info over St Michael im lungau

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Michael im Lungau

Hallo beste wintersport vrienden,
Is er iemand van jullie al op wintersport geweest in
St Michael im lungau?
Zoja kunnen jullie mij daarover iets meer vertellen?
Wij hebben voor het eerst in jaren eens niet geboekt naar Konigsleiten,
maar wel naar st michael dus.
En dit met de reden dat wij nu binnen de schoolvakantie reizen,en met 2 honden.
Daar er moeilijk een app of chalet te vinden was in konigsleiten,hebben we dus voor deze bestemming gekozen.
Maar we zijn toch een beetje onzeker…Niet zo hoog gelegen als konigsleiten…Is het wel sneeuwzeker…??
Alvast bedankt voor jullie reactie

Al een 5tal keer geweest en nooit problemen gehad met de sneeuw. Wel altijd met krokus vakantie. Lekker rustig gebied met leuke dalafdalingen langs 2 kanten.
Ik zou sowieso ook een dag (of meer) katschberg doen. Daar vind ik de kant van aineck het beste. Mede door de A1 dalafdaling naar aineck. 6km aan een stuk carven. En allemaal vernieuwde gondels aan die kant.
In grosseck speiereck is de gipfelbahn 4stoeltjes een lift die ik persoonlijk 10 keer na elkaar kan doen.
Geen skigebieden met de pistekilometers zoals in het zillertal maar daar krijg je iets rustigere pistes voor terug.

Sneeuwzeker? Het ligt er maar aan wanneer je gaat he… als je met Kerst gaat moet je een beetje geluk hebben.

Uiteenlopende gebiedjes daar. Katschberg/Aineck is voor een dagje wel grappig, maar heb je afhankelijk van hoe je wintersport beleefd letterlijk wel snel gezien.
In de buurt kun je ook naar Flachau, Wagrain of bijvoorbeeld Zauchensee; biedt al een stuk meer.
Mooiste in de buurt vind ik persoonlijk Obertauern.

Hoe gaan die honden zich daar vermaken?

Hoe gaan die honden zich daar vermaken?

MaartenAmsterdam op 11 okt 2019 20:54

Lekker ravotten in de sneeuw, daarna pitten tot baas weer terug is en weer de sneeuw in. Kan prima.

@KDL als je wat tips wil over accommodaties waar 2 honden welkom zijn, ik heb intussen een aardig lijstje in verschillende gebieden.

@ Maarten Amsterdam

Het is de bedoeling dat mijn echtgenoot en neef gaan skieen en dat de dames met de honden gaan winterwandelen!Wij skieen nooit maar gaan graag wandelen!

*bericht bewerkt door KDL op 14 okt 2019 07:07

Heel sneeuwzeker is het dal niet, maar wel heerlijk rustig. Skizeker is het echter wel.
Wandelen kan door de uitgestrekte weides in het dal, maar ga ook zeker een dagje op avontuur en rijdt eens naar het Thomatal. Daar is de kans op winters wandelen erg groot, maar je moet wel een smalle weg omhoog, dus goede winterbanden zijn een must. Er is weinig verkeer, dus het is niet erg om het rustig aan te doen. In dat geval wel één tip: Laat sneller verkeer passeren op één van de vele passeerhavens. Deze zal je zeer dankbaar zijn.

Qua skiën: Grosseck-Speiereck heeft een paar heerlijke dalafdalingen, maar heb je na een dag wel gezien. Maak je normaal al amper de oversteek naar Gerlos dan zit je er meerdere dagen goed. Katschberg-Aineck heeft echt fantastisch brede racebanen, evenals Fanningberg. Kom je met deze drie nog tekort kunnen de heren een keer naar Obertauern. Dat is nou zo’n gebied waarvan ik zeg: Leuk voor een dagje, maar meer hoeft van mij niet (qua pistes; qua sfeer en après-ski is een heel ander verhaal).

Bovenop is het wel sneeuwzeker en ook echt een leuk gebied.Maar als er weinig sneeuw ligt en de dalafdalingen dicht zijn, zijn er opeens wel veel minder kilometer piste. Wij vonden het een heel erg leuk gebied. Ook omdat je inderdaad uitstapjes maakt naar Katschberg en Fanningberg, dat zijn leuke gebieden. Obertauern zijn we toen niet geweest maar zou ik er zeker bij doen.
Als je tochten wilt maken is het wel echt te klein.

@KDL zie het blog over rustige skigebieden: https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/479046/10-rustige-…. Ik ben er ook geweest en vond het echt wel aan te raden. Stel je wel in op een wat ander landschap en een heel andere sfeer, veel glooiender en traditioneler dan Königsleiten. Het is ook minder sneeuwzeker omdat je net ten zuiden van de Alpenhoofdkam zit.

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

Plaats een reactie