar zo gek als St Anton heb ik het tot heden nog niet meegemaakt. De prijzen van Horeca, skiverhuur en dat soort zaken liggen op een niveau, wat mijn inziens onredelijk is tot de kwaliteitsverhouding. Wellicht vindt jij 180 euro voor een week materiaal redelijk?
Ook in Nederland is het daarnaast mogelijk om nieuw materiaal te huren. Ik weet niet waar je vandaag komt, maar in Enschede bijvoorbeeld waar ik woon, zijn er diverse winkels, waar ik nieuw materiaal kan huren.

Ik kan je adviseren, als je ter plekke materiaal wil huren, dit in het dorp Pettneu te doen. Bij de locale intersport ben je minstens 50 euro minder kwijt dan in St Anton!

Even a bad day skiing is better then a good day at work

@Thomas: dank! Maar nabijgelegen plaatsjes, bedoel je dan bijvoorbeeld St. Jacob of verder weg? Ik wil wel graag het beste materiaal en daarom huur ik, zodat ik het (bijna) nieuwste kan krijgen. In bijvoorbeeld Fiss heb ik daar goede ervaringen mee.

Wat is er allemaal zo belachelijk duur in Sankt Anton am Arlberg. Iedereen schrijft het, maar in alle grotere skigebieden zijn de prijzen van eten/drinken/restaurtants/supermarkt toch hoog?

Linda op 22 okt. 2012 18:11

Linda,
Ik ben in veel plaatsen geweest, maar zo gek als St Anton heb ik het tot heden nog niet meegemaakt. De prijzen van Horeca, skiverhuur en dat soort zaken liggen op een niveau, wat mijn inziens onredelijk is tot de kwaliteitsverhouding. Wellicht vindt jij 180 euro voor een week materiaal redelijk?
Ook in Nederland is het daarnaast mogelijk om nieuw materiaal te huren. Ik weet niet waar je vandaag komt, maar in Enschede bijvoorbeeld waar ik woon, zijn er diverse winkels, waar ik nieuw materiaal kan huren.
Ik kan je adviseren, als je ter plekke materiaal wil huren, dit in het dorp Pettneu te doen. Bij de locale intersport ben je minstens 50 euro minder kwijt dan in St Anton!

Thomas op 22 okt. 2012 20:05

Wij zijn er 2 jaar terug nog geweest, en toen lagen de prijzen naar mijn idee toch 60 euro lager, die 180 euro is misschien iets aan de hoge kant…

Ik heb het even voor je nagekeken via internet,
Ski huur: carving ski kost online 114 euro (economy) en 142 ( premium)

Dan kost de skihuur voor een top-set minder dan in Fiss/Serfaus. premium: 175 euro bij 6 of 7 dagen!
Dan lijken de prijzen in Sankt Anton mee te vallen.

Hmm, blijven toch absurde prijzen. Ik zeg: gewoon zelf aanschaffen! Reken maar eens uit hoe snel je er een leuke set uit hebt…
Maar als je gedwongen bent om te huren voor St. Anton zou ik i.d.d. richting Pettneu of anders Wals/Dalaas gaan. Hoe dichter bij de Arlberg, hoe duurder.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

@Linda
Mijn persoonlijke ervaring is dat ik bij Jennewein het beste geholpen word.
Echter denk ik dat je in de alpen hard moet zoeken wil je een slechte wintersport winkel tegen komen, die bestaan bijna niet meer, of ik ben ze nog niet tegen gekomen.

Viele Wege fuhren zu Gott Einer geht uber Die Berge

@Linda
Mijn persoonlijke ervaring is dat ik bij Jennewein het beste geholpen word.
Echter denk ik dat je in de alpen hard moet zoeken wil je een slechte wintersport winkel tegen komen, die bestaan bijna niet meer, of ik ben ze nog niet tegen gekomen.

Martin op 23 okt. 2012 14:02

Klopt, daar huurde wij ook altijd de ski’s, goede ervaringen mee.

Nou, slechte wintersportwinkel misschien niet, maar wel te gehaaste verhuurders…
Bedankt voor alle tips!
huren is fijn om meerdere redenen:
-meestal behoorlijk nieuw materiaal.
-geen onderhoud.
-niet meesjouwen in de trein.
-geen rommel in huis.
-vaak locker dichtbij de piste incluis.
(schoenen heb ik natuurlijk zelf wel).

Plaats een reactie